Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h
2.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Po letech čekání je tu nová generace TypeR. Hlavní fakta známe, k nim si přidejte stovku za 5,7 s.
Tip: Prohlédněte si také video s rekordním kolem nového Civicu Type-R na Nordschleife.
Honda se k nelibosti svých fanoušků už dlouho stává terčem na téma délky čekání na příchod nového Civicu Type R. Je ale možné, že to budou právě oni, kdo se bude smát naposled. Nové CTR míří rovnou na vrchol a ze specifikací to vypadá, že nestaví jen na hrubé síle. Ta jí ale nechybí, přeplňovaný benzínový dvoulitr krmí přední nápravu výkonem přesahujícím 300 koní. Jak ukázal Ford Focus RS, není to nezvládnutelná porce, ovšem stejně výkonné čtyřkolky vždy budou mít snazší práci s přenosem výkonu na silnici. Nový ostrý Civic si tak k rychlosti musí pomáhat jinými kouzly.
Na internetu se už při představení konceptu nového CTR objevily posměšky na téma jeho vzhledu, jenže ten není samoúčelný. Aerodynamika byla laděna ve větrném tunelu v Sakuře, kde jsou jinak vyvíjeny motory pro Formuli 1. Nic z toho, čím je auto ověšeno, tam není zbytečně. Nejviditelnějším prvkem je zadní křídlo, ovšem jeho výška i celkový tvar byly optimalizovány pro vytváření dostatečného přítlaku bez velkého vlivu na aerodynamický odpor. Spolu s křídlem pracuje na zádi velký difuzor navazující na plochý spodek karoserie. Také na přídi bylo zapracováno. Tvar nárazníku byl upraven tak, aby docházelo k nižším turbulencím okolo předních kol, současně jsou v něm větší odvory pro zvýšený přísun vzduchu k motoru. ten je odváděn výdechy nad a za předními koly.
Z pohledu aerodynamických úprav jde o opravdu extrémní auto, takto daleko v rámci hothatchů ještě nikdo nedošel. Výhrady je tak možno mít jen ke dvěma zdvojeným koncovkám výfuku. To už je přece jen trochu moc, ovšem i zde je nutno respektovat módní trendy, kdy více koncovek znamená více, hmmm, koncovek.
Křídla a spol přicházejí ke slovu až ve vyšších rychlostech, tam je ale auto potřeba nejdříve rozjet. V přímém směru budou hlavní roli hrát pneumatiky o rozměru 235/35 R19 vyrobené z lepivé směsi podpořené mechanickým samosvorným diferenciálem, v zatáčkách pak bude velkou roli hrát speciální konstrukce přední nápravy nazvané Dual Axis Strut, což lze přeložit jako dvouosá vzpěra. Základem je klasický MacPherson doplněný o dodatečný kloub, jehož úkolem je posunout osu otáčení kol. Ta se tak při zatáčení neotáčí okolo osy tlumiče, ale kolem osy procházející blíž jejich středu. To eliminuje „torque steer” (tahání za volant obvyklé při plném plynu u silných předokolek) a zvyšuje přednost řízení. Na opačném konci překvapivě zůstala torzní příčka s H průřezem. Ta je doplněna adaptivními tlumiči a tuhým stabilizátorem.
To vše ale jen podporuje srdce auta v podobě nového VTEC dvoulitrového benzínového turbomotoru s přímým vstřikem paliva. Jeho výkon vrcholí na 225 kW (310 k) při 6 500 1/min, točivý moment na 400 Nm při 2 500 1/min. Točit lze přitom do 7 000 1/min. Na motor navazuje výhradně šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz dosahuje stokilometrové rychlosti za 5,7 sekundy a nelimitované maximálky 270 km/h. Výkonu a dynamice odpovídají i brzdy od Bremba vybavené čtyřpístkovými třmeny a 350 mm vrtanými kotouči.
Více podrobností zatím není známo, jisté je jen to, že Honda chce s novým CTR zaútočit na předokolkový rekord na Severní smyčce Nürburgringu. Jeho držitelem je dnes již poněkud obstarožní, byť stále vynikající Renault Mégane RS, na který si CTR asi opravdu může troufnout. Odolá ale i po příchodu nové generace? V tomto ohledu nás jistě čeká ještě mnoho zajímavého, již teď je ale možno říct, že Civic Type R ude svezením spíše pro staromilce. Už jen kvůli zástavbě výhradně manuální převodovky, nový Mégane RS bude spíše jen automatický.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
























Honda se v Ženevě nepochlubila do detailu jen novým Civicem Type-R, ale také jeho pohonnou jednotkou
Nový Civic Type-R možná není krasavec, respekt mezi konkurenty by si ale přesto mohl získat rychle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
BMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 2 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.