Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Rio odhalila detaily. Nabídne až 120 koní, pobere 325 litrů
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejská novinka bude k mání jen jako pětidvířko. Vrcholná výbava GT Line je jistotou, ostřejší sportovní verzi GT očekávat nemáme.
S novou generací modelu Rio nás Kia seznámila již před 14 dny. V ten moment ovšem dala do placu jen pár snímků a nějaká ta fakta, jenž jsou spojena s nárůstem venkovních rozměrů. Ve zbytku se ovšem zahalila mlčením, což je obvyklá taktika. Z toho důvodu jsme předpokládali, že další data zazní až během živého debutu na autosalonu v Paříži. Nicméně Rio je pro Kiu nejdůležitějším globálním modelem a se čtvrtou generací hodlá navýšit své evropské registrace na půl milionu v roce 2018. Není proto divu, že vůz odhalila na živé prezentaci ještě jednou. A co více, přesto neřekla vše.
Pojďme se ale již zabývat tím, co víme. Začneme přitom u oněch rozměrů, kde se počítá s nárůstem délky na 4 065 milimetrů. Kromě toho byl na 2 850 mm protažen rozvor. Značka přitom pustí do prodeje pouze pětidveřovou variantu, neboť o tu třídveřovou nebyl velký zájem. Okleštěná ovšem nabídka rozhodně nebude, kromě dosud známých úrovní výbavy dorazí také nový vrchol v podobě stupně GT Line. Ten se přitom bude lišit většími koly i některými prvky exteriéru a interiéru.
Do interiéru ale zamíříme až za krátkou chvíli, nejprve se zastavíme u motorového prostoru. Zde bude Rio profitovat zejména z nového přeplňovaného litrového tříválce, který byl naladěn na 100 a 120 koní. Obě varianty pak disponují 172 Nm točivého momentu, přičemž ta slabší dostala do vínku pětistupňový manuál, ta silnější pak šestistupňový. Jízdní dynamika a spotřeba jsou věcí neznámou, Kia jen uvedla, že v případě emisí CO2 obě verze zamíří pod 100 g/km a se spotřebou tedy pod hranici 4,3 litru benzinu na 100 km.
Mimo tuto jednotku budou k dispozici také dva benzinové atmosférické čtyřválce, přičemž ten 1,25litrový pošle na přední kola skrze pětistupňový manuál 84 koní a 122 Nm. U jedna-čtyřky je pak možné počítat se 100 koňmi, 132 Nm a šestistupňovou převodovkou. Mimo to ale dorazí i 1,4litrový turbodiesel, který bude produkovat 70 a 90 koní. Šestistupňový manuál je přitom standardem v obou případech, cílem je pak méně než 90 gramů CO2 na kilometr a tedy spotřeba pod 3,4 litru nafty na 100 km.
V případě podvozku nový hatchback těží ze vzpěr MacPherson vpředu a torzní příčky vzadu. Její přítomnost má přitom vliv na objem zavazadlového prostoru, jenž vzrostl na 325 litrů. Tím se Kia Rio dostává před Ford Fiesta (290 l) či Volkswagen Polo (280 l), ovšem o pět litrů zaostává za tuzemskou Škodou Fabia. Mimo lepší praktičnosti se ale vylepšený podvozek se zrevidovanými tlumiči a pružinami má podílet na lepší agilitě a zlepšené ovladatelnosti.
Po stránce interiérové cestující vpředu a vzadu profitují z většího místa pro nohy, mimo to dostanou k dispozici kvalitnější materiály, lepší ergonomii, méně tlačítek a rozměrný displej multimediálního systému. Vůz přitom bude kompatibilní se systémy Apple CarPlay a Android Auto, kromě toho dorazí také porty na USB pro obě řady sedadel. K dispozici přitom budou tři základní úrovně výbavy, plus ona vrcholná verze GT Line.
Evropský designový šéf značky Gregory Guillaume přitom uvedl, že na plnohodnotný model GT máme prozatím zapomenout. Takový model by se totiž prodával jen ve velmi malém množství, čímž by nevyvážil náklady na vývoj. Spíše než na skutečné sportovní vlastnosti se tedy Kia zaměří na vizuální přitažlivost, souběžně s tím se zvedne také míra nabízeného luxusu. Některé trhy totiž dostanou výbavu Red Pack s umělou kůží.
Ve finále již jen zmíníme bezpečnost, kdy ta pasivní je navýšena větším podílem ultrapevnostní oceli použité na skeletu. V případě aktivní je pak možné očekávat celou řadu prvků, jenž jdou v souladu s pětihvězdičkovým ohodnocením Euro NCAP. Již ve standardu tedy dorazí autonomní brzdy, připlatit pak bude možné za monitoring jízdních pruhů. Tím nám informace končí, další se již dozvíme skutečně až v Paříži.
Nová Kia Rio má za sebou již druhou prezentaci. Došlo tak nejen na živé odhalení, ale i zveřejnění technických dat. Víme tedy, že vrcholem bude tříválec se 120 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 6 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 8 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 9 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.