Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 2015 se odhaluje. Bude lehčí, ostřejší a plná Skyactivu
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové dějství se neodhalilo naplno, máme však první fotku šasí a také zajímavé informace, které ukazují na nejlepší přísady k pozdvižení jízdního projevu.
Mazda se dlouho rozhodovala, kdy a kde představí novou generaci kultovního roadsteru. Nejprve se totiž zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva jako příliš pravděpodobná nevypadala. Nyní se ovšem k musíme znovu vrátit, neboť japonská automobilka vypustila po oficiální skice také fotografii šasi s motorem a převodovkou, které v New Yorku ukáže veřejnosti. Stále však není znám termín premiéry vozu. Mazda má ještě čas, neboť do prodejů se má nová MX-5 dostat v příštím roce. Můžeme vás ale ujistit, že nové informace od automobilky za pozornost rozhodně stojí.
Novinka bude už bez většího překvapení vyvedena v designovém jazyce Kodo a jako taková vsadí na mnohem agresivnější tvary a ostřejší hrany, což by mělo signalizovat výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989. Ponese však samozřejmě odkazy do minulosti, třebaže v daleko větší míře bude svým vzhledem podobná poslední trojce a šestce. Koncept vozu zůstane více než 25 let po uvedení stále věrný tradicím, bude tedy nadále používat kombinaci vpředu uloženého motoru a pohonu zadní nápravy.
Výraznějším obrozením je využití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině. Jednotka tedy sice bude vpředu, ale blíže ke středu vozu. Z toho také pramení daleko vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, přičemž Mazda hovoří o poměru 50:50. Vyústí to v nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost - rychlejší odezvy na povely udílené řidičem. Zároveň se hirošimská automobilka nechala slyšet, že půjde zatím o nejkompaktnější konfiguraci, jakou MX-5 pamatuje.
Motor bude blíže ke středu vozu a zároveň také umožní snížit celé těžiště, které má být zatím nejblíže k silnici. Mazda si údajně dává záležet i na pozici řidiče za volantem, a tak zřejmě právě z tohoto důvodu ještě neukázala ani koncepční podobu vozu. Devízou má být nadále čistá radost z jízdy, která bude pramenit primárně z motokárových jízdních vlastností a nízké hmotnosti. Pokud prý postavíme v budoucnu novinku na váhu, ukáže nám ručička více než o 100 kilogramů méně než předtím.
Model, který bude ekvivalentní k výroční edici poslední MX-5 25th Anniversary s pevnou střechou, by měl vážit pouhých 1 076 kilogramů, a stát se tak muší váhou mezi současnými produkčními vozy. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů pod dlouhou přední kapotou, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. I když soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Že by jsme se dočkali konečně pořádné adrenalinové varianty? Uvidíme příští rok…
Nová Mazda MX-5 odhalila alespoň šasi. Dřívější skicy jsou dost možná skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch