Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 6 se dere na světlo, zatím si říká Takeri
25.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro autosalon v Tokiu chová Mazda v arzenálu velkou věc - koncept Takeri coby elegantní předobraz nového modelu 6. K výrobě nemá daleko.
Když se Mazda loni vytasila s atraktivním konceptem Shinari coby designovým cvičením majícím naznačovat vzhled budoucích modelů značky, říkali jsme si jen: sliby, chyby. Kolik podobně odvážných konceptů prezentovaných se stejným záměrem už jsme mohli v minulosti vidět a co z nich nakonec bylo?
Jenže Mazda nám letos vytřela zrak. Shinari sice do výroby nedostala, to jsme ostatně ani nečekali, přišla ale s podobně laděným konceptem Minagi, který bez větších úprav během pár měsíců přetvořila v kompaktní SUV CX-5. Nyní přichází se studií Takeri, která zjevně nemá žádný jiný cíl než nás připravit na vzhled nové generace modelu 6. Pokud Mazda i v tomto případě setrvá u linií konceptu na celé cestě směrem k sériové výrobě, máme se na co těšit. Takeri totiž vypadá více než zajímavě.
Studii si již v předstihu můžeme prohlédnout ze všech stran, mučení čekáním na tokijské odhalení by ostatně bylo příliš bolestivé. Vůz znovu charakterizují rysy nového designového jazyka, jemuž Mazda říká Kodo (trochu moc japonských slůvek na jeden článek, ale co naděláte u auta z Hirošimy...), zejména pak masivní pětiúhelníková maska chladiče a ostře řezané tvary přídě a zádě. Nízké, protáhlé světlomety se zakrojují do okolních partií jako nůž do másla a pokračují stále vcelku divokými linkami přes zejména přední blatníky až do bočních partií. Konfekční je snad jen profil, ale ani u něj to neplatí docela - všimněte si opět hlavně předních blatníků, které jsou vypouklé natolik, že snad až převyšují linii přední kapoty.
Omlouvám se za to, že jsem se nechal vzhledem vozu trochu unést, ale opravdu se mi líbí. Ve střední třídě vládne povětšinou nuda a šeď a ač je mi jasné, že ne každému z vás bude tento design po chuti, tu trochu japonského zpestření lze snad považovat za obecně prospěšnou.
Interiér vozu už s žádnými ohromujícími designovými kreacemi nepřichází, sází spíše na jednoduché tvary a přímočará řešení. Dostupné snímky jsou navíc zjevně stoprocentními počítačovými ilustracemi, a tak předpokládáme, že se v interiéru cestou do výroby ještě leccos změní. To zvenku už by se toho tolik měnit nemělo, jakkoli i zde lze očekávat jisté zmírnění extrémů, jak už to v těchto případech bývá.
O technice vozu zatím nevíme příliš, výrobce ale slibuje záplavu efektivních řešení, kterým říká Skyactiv. Poprvé byla nebo spíše budou ve větší míře použita u modelu CX-5, a tak teprve uvidíme, jak budou fungovat v praxi, podle informací automobilky mají ale nové benzinové i naftové motory, převodovky, lehčí konstrukce a různé „ekosystémy” jako start/stop či regenerativní brzdění výrazně přispět účinnosti fungování vozu a tím pomoci lepší dynamice resp. nižší spotřebě paliva.
Tento konkrétní koncept je poháněn novým naftovým motorem 2,2 SkyActiv-D s výkonem 175 koní a kombinovanou spotřebou okolo 4 litrů nafty (104 g CO2/km), který je spojen s blíže neupřesněnou novou automatickou převodovkou. A když jsme u přenosu výkonu, můžeme dodat, že vůz by si měl ponechat pohon pomocí předních kol, zda se v nabídce objeví i náhon na obě osy je zatím jen předmětem spekulací.
Další potvrzené specifikace se patrně dozvíme v Tokiu, kde se vůz 30. listopadu představí na tamní Motor Show. Sériová Mazda 6 nové generace je pak na trhu očekávána ke konci roku 2012, tedy za nějakých 12 měsíců. Inu, máme se zase na co těšit.














Mazda Takeri aneb koncept nové Mazdy 6 na prvních uvolněných snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB