Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX se o půl roku opozdí, kvůli pohonné jednotce
17.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Komplikované hybridní hnací ústrojí si vyžádalo dodatečný vývoj. Nejspíše i díky testům předprodukčních prototypů v reálném provozu.
O nové generaci Hondy NSX se poprvé začalo špitat někdy v roce 2005. Tedy ve chvíli, kdy se originál chystal do důchodu. Od té doby jsme tu měli několik konceptů, s nimiž sice již bylo spojeno hybridní hnací ústrojí, ovšem složené z elektromotoru a atmosférického šestiválce. Produkční verze, která se ukázala loni v lednu v Detroitu, však dorazila s přeplňovanou pohonnou jednotkou, díky čemuž by výkon měl narůst na 550 koní.
Konkrétní specifikace odhaleny nebyly, a tak není známa ani jízdní dynamika či spotřeba. Ve všech případech mělo dojít k nápravě letos na podzim, kdy by první exempláře zamířily ke svým majitelům. Ti si ovšem nakonec budou muset počkat minimálně do jara příštího roku, neboť Honda nově oznámila, že druhogenerační NSX bude mít přibližně šestiměsíční zpoždění.
Na vině je prý právě ona výměna atmosférické pohonné jednotky za přeplňovanou, která si dle značky vyžádá natažení vývojového procesu. Je přitom trochu podivné, že Honda s takovým vysvětlením přichází nyní, krátce před původně plánovaným zahájením prodeje, ačkoliv o škatulatech v motorovém prostoru sama věděla již dávno a mohla jim uzpůsobit avizovaný termín příchodu na trh.
Je možné, že se zpožděním má souvislost i nedávný výlet několika předprodukčních exemplářů do reálného světa. V jejich případě chtěli Japonci zjistit chování vozu na běžných silnících a zároveň ověřit onu dynamiku i výkon. Výsledky nejspíše neměly očekávanou podobu, a tak je nezbytná náprava, která si vyžádá zmiňovaný půlrok navíc.
Konkrétní datum příchodu by mělo být zveřejněno v říjnu, na kdy Honda svolala kongres dealerů. Na něm bude upřesněna i marketingová strategie, chybějící technická data ale zřejmě dorazí až blíže k příchodu vozu do showroomů. To samé ostatně platí také o konkrétních cenách, které by ovšem v USA měly startovat okolo 150 000 USD (cca 3,6 mil. Kč).
Nic bližšího již momentálně není známo. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že šestiválcový motor není pouze přeplňovaný, ale díky dvojici turbodmychadel musel být usazen podélně místo napříč. A to za hlavy pasažérů, kde jej doplňuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Jeden z elektromotorů bude pak usazen mezi automat a spalovací šestiválec, přičemž napomáhat má akceleraci i brzdění. Zbývající dvojici elektrických agregátů najdeme na přední nápravě, kde se postarají nejen o okamžitou odezvu, ale také vektorování točivého momentu. Na krátké vzdálenosti přitom mají zaručit „bezemisní“ pohon.
Při zapojení celé soustavy bude možné počítat s jízdními režimy Sport, Sport+ a Track, přičemž posledně zmiňovaný by měl nové Hondě NSX umožnit plné rozvinutí jejího potenciálu. Na takovou chvíli si ale zjevně budeme muset ještě hezky dlouho počkat. I přes nové video, dle kterého je nový supersport zjevně na výrobu připraven.
Nová Honda NSX měla jít do prodeje letos na podzim. Nakonec si však počká minimálně na jaro 2016
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus