Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejdražší Škoda plně odhalena únikem. Stylu má vážně na rozdávání
17.10.2018 | Petr Prokopec
Od začátku je prezentována jako nový nejdražší, nejluxusnější a nejstylovější model Škody. Možná proto je s podivem, že zatím nebude k dispozici v Evropě, v Číně už se ale na Kodiaq GT mohou těšit.
Škoda má v těchto dnech opravdu napilno. Za necelé dva měsíce představí nový model Scala, který v nabídce nahradí stárnoucí a ne vždy a všude úspěšný Rapid. Kromě toho pustí na trh i své první SUV-kupé Kodiaq GT, s jehož živým debutem se počítá za měsíc na autosalonu v Kantonu. Automobilka až do 16. listopadu nehodlala čekat a připravila si první oficiální fotky i informace, které se ovšem ven dostaly o něco dříve, než bylo plánováno.
My se nejprve zastavíme u vzhledu, který díky tři měsíce starým špionážním fotkám není překvapením, alespoň zvnějšku. Pořádně podívat se tak můžeme na auto, které stane na samém vrcholu nabídky značky. Má být nejen nejdražší a nejluxusnější, ale i nejstylovější, což první oficiální fotky auta v červeném laku potvrzují jen zčásti.
Problém ale máme jen s čelními partiemi, které se od základní Škody Kodiaq až tak moc neliší. Ani velké SUV tedy nelze nazvat neatraktivním, nicméně jeho vizáž již trochu zevšedněla. Zajímavější je tak pohled na záď, která je zcela nová a přitahuje pohledy více než med vosy. Přeprofilované víko zavazadelníku doplňuje prudce se svažující zadní okno, stejně jako odlišný profil střechy. Dorazil pak i jiný nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku. Vše uzavírá nápis Škoda přes celou záď, což znamená, že Scala nakonec nebude v tomto ohledu první, alespoň ne na světě.
Novinka se ovšem od základního „medvěda“ neliší jen vzhledem, ale také rozměry. S délkou 4,63 metru je o šest centimetrů kratší, s výškou 1,65 metru pro změnu o nějaké dva centimetry nižší. V rámci šířky či rozvoru ale již na modifikace nedošlo, počítat tedy lze s 1,88 a 2,79 metry. O zavazadelníku se pak zveřejněné informace nezmiňují, nicméně přes dva tisíce litrů po sklopení sedadel rozhodně nezamíří.
Přesunout se tedy můžeme na druhou stranu vozu, pod kapotu. Zde bude prozatím k dispozici pouze jediná pohonná jednotka, přeplňovaný dvoulitr. Ten ve slabší formě nabídne 186 koní, jež doplní šestistupňový manuál a pohon všech kol. U silnějšího provedení je pak možné počítat s 220 k a sedmistupňovým DSG či pohonem všech kol. Slabší model přitom obojím disponuje v příplatkové výbavě.
Škoda přitom nezůstala u sportovního vzezření pouze zvenčí. Uvnitř tak nechybí hlubší sedadla s lepším bočním vedením, které mají doplnit mnohem kvalitnější plasty i lepší čalounění. Standardem se přitom stává digitální přístrojový štít, v rámci konektivity pak lze počítat s propojením systémů MirrorLink či AppleCarPlay. Samozřejmostí je pak také přístup na internet a sociální sítě.
Jak jsme již zmínili, Kodiaq GT zatím kvůli nedostatečným kapacitám evropských továren míří jen do Číny, kde bude již čtvrtým SUV, které Škoda na tomto trhu nabídne. Vedle klasičtěji střiženého provedení jsou to přitom Karoq a Kamiq. Novinka zastane roli firemního vrcholu, takže s cenami tedy zamíří patřičně vysoko, nic přesnějšího ale zatím nevíme. Příchod do Evropy je zřejmě jen otázkou času, takové auto by se tu prodávalo dobře a i místní šéfové v minulosti řekli, že by ho rádi viděli i v evropské nabídce.
Nová Škoda Kodiaq GT se ukázala měsíc před svým čínským živým debutem. Zezadu jí to rozhodně sluší, uvnitř též, čelní partie jsou tak najednou docela nudné
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 21 minutami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 3 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 4 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 6 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva