Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster vs. ta stará: podívejte se na minimum změn v plné nahotě
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dacia včera vytáhla nový Duster a i když to mateřský Renault vysvětluje lecjak, tahle novinka má blíže k faceliftu než ke zcela nové generaci.
Včerejší první oficiální pohled na novou Dacii Duster nás poněkud zklamal. Druhá generace rumunského SUV by totiž mnohého neznalého pozorovatele snadno mohla zmást a odkázat ke svému předchůdci. Design je totiž opravdu jen evoluční a veškeré změny se skrývají v detailech, kterých sice není málo, nicméně jsou velmi jemné a navíc rozeseté po celé karoserii. Pokud se tedy za novinkou na ulici otočíte jen s tím, že tohle byl asi Duster a s několika příplatkovými neobvyklostmi, nebudeme se divit.
Je možná paradoxní, že jakkoliv nejvíce novinek najdeme vpředu, při pohledu do zpětného zrcátka od sebe starý a nový Duster od sebe nejspíše vůbec nerozeznáte. Kupříkladu maska chladiče druhé generace je sice užší, nicméně její výplet je podobný dosluhujícímu modelu ve verzi Stepway. Kapota je pak vyrýsovanější, nástavec nárazníku je lakován stříbrnou již celý a světlomety mají odlišnou grafiku. Jejich tvar ovšem zůstává skoro neměnný.
Přesunout se můžeme k bokům, kde by člověk s ohledem na oznámené očekával mnohem větší rozdíly. Z toho mála informací, jenž Dacia pustila do oběhu, totiž víme o posunu čelního okna o 100 milimetrů dopředu. Navíc by rám měl být vzpřímenější a boční linie o trochu vyšší. Tak tomu skutečně i je, nicméně to zjistíte až ve chvíli, kdy obě generace budete konstantně porovnávat.
Víceméně jediným jasně viditelným lišícím prvkem tak zůstávají černé dekory na lemech předních kol (jenž se následně táhnou přes prahy až před zadní kolo). Je však otázkou, zda jde o standardní či příplatkový prvek. To ale hned tak nezjistíme, Dacia nejspíše bude veškeré další informace a fotky tajit až do výstavního debutu vozu, jenž se uskuteční 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.
Zamířit tedy můžeme na záď, kde je asi proměna rumunského SUV nejmarkantnější. Okno se totiž zdá být nepatrně menším, víko zavazadelníku má odlišné prolisy a jinak stylizované vybrání pro registrační značku, modifikován byl také nárazník. Nejviditelnější novinkou jsou ale čtvercové světlomety připomínající lampy Jeepu Renegade, jenž nahrazují dosavadní podlouhlé.
K odhalení interiéru prozatím nedošlo, tedy alespoň na reálných fotkách. Dacia ovšem již dříve zveřejnila skici, které nám pár věcí naznačí. Jelikož ovšem zrovna ilustrace jsou u automobilek značně zkreslující, musíme se smířit s faktem, že realita nebude tak výrazná a koncepčně vypadající. Spíše čekáme větší přízemnost, u základních úrovní výbavy pak i jednotvárnost barev.
Nový Duster se od předchůdce liší jen pár detaily a i když to bylo patrné už ze včerejších fotek, teprve pohledy z dokonale stejných úhlů ukazují, jak malé množství vzhledových změn tento model stihlo. I onen posun čelního okna a zvednutí boční linie nejsou patrné natolik, abyste si toho okamžitě všimli. Proč tomu tak je, už včera vysvětloval sám designový šéf mateřského Renaultu...
Přímé srovnání nového Dusteru se starým v plné nahotě odhaluje, jak málo se toho změnilo. Při pohledu zepředu a zboku skoro vůbec, nejvíce novinek najdete na zádi. V případě interiéru musíme od finálního soudu ještě na pár dnů upustit
Takto skromně se nový Duster představil včera, dnes si přece jen můžeme prohlédnout více
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před 43 minutami - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva