Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 MPS má dostat pohon 4x4 a opravdu žádné turbo
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci si s ostrým modelem dají na čas. Momentálně chtějí monitorovat trh a zjistit, zda jsou systém 4x4 a atmosférický motor to pravé.
O chystané vrcholné verzi japonské automobilky se nezmiňujeme poprvé. Již na počátku léta jsme totiž informovali o možné absenci turbodmychadla pod kapotou, v průběhu prázdnin se pak vynořily i první spekulativní ilustrace možného vzhledu. Od těch se samozřejmě Mazda distancuje, přítomnost atmosférického agregátu však i nadále potvrzuje. Je tak dost možné, že se u modelu 3 MPS nakonec dočkáme menšího stáda koní než u stávajícího provedení, jízdní dynamika by ovšem mohla být lepší.
Jak je to možné? V prvé řadě se na lepších vlastnostech bude podílet nižší hmotnost. V té druhé pak možný pohon všech kol, o kterém se nyní rozhovořil zástupce šéfa programu Takeo Mariuchi. Podle něj totiž nová Mazda 3 sdílí platformu s modelem CX-5, pro který je systém 4x4 samozřejmostí. Proto prý nebude jediný problém s jeho instalací pod kapotu verze MPS.
Dané prohlášení ovšem tedy s jistotou neříká, že se pohonu všech kol v MPS skutečně dočkáme. Tato koncepce by ale jistě byla vítaná, neboť jde pokročilejší řešení, než které je vlastní současnému modelu. Možná i z toho důvodu Mariuchi dodává, že automobilka nyní sleduje, jakým směrem se trh s „hot hatchi“ bude vyvíjet.
Aktuálně se totiž objevuje stále více nabroušených hatchbacků, jejichž výkon směřuje na všechna čtyři kola. Za všechny můžeme uvést třeba Mercedes-Benz A 45 AMG nebo Volkswagen Golf R, soupeřů je ovšem daleko více. Všichni ovšem disponují také přeplňováním a tím i vysokým výkonem, což znamená, že Mazda se bude muset opravdu snažit.
Kdy se ale nového modelu 3 MPS dočkáme? To je prozatím ve hvězdách. Mariuchi jen dodává, že automobilka nejprve uvede na trh všechna běžná provedení, než své síly upne na sportovní deriváty. To znamená, že si počkáme minimálně rok, spíše déle. Je tak otázkou, zda Japoncům neujede v současné době pekelně rozjetý vlak.
Nová Mazda 3 MPS se již ukázala na prvních neoficiálních ilustracích
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva