Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda S2000 se ukázala na patentových snímcích, na krásu nehraje
11.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace opustí klasické linie a místo nich vsadí na agresivní design. Ten doplní hybridní pohonné ústrojí a automatická převodovka.
O nové generaci Hondy S2000 se spekuluje prakticky od chvíle, kdy byl ohlášen konec té první. Až do loňského roku existovaly jen nekonkrétní zmínky, velký průlom přišel teprve letos v dubnu. Na světlo světa se dostaly informace, na jejichž základě by nástupce atmosférického kabrioletu měl nemalou měrou opisovat od druhé generace Hondy NSX. A to nikoliv pouze vzhledem, ale především svým pohonným ústrojím.
Časy vysokootáčkového dvoulitru jsou tedy zjevně definitivně minulostí, místo toho by japonská novinka měla pod kapotou hostit přeplňovaný agregát. Ten navíc již nebude uložen vpředu, ale za sedadly. Kromě toho se nedočká spárování s manuální převodovkou, místo ní dorazí automat a rovněž elektromotor. Celá souprava přitom nehodlá zaměstnat jen zadní nápravu, ale rovnou obě.
Ve výsledku tu tedy máme zcela rozdílnou koncepci, přičemž diametrálně odlišná bude rovněž karoserie. Zatímco první generace měla oblé tvary, ta nová se nese v duchu ostrých linií. Přesun pohonného ústrojí se navíc podepsal i na siluetě, která již nepočítá s klasickou dlouhou přední kapotou a titěrnou zádí. Místo toho tu máme klínovitý profil s výraznými převisy.
Pokud tedy snímky z evropského patentového úřadu, na kterém došlo k registraci 27. května, jsou skutečně pravdivé, pak jediným pojítkem mezi oběma generacemi je plátěná stahovací střecha. Zbytek novinky jde zcela jiným směrem, ovšem někomu se agresivnější vizáž může líbit více než nadčasová elegance originálu.
Více se zřejmě dozvíme v příštích měsících, kdy by Honda mohla na silnice vypustit první testovací prototypy. Příchod sériového modelu ale v nejbližších letech ještě neočekávejme, dosud nám totiž nebyl představen ani koncept. Absence zadního okna a malé boční prosklení viditelné na fotkách přitom naznačuje, že na fotkách je to právě studie a nikoliv produkční vůz.







Snímky z evropského patentového úřadu naznačují, že nová Honda S2000 bude zcela odlišná než originál
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 30 minutamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva