Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia III odhalena, výraznější, prostornější i lehčí
19.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský hatchback nabídne více místa pro posádku i zavazadla, spotřeba však klesne o 17 procent. Vše pak rámuje nový design.
Tip: Podívejte se také na první špionážní fotky nové Fabie Combi, jejíž prototypy už se prohánějí po českých silnicích.
Nová Škoda Fabia je konečně venku. Postupné odhalování jejího vzhledu bylo až neúměrně dlouhé a možná se obrátí proti značce samé. Pokud si dáme dohromady sebevědomá prohlášení o působivé stylizaci s jednotlivými detailními záběry, které se dostaly na světlo v posledních dnech, pak tu máme obrovská očekávání. Je ale otázkou, zda ve vašich očích dojdou naplnění - novinka nevypadá špatně, za automobilovou krásku z přehlídkových mol ji ale asi označí jen málokdo. Tím nechceme říci, že by dosti rozporuplný vzhled druhé generace Fabie nebyl vylepšen, koncept Vision C z letošní Ženevy, který i nové mini Škody částečně předznamenával, byl ale o poznání odvážnější.
Firemní šéfdesignér Jozef Kabaň dodává, že novinka je „naprosto věrná svým původním charakteristikám - je prostorná, praktická, úsporná a promyšlená jako nikdy předtím.” Kabaň pak k vozu dále říká: „Navzdory dynamickému designu jsme zvětšili zavazadlový prostor, který je největší v segmentu, prostor pro cestující je pak širší a delší. K tomu nabízíme až deset nových řešení Simply Clever, mezi nimi poprvé u vozu Škoda technologii Mirror Link, s jejíž pomocí lze propojit smartphone s vozidlem.“
Abychom přitom designérova slova podpořili konkrétními čísly, pak zmínit můžeme délku 3 992, která stávající provedení překonává o 9 centimetrů. Šířka pak činí 1 732 milimetrů, zatímco v případě výšky 1 467 mm můžeme počítat s třícentimetrovým poklesem. V rámci rozvoru lze pak čekat nárůst o 5 mm na 2 470 mm, což vysvětluje, proč původní komponenty PQ24 byly přejmenovány na platformu PQ26. Pozitivní jistě je, že ač nová Fabia do většiny směrů narostla, máme se dočkat snížení hmotnosti až o 65 kg.
Není to přitom jediná redukce, další přichází v rámci žíznivosti. Napříč nabídkou, která počítá se čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými motory, lze totiž očekávat pokles spotřeby paliva o 17 procent. Konkrétní data všech pohonných jednotek odhalena nebyla, v rámci výkonu však již údaje k dispozici máme. Startovat se tedy bude tříválcovým motorem 1,0 MPI, který nabídne 44 kW/60 koní nebo 55 kW/75 koní.
Dalším agregátem v řadě se pak stane čtyřválec 1,2 TSI, který bude naladěn na 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní. V jeho případě lze přitom sáhnout po sedmistupňovém automatu DSG, standardem ovšem bude převodovka manuální. Ta u třech nejslabších pohonných jednotek počítá jen s pěti stupni, u vrcholné přeplňované jedna-dvojky však bude standardem stupňů šest.
Přesunout se můžeme na pole dieselové, kde se dočkáme nového tříválce 1,4 TDI. Ten bude k mání s výkonem 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní, přičemž opětovně můžeme počítat s nabídkou manuálu nebo automatu. Mimo to lze očekávat také příchod úsporné verze GreenLine, která má jezdit za 3,1 l/100 km. Dorazit však má až na sklonku roku 2015.
Ostatní motory však budou k dispozici již během podzimního zahájení prodeje, výroba nové Škody Fabia totiž začíná na sklonku tohoto měsíce. Automobilka přitom musela zásadně modernizovat i některé montážní úseky, zvláště kvůli novým agregátům. Modernizována však byla i lakovna, do prací přitom bylo zapojeno 40 firem specializovaných na výrobní technologie.
Kabaň dodává, že na výběr bude hned 15 barev karoserie, ke kterým se přidá speciální koncept ozdobený kontrastně lakovanou střechou, litými koly a kryty zpětných zrcátek. Mimo to lze volit ze tří stupňů výbavy (zřejmě opět Active, Ambition a Elegance), posléze však dorazí i varianta Monte Carlo a chybět nebudou ani populární zvýhodněné pakety.
Na samotné fotky interiéru však bude třeba počkat, přičemž Škoda naznačuje podobnou mediální masáž jako v případě odhalování exteriéru. Na světlo světa tak zřejmě budou postupně vylézat detaily nového volantu, klimatizace či kvalitnějšího čalounění. Tyto prvky pak doplní multikolizní brzda a pravděpodobně i autonomní brzdy. Adaptivní tempomat je však otázkou.
Na ceny bude třeba vyčkat možná ještě déle než do Paříže, i v tomto směru by nám ale mohl napomoci Volkswagen Polo. To na českém trhu startuje na sumě 289 900 Kč, za kterou dostáváte motor 1,0 MPI o výkonu 75 koní a výbavu Comfortline, jež by měla odpovídat střední úrovni dostupné u nové Škody Fabia. Ta by však mohla být o trochu levnější.
Alespoň v případě exteriéru už nová Fabie nemá co skrývat, na pořádný pohled do kabiny si ještě chvíli počkáme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva