Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX odhalila vše. Má 581 koní, jede 307 km/h a stojí majlant
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové NSX je plné hybridní techniky, s níž váží tučných 1 725 kg. I tak stovku pokoří za 3 s.
Druhá generace japonského sporťáku NSX se světu oficiálně představila již v lednu v Detroitu a její vizuálně téměř totožný koncept známe ještě o mnoho déle. Ještě v lednu tedy nesla pouze logo Acury, s emblémem Hondy se ovšem ukázala o pár měsíců později v Ženevě. Ani v jednom případě ovšem japonská automobilka nedala k dispozici detailní technické údaje. Oznámeno bylo pouze tolik, že o pohon vozu se stará hybridní ústrojí složené z 3,5litrového přeplňovaného šestiválce, tří elektromotorů a deseti chladičů, přičemž celkově by soustava měla nabídnout více než 550 koní.
Nyní tu konečně máme upřesnění veškerých zvěstí, které je dle očekávání optimističtější, než bylo původně oznámeno. Tak tedy, zmiňovaná spalovací pohonná jednotka, která podle tvrzení Hondy odsunula zahájení prodeje z letošního podzimu na příští jaro, dostala do vínku 507 koní a 550 Nm. Maximálně pak zvládá točit 7 500 ot./min. Spárována je přitom se zadním elektromotorem, který je umístěn za ní a dává dalších 48 koní a 135 Nm. Veškerý tento výkon pak na zadní kola přenáší devítistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Vyjma výše zmíněného se NSX dále chlubí další dvojicí elektromotorů, které jsou usazeny mezi předními koly a produkují dalších 37 koní a 73 Nm. Celkově tak soustava nabízí 581 koní a 644 Newtonmetrů, se kterými zvládá sporťák Hondy zrychlení z klidu na stovku, respektive 96 km/h, za přibližně 3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 307 km/h, což je v poslední době zjevně oblíbená hodnota - stejnou maximálkou totiž disponuje i taková Alfa Romeo Giulia QV.
Vraťme se ale zpátky k japonskému vozu, který se na rozdíl od toho italského nemůže pochlubit zrovna muší hmotností. S ohledem na hybridní ústrojí a systém pohonu všech kol SH-AWD totiž na vahách ukáže 1 725 kg, tedy o poznání více než takové Audi R8 V10, jehož hmotnost činí 1 630 kg. Německé kupé osazené desetiválcem přitom zmiňujeme záměrně, neboť podle šéfa projektu Teda Klause je jedním z hlavních konkurentů nové Hondy NSX.
Japonská automobilka totiž doufá, že druhá generace sporťáku zaujme lidi, které již omrzelo Porsche 911 a přemýšlejí, kam se posunout dále. Na výběr přitom mají buď limitovanou edici ikony z Zuffenhausenu nebo právě Audi R8. A nově samozřejmě NSX, které proto by proto mělo dostat konkurenceschopnou cenu. Přesná suma sice nebyla upřesněna, na první prezentaci vozu se ale hovořilo o částce okolo 170 tisíc dolarů (cca 4 165 000 Kč), což by na USA byla vcelku vysoká částka. A to se bavíme o americké ceně, ta evropská by mohla být ještě vyšší.
Na definitivní rozuzlení si počkejme, už teď je ale jasné, že jakoukoli sumu bude dále navyšovat příplatková výbava, mezi níž patří kupříkladu karbonová střecha, víko motoru a zadní spoiler. Standardní ocelové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu je poté možné vyměnit za karbon-keramické kotouče, k dispozici ovšem bude i prémiový audio systém s navigací. Základní audio aparatura přitom nabídne osm reproduktorů a subwoofer.
Mimo to je možné v kabině počítat s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara, zatímco přístrojový štít kombinuje digitální a analogovou techniku. Uprostřed palubní desky pak trůní sedmipalcový dotykový displej. Tím nám ale nejnovější přísun informací končí, pročež jen dodáme, že nová Honda NSX dostala do vínku kovaná 19palová přední a 20palcová zadní kola. V případě hmotnosti pak počítá s jejím rozložením mezi nápravami v poměru 42:58, ve všech rozích je vybavena magnetickými tlumiči a elektrický posilovač byl nakalibrován tak, aby poskytl řidiči maximální odezvu.
Nová Honda NSX dostane do vínku 581 koní, se kterými zdolá stovku za přibližně 3 sekundy
Kromě standardního provedení se Honda pochlubila rovněž variantou určenou pro Pikes Peak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva