Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 sedan 2014 detailněji: ještě lehčí a s větším kufrem
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá karosářská verze nabízí 419 litrů pro bagáž a s dieselem jezdí za 3,9 l/100 km. Oproti hatchbacku je o 4 kg lehčí.
Konečně tu máme oficiální představení druhé karosářské verze nové Mazdy 3, které v případě spotřeby paliva přináší i nové informace také k hatchbacku. Poinformovat ovšem můžeme také o rozdílech v aerodynamice nebo hmotnosti, přičemž právě druhá zmíněná oblast zpětně opravuje první informace.
Zatímco podle nich měl hatchback vážit 1 190 kg, nyní je o deset kilo těžší. Váží tak dokonce více než sedan (označovaný také jako fastback), u kterého se ručičky zastavily na hodnotě 1 196 kg. Samozřejmě dále platí, že u obou modelů došlo ve srovnání s předchozí generací k citelnému odlehčení, což vedlo také ke snížení žíznivosti.
K motorům se ale dostaneme až za malý moment, nejprve je třeba projít si změnu dimenzí, která přerod hatchbacku v sedan provází. Japonská novinka totiž na délku měří 4 580 mm, čímž první představenou verzi překonává o 120 mm. Šířka i výška jsou samozřejmě shodné, stejně jako hatchback. Pozitivní přitom je, že sedan je aerodynamičtější než verze s useknutou zádí (Cd 0,258 versus 0,275) a asi i proto nepřekvapí velmi nízká spotřeba, která u základního 1,5litrového benzinového motoru SkyActiv-G činí 5 l/100 km. Samozřejmě v kombinaci s manuálem a systémem start/stop (zvaným i-stop), který je standardem nejen u všech motorizací, ale také u obou karosářských verzí.
Vyjma této pohonné jednotky můžete sáhnout také po benzinovém dvoulitru, který ve verzi naladěné na 120 koní jezdí průměrně za 5,1 l/100 km, pokud máte manuální převodovku, automat spotřebu zvyšuje o půl litru. O trochu větší žíznivost (5,8 l/100 km) pak byla vyčíslena verze s výkonem 165 koní, která jako hatchback i jako sedan profituje ze standardně dodávané rekuperace brzdné energie i-ELOOP.
Nejúspornějším modelem pak bude Mazda 3 vybavená 2,2litrovým turbodieselem SkyActiv-G, který produkuje 150 koní a 380 Nm točivého momentu při 1 800 otáčkách. Pod kapotou sedanu s manuální převodovkou by přitom měl jezdit za 3,9 l/100 km, zatímco u hatchbacku vybaveného automatem spotřeba stoupne na 4,8 litru na sto kilometrů.
Žádné další informace již tisková zpráva Mazdy neobsahuje, uzavřít dnešní report tak můžeme změnami v zavazadlovém prostoru. Ten je u sedanu o 100 mm delší (ložná plocha nabízí celkem 1 102 mm), díky čemuž pobere 419 litrů. Tedy o šedesát devět více než hatchback. To zní opravdu zajímavě, pokud si uvědomíme, že první česká cena je pro obě verze společná. K úplnému obrazu o vozu nám tak chybí leda detaily k dynamice, ty ale budou jistě velmi podobné jako u hatchbacku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nová Mazda 3 sedan ukázala na oficiální sadě fotek i svůj zavazadlový prostor, který nabízí 419 litrů - o 69 l více než hatchback. Vůči němu je pak novinka i lehčí a úspornější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB