Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia na prvních obrázcích, je o dost širší a nižší
17.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosavadní ilustrace nové Fabie spíše střílely vedle. Novinka bude více než dnešní Rapid připomínat Vision C. Rozšíří se o významných 9 cm.
Na letošním pařížském autosalonu se ukáže hned několik zásadních novinek, většinu z nich ale známe již nyní. Oficiálně byl totiž představen jak nový Volkswagen Passat, tak i modernizovaný Opel Corsa a třetí generace Smartu. Mimo to byla odhalena také Mazda 2 a tápat tak vlastně můžeme již jen v jediném případě. Jeho podstatou je mladoboleslavský hatchback, který jsme si prozatím mohli prohlédnout na celé řadě špionážních fotografií nebo neoficiálních ilustracích. Ty ovšem střílely opravdu dost mimo terč, jak nám dokazují oficiální designové skice nové Fabie, které Škoda dnes uvolnila.
Již na první pohled je patrné, že mladoboleslavská novinka nebude mít pranic společného s modelem Rapid, jak se nám amatérští ilustrátoři snažili namluvit. Místo toho vsadí na spřízněnost s konceptem Vision C, mimo „ženevskou žabičku“ pak designéři hledali inspiraci v oddělení Škoda Motorsport. To ale neznamená, že by se vrátilo provedení RS, nová Fabia chce spíše cílit na rodinné hodnoty. Pokud by ovšem nějaký tatík toužil po ostřejší vizáži i svezení, bude moci sáhnout (nikoliv hned po zahájení prodeje) po osvědčeném paketu Monte Carlo, který přinese dynamičtější vzhled i snížený podvozek.
Zajímavý vzhled ovšem nabídne již standardní provedení. A teď již nemáme na mysli onu příbuznost s konceptem Vision C, která se projevuje třeba prominentní boční linkou zvanou Tornado, nýbrž citelné rozšíření a snížení. Nová Fabia totiž naroste o 9 centimetrů do šířky, výška však o 3 cm poklesne. Přestože tak třetí generace bude stát na platformě PQ26 (jde o modernizovanou verzi původních komponentů PQ24), s předchůdcem, který byl spíše užší a vyšší, si ji nespletete ani náhodou. A to platí také o kombíku, který by měl kvůli co největšímu zavazadelníku dostat i prominentnější zadní převis.
Po stránce motorické lze pak očekávat, že Fabia zkopíruje nabídku faceliftovaného Volkswagenu Polo. Pod kapotou se tak stoprocentně objeví motory 1,2 TSI a 1,4 TDI, přičemž výkony by měly pokrýt škálu od 75 do 110 koní. Aktuálně si přitom nejsme jisti, že se objeví jakákoliv silnější pohonná jednotka, možné ovšem je, že Škoda představí také verze osazené motory 1,4 TSI a 1,6 TDI. S touto variantou ale příliš nepočítáme, pravděpodobnější je spíše sešup dolů k motorům 1,0 MPI a 1,0 TSI.
Sporná je rovněž i výbava vozu, zvláště v oblasti světlometů. Na LEDky určené k dennímu svícení se dá vsadit, otázkou je ovšem možnost xenonů. Stávající Fabia je nemá ani v příplatkové výbavě, přičemž zpočátku chyběly také u Škody Rapid. Ta je však posléze dostala, na rozdíl od sesterského Seatu Toledo. Je tedy dost možné, že tento prvek bude nabídnut pár měsíců po zahájení prodeje a že zpočátku Fabia vsadí pouze na osvědčené halogeny.
Uvnitř nás pak Mladá Boleslav obdaří zcela novým pojetím interiéru, který bude možné individualizovat. Takovou klimatizaci ovšem můžeme očekávat až ve zvýhodněném paketu Plus, nikoliv jako součást standardní výbavy. V rámci navigace se pak očekává spíše možnost spárování s mobilním telefonem (tedy systém Mirror Link) než zabudování systému přímo do palubní desky. Základem se pak stane látkové čalounění, za příplatek ale znovu dostanete i malý kožený paket.
Bezpečnost pak budou mít na starosti nejen čelní a boční airbagy či výstraha při nezapnutých pásech, ale také multikolizní brzda. Otázkou je příchod autonomních brzd, které jsou u takového Volkswagenu Polo spojeny s adaptivním tempomatem. Ten by ovšem Fabia dostat neměla, v ohrožení je tedy i samočinné brzdění. Na druhou stranu, tuto technologii má i Citigo a vyžaduje ji také Euro NCAP. Škoda tedy zřejmě nakonec rozhodně kladně.
To je ale prozatím vše, co se o nové generaci Fabie ví. Bližšími informacemi nás ovšem mladoboleslavská automobilka chce zásobovat po zbytek prázdnin, přičemž odhalování má probíhat podobně postupně jako u Škody Rapid Spaceback. Mimo ně pak můžeme počítat i s další prací neoficiálních designérů, kteří své vize doplní o prvky představené dnešními oficiálními ilustracemi - teď už by měli mířit lépe...
Nová Škoda Fabia na oficiální ilustraci jasně dokazuje svou spřízněnost s konceptem Vision C z letošní Ženevy
Linie z uvolněných ilustrací si můžeme promítnout i do předchozích špionážních fotek - zásadní linie přídě lehké maskování zakrývalo umně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva