Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová limuzína pro Putina se rýsuje, dorazí i „státní SUV”
18.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Projekt Kortež po letech přešlapování konečně nabral obrátky a dospěl k registraci designů. Velká překvapení ale nečekejte, snad krom onoho SUV.
Za normálních okolností bychom v tomto článku hovořili o „prezidentské limuzíně”, ale Rusko není „normální okolnost”. Soudě podle dosavadního vývoje platí, že Putin žil, žije a bude žít a je velmi nepravděpodobné, že by vůz, který má ruský prezident dostat nejpozději na sklonku roku 2017 či začátku roku 2018, přijal do flotily někdo jiný než Vladimir Vladimirovič Putin. Ostatně, tou dobou bude stále ještě prezidentem Ruské federace na základě svého současného mandátu, pro příští volby nelze předpokládat zrod reálné konkurence a očekává se, že na inauguraci „nové” hlavy státu v roce 2018 bude hrát ruská prezidentská limuzína důležitou roli.
Lada Vesta Signature to asi nebude a současný Putinův Mercedes Pulmann to také být nemá. Ruského prezidenta má v tu chvíli vozit stroj, o kterém se hovoří už léta a zatím se zdál být pouhým snem. Zhmotnění se dočkal přepychový ZiL 4112-R, jenže ten Putin nechtěl. Poté se o jeho přízeň zajímaly z vlastní iniciativy další ruské automobilky, ani ty ale nepochodily. Až v roce 2013 si tak ruská vláda objednala u automobilové sekce Ústředního vědeckého institutu realizaci projektu Kortež skloňovaného zahraničními médii také jako Cortege, který měl za pomoci rozličných ruských firem dát nový vůz dohromady.
Přišlo pár planých slibů a odkladů, letos v dubnu ale bylo konečně potvrzeno, že nová limuzína dorazí v roce 2017. Nyní se projekt zjevně posunul do další fáze, neboť kolegové z Drom.ru získali z patentového úřadu nákresy údajně finálního designu Putinovy limuzíny a SUV sdruženého v projektu Kortež. Čtete správně, nejde tu o jedno auto a nejde dokonce ani o dvě - podle aktuálních informací má vzniknout na jedné „papalášské platformě” také menší sedan (protože ten Putinův bude obří) a ještě jedno MPV. Tyto vozy ale zatím finální design nemají.
U limuzíny a SUV si ale finalizací můžeme být jisti, neboť o ni jako o hotové věci hovoří i ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Ten navíc dodává, že ačkoli vozy vznikají z vůle ruské vládu pro ruskou vládu, jejich koupě úřady nebude povinná. Prý bude stanoven pouze rozpočet, do kterého se budou muset úřady vejít. Existuje-li ale stále nařízení, že ruští pohlaváři musí jezdit ruskými vozy, pak nelze příliš předpokládat, že by místo luxusního SUVz projektu Kortež dali přednost třeba Ladě Niva...
Ale zpátky k samotným vozům. Jejich patentové ilustrace naleznete níže a minimálně u sedanu je třeba říci, že nepřináší žádné velké překvapení. Je stylizován velmi konzervativně a především v prakticky stejném stylu jako starší modely a prototypy, které také najdete vyobrazené v přiložené galerii.
Zajímavější je SUV, a to hned ze dvou důvodů. Jednak proto, že se s ním vůbec počítá, jednak proto, že ukazuje docela jiné designové pojetí než předchozí ilustrace a špionážní záběry. Ty se objevily před pár měsíci a ukazují vůz střižený ve stylu Bentley Bentayga kdežto tato věc vypadá spíše jako cosi mezi Range Roverem Evoque, Jaguarem F-Pace a Škodou Yeti před faceliftem. Je možné, že jde o slepou větev vývoje nebo také prototyp SUV jiné velikosti, to ukáže čas.
Dodejme základní technické informace. Tou zřejmě nejzajímavější je, že vozy by měly pohánět až 800koňové motory V8 a V12 o objemu až 6,6 litru. Pokud se ptáte, kde Rusové takové jednotky vezmou, vězte, že tady o úspěchu pochybujeme nejméně - motory dodá Porsche, pro které spolupráce s Rusy není nová.
Interiér jsme zatím mohli spatřit jen u prototypu, byl ale velmi luxusní a moderní. Podívejte se i do přední části, kde by celou palubní desku měly zabírat displeje - něco takového dnes nikdo nenabízí. „Putinova lóže” je pak též plná komfortních a elektronických vymožeností, jak by se ostatně dalo čekat.
Počkejme si na další snímky informace, jistě se postupně budou objevovat. Představení se blíží a lze očekávat, že alespoň k částečnému odhalení vozu či vozů dojde podstatně dříve než za rok a půl. Ostatně, ani ruský institut, který za projektem stojí, nemá problém sem tam nějaký ten detail vypustit...
Patentové ilustrace zobrazují design chystané limuzíny...
Prototyp SUV byl nafocen už dříve a vypadá jinak - buď jde o jiný model nebo jinou větev vývoje
Starší obrázky ukazovaly v případě limuzíny velmi podobný vůz
A zmenšený model ani prototyp též nebyly podstatně jiné
Interiér skromně řešený jistě nebude
Též dříve spekulovaná technická data vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 29 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva