Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Optima 2016 odhalena i pro Evropu, výkonem neoslní
20.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatímco americké motory nové Optimy začínají na 180 koních, ty evropské končí na 163. Bude tu ale k mání i diesel se spotřebou 4,5 litru na sto.
Newyorský autosalon odhalil Kiu Optima pro severoamerický trh, ten frankfurtský v září ji ukáže v evropské variantě. Už nyní si ale můžeme prohlédnout prvních několik fotografií tohoto korejského sedanu, který dostal pro rok 2016 novou generaci. Evropská verze se té americké pochopitelně dost podobá, přesto ale není úplně stejná. V obou případech se však nová Optima povedla.
Oproti minulé verzi tu jsou jiná přední a zadní světla a také nárazníky doznaly změn. Právě v nich vidíme rozdíly mezi evropskou a americkou verzí, ta evropská má menší nasávací otvory v rozích. Evropská varianta také naštěstí nemá imitaci difuzoru v zadním nárazníku. Pokud by vám ale něco takového vážně chybělo, není vyloučeno, že to příplatková výbava obsahovat nebude.
Interiér má také nový design, středový panel je trochu natočený k řidiči, ovšem už řidiče tolik neobklopuje, je designově víc otevřený. Také tu bude víc výbavy, zejména po stránce elektroniky - nebudou chybět dnes už skoro běžné jízdní asistenty typu udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, automatického brzdění i před chodci nebo kamer okolo celého auta. Také má být k mání adaptivní tempomat.
Nicméně, pokud by se člověk díval jen na design, snadno by si tuhle novou generaci spletl s faceliftem. Jen omlazení to však není, Optima je o centimetr delší a o 2,5 cm širší, z čehož benefitují hlavně cestující uvnitř; je tu víc prostoru. Rozvor je 2 804 mm, onen centimetr přibyl právě tady, a konstrukce vozu je kompletně nová. Kia slibuje o 50 % větší torzní tuhost a také lepší pasivní bezpečnost; standardem bude např. 7 airbagů.
Kde se bude evropská verze od té americké lišit asi nejvíc, je prostor pod kapotou. V USA můžete dostat 1,6litrové a dvoulitrové turbo nebo 2,4litrový atmosférický motor, všechny pochopitelně benzínové a s výkony od 180 do 250 koní. V Evropě se budeme muset spokojit s 1,7litrovým CRDi o 141 koních a 340Nm a dvoulitrovým benzínem o 163 koních a 196 Nm. A doufat, že podivně odhalená-neodhalená verze GT s výkonem nejméně 250 koní skutečně přijde.
Oba motory pochopitelně plní Euro 6 a oba by měly být k mání s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovou dvouspojkou. Diesel si řekne o 4,5 litru paliva na 100 km a vypustí 121 g CO2/km; v případě dvouspojkové převodovky to má být 4,3 litru a 116 g. U benzínu hodnota zatím není známa. A také se spekuluje o plug-in-hybridní verzi, která by si příští rok mohla najít cestu i do Evropy, a to s normovanou spotřebou 2,1 litru benzínu na 100 km.
Ceník pochopitelně zatím není na světě, tohle auto se Evropě teprve představuje, ale dá se počítat s tím, že se dostane do prodeje ještě letos. Do té doby by měly být ceny na světě; více informací jistě přinese i frankfurtský autosalon.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Kia Optima 2016 má evoluční design, pod slupkou je ale úplně nová konstrukce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
dnes - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
před 3 hodinami - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před 4 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 6 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 7 hodinami - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva