Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 se představí v New Yorku, italský sourozenec zatím lelkuje
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster má před premiérou, jeho italský bratříček však nabírá zpoždění. Fiat totiž neví, zda to bude Alfa Romeo, Abarth či něco zcela jiného.
Ženevský autosalon je očividně u konce. Tedy nikoliv pro veřejnost, pro tu se brány výstaviště Palexpo otevřeli teprve dnešním dnem, jednotliví zástupci automobilek se ovšem pomalu rozjíždějí do svých domovů, přičemž značky samotné již spřádají plány na další motor show. Tou se stane autosalon v New Yorku, který začíná již v půlce dubna. A jako první se k němu hlásí japonská Mazda, která prý ve „Velkém jablku“ představí novou generaci svého kultovního roadsteru MX-5.
Jak přitom již delší čas víme, tato novinka vzniká ve spolupráci s italským Fiatem, přičemž jakožto evropská verze měla dorazit s logem Alfy Romeo. Tento plán však momentálně narazil na jednu zásadní trhlinu - podle dohody obou automobilek se totiž obě verze mají vyrábět v továrně Mazdy v japonské Hirošimě. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne ovšem v rámci záchrany Alfy Romeo prohlásil, že veškerá výroba bude probíhat v Itálii.
„Pokud se Alfa začne poohlížet po výrobních kapacitách mimo Itálii, já již rozhodně nebudu CEO. To se prostě za mé vlády nestane, bylo by to skutečnou chybou. Nejprve se totiž musíme zaměřit na novou architekturu a nové pohonné jednotky, vrátit se takříkajíc ke svým kořenům v Itálii a znovu nalézt náš styl,“ osvětluje své důvody Marchionne. Zároveň ovšem dodává, že svým prohlášením nemíří proti Mazdě.
Co ovšem jedna strana myslí dobře, ta druhá nemusí pochopit. Rýsuje se tedy mezi oběma značkami pře? To ani náhodou. Fiat pouze přehodnotil své plány a nakonec zřejmě svou verzi uvede pod logem Abarth. Tím by sice bylo naprosto negováno prohlášení, že samostatný model této značky nemáme očekávat, ale zrovna v tomto případě asi nikdo nebude Marchionneho vinit ze zákulisních manipulací.
Momentálně nám tedy vyvstává hned několik otázek, z nichž ta nejzásadnější je, jakou značku nakonec vedle Mazdy MX-5 uvidíme. V tomto směru totiž šéf Fiatu dodává, že dohoda jej zavazuje pouze k využití architektury. Pohonné jednotky však již budou ryze italské, přičemž namontovány mohou být podélně, zatímco japonský roadster je uloží napříč.
Další neznámou je pak uvedení obou novinek do prodeje. Přičemž tentokráte již nemáme žádná vodítka, neboť původně se spekulovalo, že MX-5 se ukáže již v Chicagu, kde před 25 lety debutoval originál. Datum konání autosalonu však nezapadalo do plánů Mazdy, pročež se premiéra posunula až na zmíněný dubnový New York.
Uvidíme tedy za měsíc, zda japonská automobilka oznámí něco konkrétního. V případě Italů ale očividně budeme muset čekat ještě déle. Přičemž bychom se pomalu ani nedivili, kdyby na konci všeho dorazilo namísto Alfy a Abarthu třeba novodobé Dino.
Chystaná Mazda MX-5 se objevila na celé řadě neoficiálních ilustrací. Na reálnou tvář ovšem již dlouho čekat nebude - debutovat má za měsíc v New Yorku
Vyjma neoficiálních ilustrací máme k dispozici i fotografie testovacích prototypů. Ty ovšem jezdí s karoserií současného modelu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus