Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 na nových fotkách videu, odhalila i finální specifikace motorů
31.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také Japonci mají své telenovely. Ta poslední si říká Mazda MX-5 a bude ještě chvíli trvat, než skončí. Nejnovější díl i tak přináší nové pohledy a informace.
Ve střední Evropě jsme na telenovely zvyklí. Nenarážíme teď ani tak na někdejší oblibu Divokého anděla a spol., ale spíše na počínání domácí automobilky, od které by se mohl, ale raději neměl učit celý svět. Ne snad, že by Škoda vynalezla něco jako postupné odhalování, je v něm ale poslední dobou extrémně důsledná - příklady nové Fabie i měsíce odhalovaného, ale stále neodhaleného nového Superbu hovoří za vše. Ani Japonci ale v tomto ohledu nechtějí zůstat stranou, ti od Mazdy určitě ne.
Hirošimská automobilka poslední dobou sice také chrlí na svět novinky jako na běžícím pásu, stylem „odhal a jdi dál” to ale rozhodně nečiní. Příkladů bychom našli více, dnes se ale budeme soustřeďovat na ten s označením MX-5. Nová generace ikony mezi malými roadstery se sice představila už loni v září, od té doby jsme o ní ale mohli slyšet ještě mnohokrát. Japonci nám toho totiž mnoho neřekli, a tak se mohlo dále spekulovat třeba i o tom, co nabídnou motory. Teď už za sebou máme první jízdní prezentace a „vtipné” je, že kompletní technické specifikace nemáme ani dnes. Ale nepředbíhejme.
Bez zajímavosti totiž není ani to, že Mazda je v s odhalováním MX-5 tak pomalá, že se v mezičase na jí aktuální věnované pozornosti stihlo přiživit i Porsche a o slovo se přihlásil i věčně mluvící Sergio Marchionne. Kdo se ještě přidá, ukáže čas, zdá se však, že s hovory na téma MX-5 konkurenční firmy spěchat nemusí - Mazdě bude trvat možná ještě měsíce, než nám řekne vše.
Opustíme-li výše převládající skepsi, můžeme vám v tuto chvíli sdělit alespoň konečné specifikace základního motoru 1,5 SkyActiv-G. Ten poskytuje vozu výkon až 96 kW (131 koní) při 7 000 ot./min a točivý moment nejvýše 150 Nm při 4 800 ot./min. Také pouze tento motor bylo zatím možné vyzkoušet a první ohlasy tvrdí, že s vozem těžším jen o 50 kg ve srovnání s původní generací vozu z roku 1989 a o 100 kg lehčím ve srovnání s předchozí třetí generací (váží okolo jedné tuny v závislosti na specifikaci) nemá mnoho práce a ochotně se vytáčí až za hranici 7 000 ot./min.
To jsou příjemnější zprávy, méně příjemné je, že ani nyní nikdo nemohl okusit jednotku 2,0 SkyActiv-G a co více, známy pořád nejsou ani její podrobnější specifikace. Ty základní mluví o výkonu pouze 115 kW (157 koní) a točivém momentu 200 Nm - to je mezigeneračně méně než dříve a pro příznivce vozu to pravděpodobně bude znamenat zklamání, zvláště po dosavadních očekáváních 180koňového výkonu této jednotky.
Z faktů nyní více dodat nemůžeme, dívat se ale je na co. Přiložená galerie více než stovka fotek vám ukáže novou MX-5 ve dvou barvách na místě i v akci, zvenčí i zevnitř a nechá nahlédnout také trochu pod své sukně. Pokud by vám to nebylo dost, první pořádné jízdní video mezi přiloženými materiály naleznete též.


















































































































Nová Mazda MX-5 na zatím nejlepších fotkách v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry