Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalena, je znovu šik a dál se směje downsizingu
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV Mazdy dostalo zpevněný podvozek s nezměněným rozvorem. Pod kapotou se dál nehodlá zahazovat s turbem, s objemem motorů nejde pod 2 litry.
První generace Mazdy CX-5 byla odhalena v roce 2011. Premiéra nového provedení na autosalonu v Los Angeles je tedy tak trochu překvapením, i když jsme samozřejmě již nějaký ten pátek věděli, že Japonci se k tomuto kroku chystají. Jejich spěch je přesto pozoruhodný, i když je třeba dodat, že novou generací je tento vůz jen z poloviny - jde tu především o vizuální přepracování a dodání nové bezpečnostní techniky. Mechanicky druhá generace hodně vychází z té první.
Patrné je to především v oblasti rozvoru, kde vozu i nadále naměříme 2 700 milimetrů. Nicméně díky zkrácení předního a zadního převisu byla celková délka snížena o 5 mm. Mimo to došlo k rozšíření karoserie o 10 mm, na silnici tedy vůz zaujímá mnohem dynamičtější postoj. K tomu napomáhá i posunutí čelních sloupků o 35 mm dozadu či implementace zcela nové, dopředu směřující čelní masky.
Dalším krokem modernizace je adopce užších čelních i zadních světlometů, přepracována ale byla také střešní linie a zadní sloupky se vyznačují ostřejším lomem. Ve výsledku tu tak máme zmenšenou Mazdu CX-9, odkud automobilka zjevně čerpala inspiraci. Jen u modifikace vzhledu ovšem nezůstalo, zpevněno bylo také šasí, jehož torzní tuhost narostla o 15,5 procenta.
Modifikace provedené na přídi zároveň vylepšily také aerodynamiku a snížily hlučnost o přibližně 1,3 dB. Kromě většího ticha pak cestující v kabině čeká nový tříramenný volant či 4,6palcový digitální displej usazený v analogovém přístrojovém štítu. Dále tu máme 7palcovou centrální obrazovku usazenou na vrcholku palubní desky, multimédia nyní lépe spolupracují s mobilními telefony.
Mazda zároveň zvýšila středový tunel, tím se ovladač automatu posunul o 60 mm výše, v případě řadicí páky manuálu lze pak hovořit o 40milimetrovém zvýšení. Obojí má přitom umocnit komfort řidiče. K tomu samozřejmě přispívá i adopce technologie G-Vectoring Control, jenž upravuje míru výkonu v závislosti na úhlu natočení volantu, což snižuje fyzickou zátěž.
Z hlediska nabídky motorů ke změnám oproti stávajícímu provedení nedošlo, i nadále tak budou na výběr motory, které jsou i bez downsizingu reálně úsporné - 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D a dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G. V obou případech lze vybírat mezi manuálem či automatem, na přání bude k dispozici také pohon všech kol. Data o jízdní dynamice a spotřebě však zveřejněna nebyla.
Standardem ve výbavě má být - minimálně na americkém trhu - bezpečnostní systém Mazda Radar Cruise Control, tedy adaptivní tempomat schopný úplného zastavení. Kromě toho dorazí i detekce dopravního značení. Mezi příplatky lze pak očekávat třeba audio systém Bose s 10 reproduktory a funkcí potlačení venkovního ruchu.
Bližší informace o dostupnosti a cenách či chybějící technická data by měla dorazit již záhy. S ohledem na v úvodu zmiňované „stáří“ stávajícího provedení se ale dá čekat zahájení amerického prodeje až někdy v polovině příštího roku, Evropa si nejspíše počká ještě o nějaký ten pátek déle.
Nová Mazda CX-5 se již ukázalo naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch