Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda S2000 je opět ve hře, tentokrát jako kupé s hybridní technikou
12.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také japonská značka prý zboří zažité tradice. Legendární vysokootáčkový atmosférický roadster tak nahradí novinkou, jež řeší hlavně spotřebu paliva.
Ještě před pár lety patřila Honda mezi japonskými automobilkami na sportovní Olymp. V její nabídce jste totiž mohli sáhnout po supersportovním modelu NSX, roadsteru S2000, ostrém sedanu Accord Type-R či hatchbacku Civic Type-R. Dnes mají ovšem nadšenci do řízení u značky smůlu. Asi bychom se proto neměli divit, že Japonci hodlají vzkřísit zašlou slávu. Otázkou však je, zda se jim to podaří, neboť ani jedna ze sportovních novinek nebude kráčet ve šlépějích svého předchůdce. Místo toho bude víceméně jen převzat název, který Honda skloubí s moderními komponenty.
Z výše zmíněného asi již tušíte, která bije. A pokud ne, pak jistou nápovědou mohou být nové generace modelů Civic Type-R a NSX. V případě prvního se totiž dočkáme přeplňovaného motoru, u druhého pak společně s turbodmychadlem dorazí rovněž elektromotory a pouze automatická převodovka. Tedy prvky, bez nichž se originály bez problémů obešly. Tehdy však byla jiná doba, kdy o emisích CO2 nehovořil ani zapřísáhlý ekoaktivista.
Proč zde ovšem o již známých faktech hovoříme? To je jednoduché, na základě tohoto receptu totiž vznikne rovněž nová generace modelu S2000. V jejím případě však název bude opravdu jediné pojítko s minulostí. Vzkříšen totiž nemá být dvoumístný roadster, místo něj by dorazit mělo spíše kupé. O jeho pohon se pak navíc nebude starat atmosférický motor, jenž svého času proslul nejvyšším litrovým výkonem na světě.
Místo toho se chystá jakýsi mix výše zmíněných sportovních novinek. Z Civicu Type-R tak S2000 převezme přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon by měl narůst někam k 350 koním. Ze supersportu NSX pak pro změnu bude adoptováno hybridní ústrojí. Dočkat bychom se tedy měli pohonu všech kol, oproti dárcovskému vozu však bude daná technika značně zjednodušená.
Po stránce jízdních výkonů bychom se přitom od tohoto komba měli dočkat zrychlení z klidu na stovku okolo pěti sekund, zatímco průměrná spotřeba by měla činit 7,1 l/100 km. Po stránce cenové pak prý máme počítat s částkou okolo 35 000 GBP (cca 1,1 milionu korun), což je de facto jediný prvek, kde se novinka shoduje s originálem.
Pokud navíc vše půjde podle plánu, pak bychom se znovuzrozené Hondy S2000 měli dočkat někdy v roce 2017. Je však třeba vyčkat na oficiální požehnání, které dosud nepadlo. Patříte-li tedy mezi fanatické vyznavače vysokootáčkového roadsteru, prozatím ještě ponechte pistole v kapse, pro jistotu je však již mějte odjištěné.
Původní Honda S2000 byla sportovním vozem, který neznal sobě rovného. Nová generace, pokud tedy vznikne, již tak výjimečná nebude
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva