Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalila technické detaily a ceny, malé motory nikde
16.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka odhalila své specifikace zatím jen pro Japonsko. Je z nich ale zjevné, že oproti dosud nabízeným motorům nesleví z objemu ani o decilitr.
Nedávné odhalení nové generace Mazdy CX-5 přišlo trochu překvapivě brzy, protože do prodeje má jít až za několik měsíců; ostatně, současná generace tu s námi je teprve od roku 2011. Dozvěděli jsme se, že novinka přináší zejména svěžejší design a novou bezpečnostní a asistenční elektroniku. A že downsizignu Japonci ani tentokrát nepodlehli.
Na technické detaily byly ale Japonci velmi skoupí, a tak se až teď můžeme detailně podívat na to, co bylo dosud známo jen hodně zhruba - na nabídku motorů nové CX-5. Platí pro Japonsko, ale představu o tom, co čekat v Evropě, dá - u nás maximálně nebudou k dispozici všechny motory a některé budou naladěny na jiné výkony, těžko nám ovšem Mazda nabídne úplně jiné.
Základem je tedy dvoulitr SkyActiv-G, který disponuje výkonem 155 koní a 196 Nm točivého momentu, pohání přední kola přes šestistupňový automat a má jezdit se spotřebou 6,3 l/100 km. Cena dvoulitru začíná na 2 462 400 jenech, tedy asi 541 tisících Kč.
O stupínek výš můžou Japonci čekat 2,5l atmosférický čtyřválec SkyActiv-G, který nabídne 190 koní a 251 Nm se spotřebou 6,75 l/100 km a pošle je přes stejnou převodovku také na přední kola. Podle prozatím dostupných informací bude čtyřkolka spojená výlučně se slabší verzí 2,5l motoru, která dává 184 koní a 245 Nm za 6,85 l/100 km. 2,5l verze v ceníku začínajá na 2 689 200 jenech, tj. asi 591 tisících Kč.
U dieselu to bude mnohem jednodušší, k mání bude 2,2l čtyřválec SkyActiv-D, který bude mít ve všech případech 175 koní a 420 Nm, ať k němu připojíte čtyřkolku nebo přední náhon. Stejně tak je samozřejmostí automatický šestikvalt. Spotřeba je u tohoto motoru dle japonské normy JC08 5,6 litru na sto s předním náhonem a 5,7 - 5,8 l/100 km v případě čtyřkolky. Diesely jsou k mání od 2 775 600 jenů, tj. cca 610 tisíc korun.
Dostupné zprávy uvádějí, že slabší 2,5l benzínový motor se čtyřkolkou by měl být k mání jen v Japonsku. To zatím neumíme potvrdit. Česká nabídka stávající Mazdy CX-5 obsahuje dvě výkonové verze dvoulitru, 160koňový ke čtyřkolce a 165koňový k předokolce, a také dvě výkonové verze 2,2l dieselu. Benzínový 2,5l motor nabídne 192 koní a je možné si ho pořídit jen s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Že budou motory pro evropský trh převzaty z minulé generace beze změn, zatím není jisté. Je ale pravděpodobné, že v Evropě bude k mání manuální převodovka minimálně ke slabším verzím jednotlivých motorů, podobně jako dosud. Přesnější informace o evropské nabídce budou na světě během příštího roku.
Po stránce výbavy by v Japonsku měla druhá nejnižší verze, nazvaná 20S Proactive 2WD, nabídnout G-Vectoring Control, LEDková potkávací, dálková i denní světla, 17" kola, 7" displej na palubní desce, dvouzónovou klimatizaci a tlačítko s nápisem „Sport”. Druhá nejnižší výbavová verze dieselu (XD Proactive 2WD) takové tlačítko nedostane.
Bezpečnostní výbava všech verzí bude zahrnovat systém Advanced Smart City Brake Support, který má umět detekovat auta i chodce. Vypadá to jako asistent brzdění v městských rychlostech s ultra dlouým názvem, ale součástí tohoto systému má být také rozpoznávání dopravních značek. Pro funkci využívá laserového čidla v čelním skle a první fáze je příprava na maximální brzdění a nejspíš i upozornění pro řidiče. Pokud řidič nebude reagovat, systém začne sám brzdit.
Protože v Evropě dostávají auta v nárazových testech hvězdičky za podobnou elektroniku, očekáváme přítomnost Advanced SCBS v základní výbavě i u nás. Všechno ostatní se ale může změnit a na český ceník je opravdu ještě příliš brzy.
V Japonsku už znají ceny i techniku
Takhle se Mazda CX-5 ukázala v Los Angeles
Oficiální fotosada ukazuje vůz z mnoha úhlů
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 3 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 4 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 6 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 7 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.