Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX přijde i ve verzi Type-R, potvrdil to šéf projektu NSX
14.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace dorazí v ostřejším provedení, které půjde ve stopách originálu. Očekávat bychom tak měli tužší podvozek a razantní snížení hmotnosti.
Nová generace Hondy NSX je fenoménem posledních dní, čemuž se asi jen málokdo může divit. Na její příchod jsme totiž čekali dlouhých deset let, ačkoliv šéf celého projektu Ted Klaus uvedl, že vývoj byl vcelku bleskurychlou záležitostí a zabral pouhé tři roky. Za zdržením nestojí ani tak nerozhodnost vedení značky, jakožto spíše globální ekonomická krize, která byla stopkou tehdy již rozjetého vývoje, který tak nevyústil sériovou verzí, nýbrž pouze konceptem Acura Advanced Sports Car.
Honda ovšem nehodlá usnout na vavřínech a pouze přepočítávat zisk. Místo toho má v plánu vývoj dalších verzí, což potvrdil znovu samotný Klaus. Ten na otázku, zda někdy dorazí Type-R, odpověděl: „Myslím, že každý, kdo miluje automobily, chce vidět verzi, která bude čistě rudá.“ Tím narážel na logo ostrých modelů značky, které je vyvedeno v krvavém odstínu. A zároveň dodal, že „NSX bylo od počátku zamýšleno nejprve jako stříbrné označení, od nějž se vydáme k rudé.“
Ani Type-R ale nemusí být definitivním vrcholem, neboť Klaus uvedl, že pravděpodobně nikdy nebude spokojený. „Co totiž uděláte dnes, to můžete zítra vylepšit.“ Je tedy dost možné, že se dočkáme i nějaké verze RR, čímž by druhá generace následovala svého předchůdce. Také originál totiž nejprve dorazil ve standardní specifikaci, než se z něj o dva roky později stalo provedení NSX-R. To přitom dorazilo s tužším podvozkem a hmotností sníženou o 120 kilogramů.
Za zmiňované provedení RR pak byla zodpovědná tuningová společnost Mugen, která Hondě NSX přidala stavitelné zadní křídlo a zásadním způsobem přepracovala 3,2litrový šestiválec. Ten byl hlavně nově uložen podélně, což vylepšilo dodávku výkonu na zadní kola a zlepšilo funkci výfukového ústrojí. Kupodivu však takový model dorazil až v roce 2008, tedy tři léta poté, co japonská automobilka ukončila sériovou výrobu.
Ve výsledku se tak jednalo o pouhý koncept, který nikdy nešel do produkce. Historie by se ovšem snadno mohla změnit s příchodem druhé generace. V takové chvíli se ale musíme obrnit značnou trpělivostí, neboť standardní NSX půjde do prodeje teprve v závěru letošního roku. Pokud tedy dojde na provedení Type-R, můžeme jej očekávat nejdříve za nějaké dva tři roky a verzi RR ještě později.
Čekání nám ale dozajista zpříjemní již základ, o kterém viceprezident značky Acura Mike Accavitti prohlašuje, že jízdní zážitky jsou „výjimečné a ohromující“. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se nová Honda NSX vypořádá nejen s konkurencí od Porsche či Ferrari, ale třeba také se Severní smyčkou Nürburgringu.
Nová Honda NSX se nám představila na oficiální fotogalerii...
...i na živých snímcích přímo z detroitského výstaviště
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 2 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 5 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva