Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R plně odhalena, s výkonem jde ještě dál než dosud
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského hot hatche je tu i se svým neskromným vzhledem. Výkon za ním nebude zaostávat, kupodivu bude i vyšší než v Americe.
Stávající Hondu Civic Type-R můžeme jen sotva považovat za starou. Japonský hot hatch debutoval před pouhými dvěma roky a jelikož se jej přinejmenším na českém trhu prodává jako šafránu, rozhodně nám nezevšedněl. Nicméně automobilka v mezičase vyrukovala s desátou generací základního hatchbacku, proto bylo třeba inovovat také na vrcholné úrovni. Prvním náznakem byl prototyp odhalený loni v září na autosalonu v Paříži, nyní se můžeme seznámit s konečným produktem vývoje.
Ten přijel do Ženevy a ukazuje, že řada věcí zůstala při starém. Stejně jako dosluhující model používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, i když ten byl nově naladěn na 310 koní a 400 Nm. Tento výkon a točivý moment přitom na přední kola přenáší šestistupňový manuál, který se chlubí automatickými meziplyny a zkráceným koncovým převodem kvůli lepší akceleraci.
Tato verze pohonné jednotky je ovšem určena Spojeným státům, evropské trhy dostanou kvůli „odlišnému testovacímu protokolu“ o trochu jiné naladění. Na truchlení ale překvapivě zapomeňte, tentokráte jsme to my, kdo se bude mít lépe. CTR pro Starý svět má 320 koní spolu se stejným točivým momentem 400 Nm a nakrátko poskládaným manuálem, jenž má propojit řidiče a stroj lépe než automat.
O jízdní dynamice či spotřebě se značka prozatím nerozepisuje, pouze dodává, že data budou oznámena blíže k zahájení prodeje. S tím lze počítat letos v létě, přičemž výroba bude stejně jako u standardního provedení probíhat v britském Swindonu. Tamní továrna přitom bude produkovat vozy nejen pro Evropu, ale také pro Japonsko a zmiňované Spojené státy, kde je model Hondy s označením Type-R nabízen vůbec poprvé.
To jsme ale trochu utekli od hlavního chodu k omáčce, proto rychle zpátky ke známým technickým parametrům. Nový Civic Type-R má novou platformu, v jejímž případě byla ze 14 procent užita vysokopevnostní ocel. Také má hliníkovou kapotou, obojí přispělo k redukci hmotnosti o 16 kg vůči předchůdci. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 38 %, tuhost v ohybu narostla oproti odcházejícímu modelu o 43 %.
Podvozek zaměstnávající vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu měl být poladěn za účelem maximalizace sportovního chování a minimalizace vlivu točivého momentu na řízení. Řidič si navíc může vybrat mezi třemi jízdními režimy (Comfort, Sport a +R), kdy je upravována odezva plynového pedálu a řízení, zásahy stabilizační kontroly či aktivita adaptivních tlumičů. Ty jsou tříkomorové a mají navýšit komfort i ovladatelnost.
Motor je vybaven novým jednoduchým setrvačníkem, který snižuje opotřebení spojky o 25 %. Nechybí ani samosvorný diferenciál poháněné přední nápravy, jež stejně jako ta zadní počítá s 20palcovými koly a pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20. Za litými ráfky se vpředu skrývají 350milimetrové příčně vrtané kotouče a čtyřpístkové brzdiče od Bremba, vzadu pak najdeme 305milimetrové kotouče.
Zmínit můžeme ještě sportovní sedadla a volant či sadu hliníkových pedálů, výbava zahrnuje sedmipalcový displej, navigační systém s Apple CarPlay a Android Auto.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neskromně, tak působí nový Civic Type-R naživo ve švýcarské metropoli
Vzhledem nová Honda Civic Type-R popudí asi jen stěží, zvláště v porovnání s předchozí generací či základním hatchbackem. Pod kapotou pak nabízí 320 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB