Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 oficiálně: sexy vzhled a hmotnost pod tunu
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Produkční Mazda 2 je až na detaily vizuálně stejná jako koncept, detaily k interiéru a technice jsou ale úplně nové.
Po úniku fotek interiéru a pak i záběrů zvnějšku pro vás máme kompletní oficiální představení nové Mazdy 2 i s obsáhlou galerií dalších snímků a videí. Jak je na fotografiích opět velmi dobře vidět, od konceptu Hazumi, představeném na letošním ženevském autosalonu, se skutečně tolik neliší. Změnily se v podstatě jen ty prvky, které by se do výroby dostat nemohly, jako například zvláštní zpětná zrcátka.
Exteriér tedy příliš popisovat netřeba, případně vám nové fotky řeknou více. Z nich je znovu jasně patrný vliv designového jazyka Kodo, který se podepsal i na větších modelech této japonské značky. Na snímcích vidíme novinku v japonské specifikaci, proto má také označení Demio a volant na pravé straně, to ale bude zřejmě jediný podstatný rozdíl - u nás očekávejme totéž s prostým označením 2.
Interiér se také nese v duchu co nejčistšího designu. Bude pro něj k mání několik různých variant čalounění a s tím i obložení palubní desky. Mezi prvky výbavy bude i patřit dotyková obrazovka na přístrojovce, kterou bude možné ovládat také knoflíkem na středovém tunelu, head-up displej spojený nejspíš s trochu jiným přístrojovým štítem nebo možnost volby jízdních režimů. K mání by také měl být systém MZD Connect, umožňující propojit váš smartphone s palubním systémem auta, a plejáda jízdních asistentů sdružená pod názvem i-ActivSense.
Pod kapotou najdeme, alespoň zpočátku, tři různé motory - dva benzínové a jeden diesel. Benzín budou spalovat jednotky SkyActiv-G o objemu 1,5 litru s různým naladěním, jeden z nich by měl na přední kola posílat 100 koní. Turbodiesel SkyActiv-D bude mít stejný objem, ale výkon 105 koní, pochopitelně i vyšší točivý moment a očekávají se emise pod 90 g CO2/100 km, což by odpovídalo spotřebě, pochopitelně normované, okolo 3,3 litru na 100 km.
Stran dalších technologií byla Mazda na detaily zatím poměrně skoupá, je však nasnadě, že na palubě najdeme hromadu prvků SkyActiv, které budou přispívat ke snížení papírové spotřeby. Není také zatím známo, kolik bude mít automatizovaná převodovka, kterou vidíme na obrázcích, stupňů. Víme však, že Mazda 2 stojí na zmenšené platformě větší „trojky” a že její víceprvkové zadní zavěšení nahradila levnější torzní příčkou.
Rozměry nového vozu čekejme aspoň přibližně stejné, jako u konceptu Hazumi, který měřil 407 cm na délku, 173 cm na šířku a 145 cm na výšku. Díky použití lehkých materiálů by se hmotnost Mazdy 2 měla udržet pod jednou tunou, zde však zatím pouze spekulujeme.
Stejně tak zatím neznáme ceny, Britové je odhadují na zhruba 11 tisíc liber (375 tisíc korun), tedy tolik, kolik tam stojí současná generace „dvojky”. U nás se současná Mazda 2 prodává od 275 tisíc korun, očekávejme tedy ceny novinky na podobné úrovni. Více detailů bychom se měli dozvědět později v tomto roce.







































































Obsáhlá oficiální fotosada odhaluje novou Mazdu 2 v japonské specifikaci, u nás se však téměř jistě bude lišit jen názvem a umístěním volantu
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins