Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 2 2015 odhaluje své motory, mají jediný objem
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí s třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Maximální výkon činí 115 koní, spotřeba začíná na 3,4 l/100 km.
Od virtuálního představení nové Mazdy 2 uplynou zakrátko již tři měsíce. Zatímco ovšem během této doby japonská automobilka o svém supermini mlčela, dnes pustila do světa informace týkající se pohonných jednotek. S ohledem na podtunovou hmotnost pětidveřového prcka asi nepřekvapí, že všechny agregáty disponují pouze 1,5litrovým objemem a i to je vlastně dost - co by za to nová Fabia dala. Spřaženy mohou být s manuální nebo automatickou převodovkou, výkon přitom pokaždé míří na přední kola.
Základním agregátem se stává 1,5litrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 75 koní a 135 Nm točivého momentu, se kterým by se Mazda 2 měla pohybovat v průměru za 4,7litru na 100 km. O dvě desetiny litru úspornější je pak verze téhož motoru naladěná na 90 koní a 148 Nm, přičemž o přenos síly se stejně jako v prvním případě stará pětistupňový manuál.
Kromě této převodovky ovšem můžete sáhnout na této úrovni také po šestistupňovém automatu, se kterým spotřeba stoupá na 4,8 l/100 km. O desetinu litru je pak žíznivější benzinový motor ve chvíli, kdy je vybaven rekuperací brzdné energie i-ELOOP. V takovém případě můžete počítat s výkonem 115 koní, 148 Nm a především šestistupňovým manuálem.
Stejnou volbu pak máte v případě 1,5litrového dieselového motoru SkyActiv-D, který na přední kola přeposílá 105 koní a 220 Nm. V průměru by si měl říci o 3,4 l/100 km, jízdní dynamiku však stejně jako u benzinových verzí Mazda nezveřejnila. Je přitom otázkou, kdy se jí dozvíme, neboť před japonskou novinkou ještě leží dlouhá cesta.
Automobilka totiž potvrdila, že nová Mazda 2 se ukáže ještě na autosalonu v Zurichu (koná se od 5. do 9. listopadu), ve Vídni (14. až 18. ledna) a Bruselu (15. až 25. ledna). Teprve poté zamíří do evropských showroomů.

Nová Mazda 2 bude k mání pouze s 1,5litrovými motory...
...jejich malý objem přitom bude kompenzovat nízká hmotnost japonského pětidveřového prcka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva