Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 je venku jako koncept. Okna pomalu nemá, diesel na benzin ano
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi dynamickou stylizaci dopřáli Japonci konceptu nové trojky, který nese jméno Kai. Je menší než dnešní Mazda 3, počítá s revolučním motorem.
Tokijský autosalon právě odstartoval, v následujících hodinách tak můžete očekávat příval hlavně japonských novinek. Jednou z nejzásadnějších, ne-li úplně tou nejzásadnější, je nová Mazda 3. Ta se zatím představila pouze ve formě konceptu Kai, nicméně lze očekávat, že produkční verze bude následovat se zhruba půlročním odstupem. Přivítat ji tedy velmi pravděpodobně budeme moci v březnu v Ženevě, do prodeje by pak mohla zamířit ve druhém pololetí příštího roku.
Ve srovnání se stávající generací je koncept kratší, širší a nižší, neboť mu naměříme 4 420 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 375 mm na výšku. Zároveň japonská novinka používá i 2 750 mm dlouhý rozvor, čímž opět překonává dosluhující provedení, a to o 50 mm. Lze tedy očekávat prostornější kabinu, se kterou je vlivem venkovních změn spojen i dynamičtější vzeření.
Koncept Kai se dále chlubí evolucí pojetím designového jazyka Kodo. Mezi jeho hlavní znaky patří dlouhá přední kapota zakončená výraznou čelní maskou s navazujícími úzkými světlomety. Kabina byla posunuta dozadu a zároveň dostala i svažující se střešní linii a opravdu velmi nízká zejména boční skla. Novinka tak z mnoha úhlů pohledu připomíná spíše kupé než hatchback.
Povšimnout si můžeme také černě lakovaného spoileru, jehož součástí je i úzký pás diod sloužící jako třetí brzdové světlo. Dá se předpokládat, že cestou do sériové výroby tento prvek dozná přepracování, stejně jako výrazně zapuštěné kliky na bocích. Očekávat také můžeme daleko menší kola než lité dvacítky, jež aktuálně zdobí koncept. Koncová světla ve stylu RX-Vision ale do produkce zřejmě 0.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde Mazda možná i poněkud překvapivě nesáhla po jednolitém digitálním přístrojovém štítu, ale místo toho nabízí za volantem trojici klasických „budíků“. Je samozřejmě otázkou, jakým způsobem bude formována sériová verze, nicméně v jejím případě lze zcela jistě zapomenout na širokoúhlý digitální panel, který se táhne od volantu až ke dveřím spolujezdce.
Koncept je momentálně čtyřmístný, nicméně u produkčního vozu lze vzadu zcela jistě počítat s lavicí pro tři pasažéry. Dvě nezávislá křesla nebudou k mání ani za příplatek, nicméně kupříkladu černé kožené čalounění doplněné červenými prvky a dekory lakovanými piánovou černí očekávat můžeme. Zachován pak nejspíše zůstane i vcelku masivní středový tunel dělící řidiče od spolujezdce.
Po stránce technické již Mazda příliš sdílná nebyla, nicméně to zásadní řečeno bylo. Koncept tak profituje z nové platformy SkyActiv, se kterou je spárován revoluční „diesel na benzin“. Tedy pohonná jednotka SkyActiv-X, která kromě zapalování pomocí svíček využívá i výhody samovznícení. Díky tomu má výraznou měrou snížit spotřebu, integrovaný kompresor pro změnu zvyšuje výkon.
O tomto motoru jsme se nemalou měrou rozepisovali již dříve, aktuálně přitom Mazda nedala do placu žádné nové informace. Je tedy otázkou, jakých hodnot bude jednotka dosahovat ve voze typu trojky. To se ale nejspíše dozvíme až během v úvodu proklamované premiéry sériového vozu, na který bude třeba ještě pár měsíců vyčkat. Doufejme přitom, že se vizuálně od konceptu příliš nevzdálí.
Koncepční Mazda Kai se ukázala již naživo na autosalonu v Tokiu...
...stejně jako můžeme dát do placu oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Nesmyslné nové 2,5tunové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila morálně 8 let stará em-pětka předchozí generace
před hodinou - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva