Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 odhaluje své motory, mají jediný objem
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí s třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Maximální výkon činí 115 koní, spotřeba začíná na 3,4 l/100 km.
Od virtuálního představení nové Mazdy 2 uplynou zakrátko již tři měsíce. Zatímco ovšem během této doby japonská automobilka o svém supermini mlčela, dnes pustila do světa informace týkající se pohonných jednotek. S ohledem na podtunovou hmotnost pětidveřového prcka asi nepřekvapí, že všechny agregáty disponují pouze 1,5litrovým objemem a i to je vlastně dost - co by za to nová Fabia dala. Spřaženy mohou být s manuální nebo automatickou převodovkou, výkon přitom pokaždé míří na přední kola.
Základním agregátem se stává 1,5litrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 75 koní a 135 Nm točivého momentu, se kterým by se Mazda 2 měla pohybovat v průměru za 4,7litru na 100 km. O dvě desetiny litru úspornější je pak verze téhož motoru naladěná na 90 koní a 148 Nm, přičemž o přenos síly se stejně jako v prvním případě stará pětistupňový manuál.
Kromě této převodovky ovšem můžete sáhnout na této úrovni také po šestistupňovém automatu, se kterým spotřeba stoupá na 4,8 l/100 km. O desetinu litru je pak žíznivější benzinový motor ve chvíli, kdy je vybaven rekuperací brzdné energie i-ELOOP. V takovém případě můžete počítat s výkonem 115 koní, 148 Nm a především šestistupňovým manuálem.
Stejnou volbu pak máte v případě 1,5litrového dieselového motoru SkyActiv-D, který na přední kola přeposílá 105 koní a 220 Nm. V průměru by si měl říci o 3,4 l/100 km, jízdní dynamiku však stejně jako u benzinových verzí Mazda nezveřejnila. Je přitom otázkou, kdy se jí dozvíme, neboť před japonskou novinkou ještě leží dlouhá cesta.
Automobilka totiž potvrdila, že nová Mazda 2 se ukáže ještě na autosalonu v Zurichu (koná se od 5. do 9. listopadu), ve Vídni (14. až 18. ledna) a Bruselu (15. až 25. ledna). Teprve poté zamíří do evropských showroomů.
Nová Mazda 2 bude k mání pouze s 1,5litrovými motory...
...jejich malý objem přitom bude kompenzovat nízká hmotnost japonského pětidveřového prcka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva