Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic 2012: devátá generace pro Evropu podrobně
13.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Včera jsme mohli vidět jen na fotky, dnes po oficiální premiéře známe i podrobnější údaje o novém Civicu. Je se nač těšit?
Vzhled nového Civicu jsme mohli začít zkoumat už včera, detailnější popis jsme dostali až dnes při oficiální premiéře. Pojďme se tedy podívat, jestli nám ze Swindonu, kde bude tento hatchback vyráběn, opravdu posílají nový vůz, nebo je legitimní ptát se, zda nejde jen o velký facelift stávajícího UFA.
Nejdříve ale něco z oficiálních materiálů. Vývoj deváté generace Civicu dle Hondy trval celé čtyři roky. Měl mu předcházet průzkum mezi stávajícími zákazníky, který měl za úkol zjistit nejen co je uspokojuje, ale také jaké jsou jejich hlavní výhrady. Pozitivně byl hodnocen neotřelý vzhled exteriéru a interiéru, praktičnost a variabilita, negativně zase hluk pronikající do kabiny od podvozku a motoru, omezený výhled vzad a materiály použité v interiéru. Bylo tedy rozhodnuto použít osmou generaci jako základ, vylepšit její kladně hodnocené vlastnosti a odstranit hlavní nedostatky. Opět se vkrádá na mysl otázka, jestli je to velký facelift, nebo opravdu nová generace.
Podle Hondy jsou prakticky všechny části vozu nové nebo byly zásadně vylepšeny. Takové prohlášení samozřejmě najdete v téměř všech tiskových zprávách doprovázejících příchod nového modelu, ale pokud má mít nový Civic zásadně omezeno pronikání hluku a vibrací do interiéru, musela se do značné míry změnit konstrukce karoserie a uložení podvozku. Do doby, než se s ním svezeme, můžeme jen spekulovat, zda jsou to jen PR fabulace nebo holý fakt. Ostatní změny ale opravu jsou jen evolucí prvního kosmického Civicu.
Základní tvar karoserie je stejný, také základní konstrukce podvozku zůstala stejná. Ani v interiéru nenajdete příliš změn, základní rozvržení palubní desky je opět dvoustupňové, jen umístění ovládacích prvků bylo změněno. Stejná zůstane i motorová nabídka. I nadále bude Civic ke koupi s benzínovými motory o objemu 1,4 a 1,8 litru a jedním dieselem o objemu 2,2 l. U benzínů se hovoří o mnoha vylepšeních, podrobnosti ale nebyly zveřejněny žádné. Diesel byl mírně posílen na 150 k a 350 Nm (+10 k a 20 Nm). Všechny motory jsou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, k silnějšímu benzínu půjde objednat pětistupňový automat. Chybět nebude systém start-stop a hondí specialita nazvaná ECO Assist.
Na základě dostupných informací se opravdu zdá, že se jedná spíše o velké omlazení nic zásadního se nezměnilo. Tak to ale dnes už v automobilovém průmyslu chodí, na velké změny není prostor, hlavní je boj s CO2. Civic ale nadále zůstává autem se zajímavým designem karoserie a interiéru, u nějž není hlavní důraz kladen na jízdní vlastnosti, ale na praktičnost a každodenní použitelnost. Více prozradí až osobní zkušenost.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Devátá generace Civicu pro Evropu na nových fotkách
Živé fotky nového Civicu přímo z Frankfurtu
Nový Civic na stánku Hondy ve Frankfurtu na oficiálních fotkách automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva