Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R plně odhalena, s výkonem jde ještě dál než dosud
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského hot hatche je tu i se svým neskromným vzhledem. Výkon za ním nebude zaostávat, kupodivu bude i vyšší než v Americe.
Stávající Hondu Civic Type-R můžeme jen sotva považovat za starou. Japonský hot hatch debutoval před pouhými dvěma roky a jelikož se jej přinejmenším na českém trhu prodává jako šafránu, rozhodně nám nezevšedněl. Nicméně automobilka v mezičase vyrukovala s desátou generací základního hatchbacku, proto bylo třeba inovovat také na vrcholné úrovni. Prvním náznakem byl prototyp odhalený loni v září na autosalonu v Paříži, nyní se můžeme seznámit s konečným produktem vývoje.
Ten přijel do Ženevy a ukazuje, že řada věcí zůstala při starém. Stejně jako dosluhující model používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, i když ten byl nově naladěn na 310 koní a 400 Nm. Tento výkon a točivý moment přitom na přední kola přenáší šestistupňový manuál, který se chlubí automatickými meziplyny a zkráceným koncovým převodem kvůli lepší akceleraci.
Tato verze pohonné jednotky je ovšem určena Spojeným státům, evropské trhy dostanou kvůli „odlišnému testovacímu protokolu“ o trochu jiné naladění. Na truchlení ale překvapivě zapomeňte, tentokráte jsme to my, kdo se bude mít lépe. CTR pro Starý svět má 320 koní spolu se stejným točivým momentem 400 Nm a nakrátko poskládaným manuálem, jenž má propojit řidiče a stroj lépe než automat.
O jízdní dynamice či spotřebě se značka prozatím nerozepisuje, pouze dodává, že data budou oznámena blíže k zahájení prodeje. S tím lze počítat letos v létě, přičemž výroba bude stejně jako u standardního provedení probíhat v britském Swindonu. Tamní továrna přitom bude produkovat vozy nejen pro Evropu, ale také pro Japonsko a zmiňované Spojené státy, kde je model Hondy s označením Type-R nabízen vůbec poprvé.
To jsme ale trochu utekli od hlavního chodu k omáčce, proto rychle zpátky ke známým technickým parametrům. Nový Civic Type-R má novou platformu, v jejímž případě byla ze 14 procent užita vysokopevnostní ocel. Také má hliníkovou kapotou, obojí přispělo k redukci hmotnosti o 16 kg vůči předchůdci. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 38 %, tuhost v ohybu narostla oproti odcházejícímu modelu o 43 %.
Podvozek zaměstnávající vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu měl být poladěn za účelem maximalizace sportovního chování a minimalizace vlivu točivého momentu na řízení. Řidič si navíc může vybrat mezi třemi jízdními režimy (Comfort, Sport a +R), kdy je upravována odezva plynového pedálu a řízení, zásahy stabilizační kontroly či aktivita adaptivních tlumičů. Ty jsou tříkomorové a mají navýšit komfort i ovladatelnost.
Motor je vybaven novým jednoduchým setrvačníkem, který snižuje opotřebení spojky o 25 %. Nechybí ani samosvorný diferenciál poháněné přední nápravy, jež stejně jako ta zadní počítá s 20palcovými koly a pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20. Za litými ráfky se vpředu skrývají 350milimetrové příčně vrtané kotouče a čtyřpístkové brzdiče od Bremba, vzadu pak najdeme 305milimetrové kotouče.
Zmínit můžeme ještě sportovní sedadla a volant či sadu hliníkových pedálů, výbava zahrnuje sedmipalcový displej, navigační systém s Apple CarPlay a Android Auto.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neskromně, tak působí nový Civic Type-R naživo ve švýcarské metropoli
Vzhledem nová Honda Civic Type-R popudí asi jen stěží, zvláště v porovnání s předchozí generací či základním hatchbackem. Pod kapotou pak nabízí 320 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva