Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R odhalila další detaily, má největší brzdy v historii
2.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) CTR má přední kotouče o průměru 350 mm. Všechny tlumiče jsou adaptivní, plynule nastavitelné a zajistí prý komfort i jistotu.
Novou Hondu Civic Type-R jsme si mohli prohlédnout už při ženevském autosalonu a již také víme, že se povedlo získat rekord Nordschleife mezi předokolkami. A rovněž je známo, že za takové výkony Honda nechce zas tolik peněz. „Nejextrémnější a nejvýkonnější Type-R všech dob”, jak nový ostrý Civic Honda označuje, se nyní ukázal na nových fotografiích a odhalil i další detaily.
Pod kapotou je úplně nový přímovstřikový dvoulitr VTEC s přeplňováním turbodmychadlem, který produkuje 310 koní v 6 500 otáčkách a 400 Nm mezi 2 500 a 4 500 ot/min. I přes přeplňování zvládne tento motor 7 tisíc otáček a díky novému systému VTEC a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se podařilo zlepšit odezvu v nízkých otáčkách, ale zároveň dosáhnout toho, aby motor táhl napříč celým spektrem.
Automat ani dvouspojkovou převodovku tu nečekejte, práce s řazením bude výhradně na vaší pravé ruce a levé noze. Když budete dostatečně rychlí při práci s pákou, zvládnete stovku za 5,7 vteřiny. A když budete dostatečně odvážní a zůstanete stát na plynu, Civic Type-R vás odmění maximálkou 270 km/h, nesvázanou omezovači. Anebo budete moci údajně jezdit za 7,3 litru paliva v kombinovaném cyklu, což odpovídá 170 g CO2/km.
Kabina tohoto stroje benefituje ze sportovních sedaček, potažených černým a červeným semišem. Volant dostane plochou spodní část a před vámi bude inteligentní displej i-MID, Multi Information Display, který bude umět zobrazit přetížení, tlak na brzdy, pozici plynového pedálu, teplotu chladicí kapaliny či teplotu a tlak oleje. To sice jsou věci, které by měly být v každém autě s podobným displejem, ale buďme rádi, že jsou alespoň v některých ostrých verzích. Také si bude na displeji možno zobrazit časy zrychlení a časy na kolo či na čtvrtmíli.
Podvozek dostane kromě již dříve zmíněného speciálního systému Dual Axis Strut na přední nápravě, který omezuje tahání za volant pod plynem, také adaptivní tlumiče na všechna kola. Všechny budou nastavitelné plynule a každý tlumič bude možno regulovat zvlášť, ale asi ne manuálně, spíš zde bude pracovat elektronika. Cílem samozřejmě je komfort při každodenním ježdění a co nejpevnější držení podvozku, když se pojedete projet po oblíbené okresce.
O zpomalení se budou starat brzdy Brembo, speciálně vyvinuté pro tento stroj. Na přední nápravě najdeme čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 350 mm, což je nejvíc na jakémkoliv produkčním Type-R, nejen mezi Civiky Type-R. Samozřejmostí je také bohatá výbava, která bude obsahovat infotainmentový systém Honda Connect založený na Androidu, automatická dvouzónová klimatizace nebo tempomat. K mání také bude balíček GT, který přidá další výbavu stran pohodlí, jednoduchosti používání a bezpečnosti.
Zvenčí bude možno Civic Type-R odít do jedné z pěti barev - na výběr bude bílá Championship, perleťová černá Crystal, stříbrná Polished Metal, modrá Brilliant Sporty a červená Milano. Právě v bílé se ukázal Civic Type R v Ženevě a v červené ho vidíme na nových fotografiích, které naleznete pod článkem. Také budou k mání vzhledové balíčky s názvy Red a Carbon a vždy pro interiér a/nebo exteriér. Jak ty budou vypadat, se zatím musíme nechat překvapit.
Kromě nových fotografií se ale můžeme také podívat na onboard video, na kterém nový Civic Type-R zrychluje na dvousetkilometrovou rychlost. Doplňme také, že se ti, kdo si nový Type-R už objednali, mají rozhodně na co těšit - testujeme nyní standardní provedení po faceliftu se 142koňovou osmnáctistovkou a už to je schopné auto. A Type-R bude jistě ještě mnohem lepší.
Základní specifikace nového CTR v kostce
Nová Honda Civic Type-R se ukázala na dalších fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch