Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia GT se začala odhalovat, působivou dynamiku slibuje i na Ringu
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prozatím anonymní korejská novinka dostala speciální web, jenž mapuje její řádění na Ringu. Albert Biermann pak potvrdil čtyřválec.
Již jen necelých 39 dní zbývá do odhalení nového sportovního modelu korejské automobilky. Ta mu dokonce zasvětila i speciální webovou stránku Curve Ahead, jež se aktuálně soustředí především na jízdu na Nürburgringu. Zároveň z ní můžeme vytušit, že výstavní premiéra novinky je naplánována na lednový autosalon v Detroitu. Kia pak sice specificky nezmínila, že jde o model GT, s ničím jiným se ale víceméně nedá počítat.
Jistou nápovědou je spodek samotného webu, kde vidíme původní koncept. Vedle něj sice nechybí ještě další studie GT4 Stinger, ta však produkci zatím přislíbenou nemá. Všechny cesty tedy nevedou pouze do Říma, ale také k novému „čtyřdveřovému kupé“. To ale nakonec nemá pohánět (přinejmenším výlučně) přeplňovaný 3,3litrový šestiválec o výkonu až 400 koní, místo toho do útrob zamíří čtyřválec právě z onoho druhého konceptu.
V tomto ohledu jde samozřejmě o zklamání, nicméně dobrou zprávou je alespoň zachování pohonu zadních kol. Ta by výkonem okolo tří set koní měl zásobovat přeplňovaný benzinový dvoulitr, v případě Evropy se pak mluví ještě o 2,2litrovém turbodieselu. Ten by pro změnu měl poskytovat 200 k. Otázkou je převodovka, tipy ale v obou případech míří spíše k automatu.
Nové video ukazuje v pohybu vůz osazený benzinovým motorem, který se zvládá rozjet na 244 km/h. Zároveň přitom vidíme stav najetých kilometrů (13 164), což nejspíše odpovídá vývojovému programu v Zeleném pekle. Kia v čele s Albertem Biermannem tedy snad nic nepodcenila a jízdní schopnosti kupé budou odpovídat jeho vzhledu.
Potvrzuje to tiskové prohlášení značky, dle nějž „Curve Ahead je jen a pouze o potenciálu. O potenciálu dosáhnout každého apexu a využít každou rovinku. Projet každou zatáčku s maximální agilitou, rychlostí a progresivním designem.“ Na korejskou novinku se tedy můžeme jen těšit, přestože sériové provedení nedostane „sebevražedné“ dveře.





Novinka korejské automobilky začala s odhalováním...
...nejspíše přitom jde o dlouho očekávanou sériovou Kiu GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 3 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva