Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Enyaq nepřipomíná BMW jen vzhledem, její české ceny míří ještě výš
3.9.2020 | Petr Miler
Nejnovější škodovka je zajímavé auto, při pohledu na její ceny ale zůstává jen hořkost v ústech. Podobné vlastnosti dokáže nabídnout i sama škodovka podstatně levněji, takto je dražší než BMW.
Už pár dnů v redakci obdivujeme novou Škodu Enyaq iV, současně ale marně hledáme odpověď na zásadní otázku - zda existuje alespoň jeden důvod, proč bychom si ji měli koupit. Je to jistě zajímavý vůz v mnoha detailech a nedivíme se obdivu zahraničního tisku, s dosud naznačenými cenami je ale prostě příliš drahý.
Škoda už dříve uvedla, že základní Enyaq iV 60 u nás přijde na 1 059 900 Kč, tato varianta ale nebude k dispozici pro objednání dříve než ke konci roku. Škodovka tak dnes odhalila ceny verzí, které je možné objednávat ihned, a to včetně limitované edice Founders Edition, jež bude dostupná ze všech nejdříve. V jejich případě pak míří ceny ještě citelně výše.
Prozatím skutečně základní Škoda Enyaq iV 80 s baterií o kapacitě 82 kWh a maximálním výkonem 150 kW (204 koní) na zadních kolech vyjde nejméně na 1 189 900 Kč. Standardní výbava je slušná a zahrnuje mimo jiné 19" kola, bezklíčový vstup a startování, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory, zadní parkovací kameru, automatickou třízónovou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla a volant.
Pro náročnější je zatím určena limitovaná série Founders Edition, která nabídne stejnou techniku, ale s vyšší výbavou. Za 1 379 900 Kč tak má navíc ve výbavě věci jako Matrix-LED světlomety, svítící čelní masku, volbu jízdních režimů Driving Mode Selection, progresivní řízení, 21" litá kola, metalízu, kožený interiér Suite, ambientní osvětlení nebo vkládané tkané koberce. Ve formě volitelného vybavení k ní lze dále přiobjednat až 4 pakety.
Ruku na srdce, to jsou bláznivé ceny, ať se na ně podíváme jakkoli. Pokud od začátku říkáme, že tento vůz leckomu připomíná BMW 2 GT, můžeme si jej s novou Škodou srovnat. Velikostně je to skutečně hodně podobné auto - na délku je Enyaq s 4 649 mm o 9 cm delší, s šířkou 1 879 mm o 8 cm širší a výškou 1 616 mm o 3 cm nižší. To nejsou zásadní rozdíly, třebaže nejde o úplně stejné vozy. Cenově pak BMW 2 GT i v nejlepší verzi 220d xDrive s automatickou převodkou, pohonem 4x4, který Enyaq standardně nemá a motorem o velmi podobném výkonu 140 kW (190 koní), vychází na 1 021 800 Kč. Tedy levněji než jakýkoli Eynaq i výhledově dostupný v ČR.
Základní výbava BMW je tradičně mizerná, ale pokud byste se chtěli přiblížit variantě iV 80, s níž dvojkový Grand Tourer srovnáváme, máte ještě 168 resp. 358 tisíc Kč na to, abyste se rozšoupli. A pořád získáte auto s prakticky nekonečným dojezdem daným asi tříminutovým „rychlodobíjením” u čerpací stanice, které pojme až 7 lidí. A je to BMW, ne Škoda. Kdybychom s Enyaqem srovnávali třeba Kodiaq, vyjde z toho novinka ještě hůř.
Můžete namítnout, že je to elektromobil, ale koho ze zákazníků to zajímá? Lidé chtějí dobré auto, vůz, který vyhovuje jejich potřebám, nikoli auto na benzin, naftu, plyn nebo elektřinu, většině je to úplně jedno. Proč by si pak kupovali Škodu se srovnatelnými užitnými vlastnostmi jako BMW za stejnou nebo snad i vyšší cenu?
Ceny Enyaqu tak nejlépe ukazují, jak odtržená od reality je současná snaha prosazovat auta s elektrickým pohonem stůj co stůj. Automobilka ostatně očekává, že příští rok prodá v ČR něco přes 1 000 Enyaqů - tak malé ambice dosud neměl žádný nový model Škody.
Nová Škoda Enyaq (zde v provedení Founders Edition) je zajímavé auto, se svými cenami je ale nekonkurenceschopná i vedle srovnatelných vozů prestižních značek, natož pak svých vlastních. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva