Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 na nových fotkách videu, odhalila i finální specifikace motorů
31.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také Japonci mají své telenovely. Ta poslední si říká Mazda MX-5 a bude ještě chvíli trvat, než skončí. Nejnovější díl i tak přináší nové pohledy a informace.
Ve střední Evropě jsme na telenovely zvyklí. Nenarážíme teď ani tak na někdejší oblibu Divokého anděla a spol., ale spíše na počínání domácí automobilky, od které by se mohl, ale raději neměl učit celý svět. Ne snad, že by Škoda vynalezla něco jako postupné odhalování, je v něm ale poslední dobou extrémně důsledná - příklady nové Fabie i měsíce odhalovaného, ale stále neodhaleného nového Superbu hovoří za vše. Ani Japonci ale v tomto ohledu nechtějí zůstat stranou, ti od Mazdy určitě ne.
Hirošimská automobilka poslední dobou sice také chrlí na svět novinky jako na běžícím pásu, stylem „odhal a jdi dál” to ale rozhodně nečiní. Příkladů bychom našli více, dnes se ale budeme soustřeďovat na ten s označením MX-5. Nová generace ikony mezi malými roadstery se sice představila už loni v září, od té doby jsme o ní ale mohli slyšet ještě mnohokrát. Japonci nám toho totiž mnoho neřekli, a tak se mohlo dále spekulovat třeba i o tom, co nabídnou motory. Teď už za sebou máme první jízdní prezentace a „vtipné” je, že kompletní technické specifikace nemáme ani dnes. Ale nepředbíhejme.
Bez zajímavosti totiž není ani to, že Mazda je v s odhalováním MX-5 tak pomalá, že se v mezičase na jí aktuální věnované pozornosti stihlo přiživit i Porsche a o slovo se přihlásil i věčně mluvící Sergio Marchionne. Kdo se ještě přidá, ukáže čas, zdá se však, že s hovory na téma MX-5 konkurenční firmy spěchat nemusí - Mazdě bude trvat možná ještě měsíce, než nám řekne vše.
Opustíme-li výše převládající skepsi, můžeme vám v tuto chvíli sdělit alespoň konečné specifikace základního motoru 1,5 SkyActiv-G. Ten poskytuje vozu výkon až 96 kW (131 koní) při 7 000 ot./min a točivý moment nejvýše 150 Nm při 4 800 ot./min. Také pouze tento motor bylo zatím možné vyzkoušet a první ohlasy tvrdí, že s vozem těžším jen o 50 kg ve srovnání s původní generací vozu z roku 1989 a o 100 kg lehčím ve srovnání s předchozí třetí generací (váží okolo jedné tuny v závislosti na specifikaci) nemá mnoho práce a ochotně se vytáčí až za hranici 7 000 ot./min.
To jsou příjemnější zprávy, méně příjemné je, že ani nyní nikdo nemohl okusit jednotku 2,0 SkyActiv-G a co více, známy pořád nejsou ani její podrobnější specifikace. Ty základní mluví o výkonu pouze 115 kW (157 koní) a točivém momentu 200 Nm - to je mezigeneračně méně než dříve a pro příznivce vozu to pravděpodobně bude znamenat zklamání, zvláště po dosavadních očekáváních 180koňového výkonu této jednotky.
Z faktů nyní více dodat nemůžeme, dívat se ale je na co. Přiložená galerie více než stovka fotek vám ukáže novou MX-5 ve dvou barvách na místě i v akci, zvenčí i zevnitř a nechá nahlédnout také trochu pod své sukně. Pokud by vám to nebylo dost, první pořádné jízdní video mezi přiloženými materiály naleznete též.
Nová Mazda MX-5 na zatím nejlepších fotkách v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva