Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Picanto odhalila detaily, máme technická data i spoustu nových fotek
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback má větší rozvor, slibuje tak více prostoru pro cestující. Ty hýčká větší luxus, pod kapotou se schovávají maloobjemové motory.
Nová Kia Picanto přišla na svět krátce po začátku nového roku. Korejská značka ale v té době pustila do světa jen velmi málo informací. Také nám ukázala jen vrcholnou variantu GT Line, která se pyšní agresivnějším vzhledem i velkými litými koly. Vzhled standardního modelu tak zůstal utajen, stejně tak jsme se nedozvěděli nic o technice.
Zvědavost ale můžeme ukojit nyní, tři týdny před živým debutem vozu na ženevském autosalonu Korejci zveřejnili daleko obsáhlejší tiskovou zprávu. Nové Picanto si tedy můžeme představit velice podrobně, přičemž začneme u venkovních rozměrů. Celková délka 3 595 milimetrů zůstává vůči předchůdci nezměněna, rozvor narostl o 15 mm na 2 400 mm. V kabině lze tedy čekat více místa.
Prodloužení rozvoru má také vliv na vzhled, po zkrácení převisů novinka vypadá mnohem dynamičtěji. K mání bude pouze v pětidveřovém provedení, o třídveřové nebyl zájem. Spolu kabinou narostl i zavazadelník, jeho objem je o 55 litrů větší. Celkově pojme 255 l, případně pak na 1 010 l při sklopených zadních sedadlech. V daném segmentu tak jde o rekord.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by měla profitovat z lepšího odhlučnění a účinnějšího potlačení vibrací. O 6 milimetrů pak bylo sníženo ukotvení předních stěračů, což má snížit aerodynamický hluk. Uvnitř lze tedy očekávat příjemnější atmosféru. Některé trhy standardně dostanou i nový 7palcový dotykový displej multimediálního systému, který má implementovány technologie Apple CarPlay a Android Auto.
Seznam příplatků je docela dlouhý, najdete tam kupříkladu zpětnou kameru či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Připlatit si můžete také za kolenní airbag, zbývajících šest čelních, bočních a hlavových je ovšem již opět součástí standardní výbavy. Do té se nastěhovala i stabilizační kontrola, kvůli autonomním brzdám ale budete muset opětovně trochu připlatit.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde najdeme o 2 procenta tužší přední a o 5 procent tužší zadní stabilizátory. Převod řízení je o 13 procent rychlejší, přičemž všechny tyto změny mají přispět k větší zábavě za volantem. Z toho důvodu ostatně Picanto vůbec poprvé dostalo také vektorování točivého momentu, které má zredukovat nedotáčivost při ostré jízdě v zatáčkách.
Ve finále ještě v rychlosti probereme motorový prostor, do kterého se mohou nastěhovat litrové tříválce či 1,2litrový čtyřválec spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, pouze pro jedna-dvojku je ale k mání také příplatkový čtyřstupňový automat.
Jednotlivé úrovně výbav budou záviset na každém trhu, nicméně vrcholný stupeň GT Line bude k dispozici naprosto všude. Kia uvedla, že skutečně ostré provedení GT se u této modelové řady neobjeví. Místo toho má sportovní ambice zákazníků značky ukojit chystané Rio GT, které se ukáže v příštím roce.
Kia Picanto 1,0 T-GDI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 74 kW/100 koní
Točivý moment: 172 Nm
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 sekundy
Kia Picanto 1,0 MPI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 49 kW/67 koní
Točivý moment: 96 Nm
Nejvyšší rychlost: 161 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 sekundy
Spotřeba: 4,4 l/100 km
Kia Picanto 1,2 MPI
Motor: 1,25litrový čtyřválec
Výkon: 62 kW/84 koní
Točivý moment: 122 Nm
Nejvyšší rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 sekundy
Spotřeba: 4,6 l/100 km
Galerie fotografií Kie Picanto GT Line 2017



















































Galerie fotografií Kie Picanto 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny včera 18:00
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta včera 15:23
- Časový program evropské premiéry v Jerezu včera 10:00
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
Nejnovější články
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
před 9 hodinamiFrancouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
před 10 hodinamiNová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
včeraVíc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
včeraNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus