Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová GT od Porsche budou lehčí. Atmosféry zůstanou, manuály se vrátí, říká šéf
6.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hon za výkonem je podle Andrease Preuningera kontraproduktivní, podobně jako postavit auto jen pro čas na Nordschleife. Manuály a atmosféry platí.
Příští generace vozů Porsche GT bude lehčí, nikoliv výkonnější. Uvedl to šéf divize GT Andreas Preuninger v rozhovoru pro časopis Car. Porsche GT budoucnosti se tedy zaměří na co nejnižší hmotnost spíše než na neustálé zvyšování výkonu. „Nemyslím si, že je mým cílem dát každé generaci o 50 koní víc. Raději bych to otočil a udělal auta opět lehčí. To podle mě dává lepší smysl,” uvedl Preuninger.
Nutno dodat, že vozy divize GT nebyly nijak těžké ani dosud, 911 GT3 RS ukáže na váze 1 420 kilogramů, což dnes není mnoho. Nízká hmotnost nicméně nebyla při vývoji prioritou, jak ukazuje například převodovka PDK jak u RS, tak i u GT3 - ta je těžší než manuál, a právě proto byla v minulosti zcela nepřijatelná. Nyní se karta - bůh ví proč - otočila, Preuninger se ale tváří, že to nemuselo být naposledy.
Šéf „poršáckého” motorsportu nicméně nevěří v ohromné výkony a jejich stálé zvyšování. „Pro mě je okolo 500 koní dostatek, protože 700 - 800 koní vyžaduje větší brzdy, odolnější odpružení, všechno je těžší,” komentuje situaci. Přesto ale příští GT3 RS nebude mít nižší výkon než ta současná. Zákazníkům by se to prý nelíbilo, což by bylo zcela pochopitelné. „Ale musíme se soustředit na celkový výsledek, ne jen přidávat výkon, aby byla spousta výkonu - není to dragster, je to okruhové auto,” dodává Preuninger.
I stroje jako GT3 RS ale vyžadují určité kompromisy. Není údajně cílem postavit takové auto, aby na Severní smyčce Nürburgringu zajelo v rukách závodního pilota co nejlepší čas, nýbrž takové, aby v něm mohl být rychlý i běžný smrtelník a aby se v něm mohl postupně zlepšovat. „Šlo by postavit auto s časem 7:15, ale pak by bylo na běžné silnici strašné. Musíme dělat kompromisy,” říká Preuninger.
Příští 911 GT3 podle něj také nedostane turbodmychadlo. To odpovídá Preuningerovým nedávným slovům o manuálech a atmosférách, třebaže po problému s hořícími GT3 existovala obava, že už současná GT3 RS dostane přeplňování. „Mám rád atmosférické motory, protože jsou lineárnější, lehčí a ovladatelnější,” komentuje Preuninger a my s ním můžeme jen souhlasit.
Také fanoušci manuálů by se u příští generace 911 GT3 a GT3 RS mohli dočkat zlepšení situace. Preuninger naznačil, že zatímco si nyní musí řidiči vystačit se dvěma pedály, příští generace by mohly dostat klasický manuál se třemi pedály jako druhou volbu. Která převodovka bude za příplatek, není zatím jasné, ale dá se předpokládat, že zadarmo to nebude, jak je ostatně u Porsche - ale nejen u něj - zvykem. „Nechceme debatovat, co je lepší, chceme nabídnout obě volby a nechat výběr na zákaznících,” říká Preuninger a my - opět - souhlasíme, jakkoli nechápeme, proč tomu tak není už dnes.
„Do Caymanu GT4 jsme dali manuál z dobrého důvodu, abychom lidem ukázali, že jim nasloucháme. Dávat si meziplyny je uspokojující. Proč zákazníkům nenabídnout něco, s čím si můžou hrát, když po tom touží?” komentuje Preuninger výběr převodovky pro dost pravděpodobně jedno z nejlepších řidičských Porsche všech dob. A zároveň tak vnáší trochu mlhy do otázky, zda byl manuál základním stavebním kamenem tohoto stroje, nebo zda sem putoval po nesouhlasu s PDK v 911 GT3.
Pravdu se zde dozvíme asi stěží, ale není to až tak podstatné - důležitější je, že, jak se zdá, manuály a ani atmosférické motory z vozů Porsche GT nezmizí. A můžeme se těšit na lehkost, tak podstatnou u aut pro radost.
Porsche 911 GT3 RS by v příští generaci mělo dostat manuál
V té současné nám bude muset stačit PDK
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
včera - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
včera - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
včera - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
včera - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.