Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX prý byla hotová rychle, podívejte se na živé fotky a videa
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na japonskou novinku jsme sice čekali 10 let, vývoj však zabral pouze tři roky. Důvodem je ekonomická krize, jež vypukla v roce 2008.
Druhou generaci Hondy NSX jsme si včera představili opravdu důkladně. Jelikož jde ovšem o jeden z nejočekávanějších supersportů nejen letošního roku, ale posledních let, rozhodně neuškodí, když se na detroitské výstaviště Cobo ještě jednou vrátíme. K dispozici jsou totiž nejen živé fotografie a první videa, ale rovněž pár nových informací, kterými přítomné publikum oblažil šéf celého projektu Ted Klaus. Ten uvedl především tolik, že ačkoliv od vyrobení posledního exempláře první generace uběhlo již deset let, Honda v žádném případě při vývoji nástupce neotálela.
Japonská značka sice již v roce 2007 představila v Detroitu koncept Acura Advanced Sports Car, který měl dokonce pod kapotou desetiválcový motor, o nějakých osmnáct měsíců později však přišla globální ekonomická krize, kvůli které se Honda ocitla v nemalých nesnázích. Musely tak být přenastaveny priority, a tak se projekt supersportu ocitl mimo hlavní pozornost firmy. Ze stejného důvodu pak ostatně japonská automobilka opustila také šampionát Formule 1.
Ke vzkříšení vývoje druhé generace NSX došlo víceméně až někdy na sklonku roku 2011, a tak se v Detroitu 2012 ukázal zcela nový prototyp. Ten již dal vale motoru V10 a místo toho upřednostnil hybridní ústrojí, jehož konkrétní technické parametry budou upřesněny nejspíše až ve druhé půli letošního roku, kdy se odehrají první novinářské jízdy. Po nich pak novinka zamíří do prodeje, přičemž v Americe se očekává cena okolo 150 000 USD (cca 3,54 mil. Kč).
Ačkoliv si tedy na příchod novinky do showroomů ještě nějaký ten pátek počkáme, s ohledem na výše zmíněné můžeme konstatovat, že Japonci v čele s Američanem byli s vývojem rychle hotoví. Možná i proto již na internetu začínají zaznívat hlasy, že novinka oproti originálu nepřináší nic převratného a pouze parazituje na slavném jménu. Zvláště v porovnání třeba s takovým BMW i8, které má sice jen poloviční počet válců, ale operuje na stejném hřišti.
Hybridní sporťák z Mnichova však Klaus nebere za konkurenci, místo toho prý Honda měla v hledáčku modely jako Porsche 911 Turbo, Audi R8 V10 nebo Ferrari 458 Italia. Oproti nim sice logicky s ohledem na hybridní ústrojí nabídne i krátký dojezd čistě na elektřinu, tato vlastnost však při vývoji nebyla prioritou. Místo toho jsou tu elektromotory primárně od toho, aby dodaly více síly vidlicovému šestiválci.
Jak jsme však uvedli výše, přesný výkon celé soustavy se teprve dozvíme, pro dnešek tedy povídání o nové Hondě NSX představené v Detroitu pod logem luxusní divize Acura můžeme ukončit. Dodat přitom můžeme tolik, že prozatím bude k dispozici pouze verze s volantem na levé straně. V roce 2016 by však automobilka měla představit i model s pravostranným řízením.
Nová Honda NSX se na autosalonu v Detroitu okamžitě stala středem zájmu, což je pochopitelné. Na její příchod jsme si totiž museli počkat deset let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus