Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster do detailu představena. Prý je revoluční, z bizarního důvodu
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace rumunského SUV sotva vypadá jako nová, prakticky stejná je i technika. Přesto mateřský Renault tvrdí, že je to revoluční auto.
Ani debut nové Dacie Duster na autosalonu ve Frankfurtu není z ranku překvapivých, druhou generaci rumunského SUV jsme si totiž mohli představit před několika málo dny. Automobilka sice vyrukovala pouze s fotkami interiéru, nicméně vzápětí pozvala za zavřené dveře několik novinářů, kteří se snímky kabiny pochlubit nezapomněli, i když neměli. Nejistota tak zahalila pouze techniku, na kterou si posvítíme dnes.
Stejně jako v případě první prezentace ovšem i tentokráte zůstává Dacia trochu tajnůstkářská. S jistotou ovšem víme, že v rámci benzinových motorů bude možné volit mezi atmosférickou a přeplňovanou jednotkou SCe 115 a TCe 125, přičemž obě budou k dispozici pouze s manuální převodovkou. Zákazníci si ale budou moci vybrat mezi pohonem předních a všech čtyř kol.
V případě turbodieselů lze počítat s 1,5litrovým agregátem, jehož slabší verze dCi 90 bude k mání pouze pod kapotou předokolky. Se 110 koňmi ale bude možné spárovat také systém 4x4, mimo to se v nabídce objeví rovněž automatická převodovka EDC. V poslední řadě pak na některé trhy zamíří i provedení SCe 115 zaměřené na spalování zemního plynu.
Jak je tedy patrné, k výraznějším změnám oproti první generaci nedošlo, což platí také o samotné platformě. Nový Duster tedy má disponovat stejným rozvorem jako ten předchozí, nicméně prostor v kabině měl lehce narůst vlivem posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu. Mimo to je rám vzpřímenější, kompletního přepracování se dočkala i palubní deska.
Dacia zmiňuje rovněž zcela nová sedadla, která mají nabídnout více pohodlí i zlepšit boční vedení. Kvalitnější jsou i materiály, z nichž jsou vyrobena. Mimo to se automobilce povedlo navýšit objem úložných schránek na 28,6 litru, v případě zavazadelníku ale bohužel žádná data zmíněna nebyla. Odhalena nebyly ani rozměry vozu, o kapacitě lze tedy jen spekulovat.
Jistou nápovědou nám mohou být slova designového šéfa skupiny Renault Laurense van den Ackera. Dle něj „velkou revolucí je, když se žádná revoluce neodehraje. Duster není na konci svého životního cyklu. Proč bychom měli měnit, co je dobré? Když ale přistoupíte blíže, zjistíte, že jsme se dotkli naprosto všeho.“ Objemu zavazadelníku se to ovšem týká jen minimálně.
Kde ovšem došlo k modernizaci velkou měrou, to je výčet nových technologií, jimiž může být Duster vybaven. Máme tu totiž detekci aut ve slepém úhlu, automatické světlomety či třeba soupravu kamer. Zmiňovaný systém 4x4 pak byl přepracován, aby zaručil lepší průchodnost terénem. Řidiče tak kupříkladu v reálném čase informuje o náklonu vozu.
Kromě toho bude možné sáhnout po kontrole sjezdu svahů i asistenci rozjezdů do kopce. U vyšších úrovní výbavy lze pak očekávat ještě automatickou klimatizaci či kartu, která vám zajistí bezklíčový vstup a startování. Více si řekneme v průběhu příštích měsíců, se zahájením prodeje se totiž počítá až na počátku roku 2018, navíc nejprve jen na rumunském trhu.
Nová Dacia Duster se konečně ukázala v plné kráse. Zcela nová ale vlastně vůbec není, což je dle autorů vlastně revoluce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 8 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus