Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Audi A6, A7, A8 a Q8 prý přinesou dramaticky nový vzhled, dorazí do dvou let
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané novinky se čtyřmi kruhy ve znaku vzejdou z nového designového směru. Nejvíce změn čeká A6, které bude sportovnější než dnes.
Německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku je velmi často vytýkáno až přílišné podobenství jednotlivých modelů. Zvláště řady A6, A7 a A8 jsou vyvedeny prakticky „přes kopírák“ a liší se jen detaily a pochopitelně rozměry. Tomu by ovšem měl být konec, neboť Audi během příštích dvou let celou luxusní trojku kompletně obmění s „dramaticky novým vzhledem”. Tu zároveň rozšíří také o nové SUV Q8, které hodlá představit v roce 2018.
Momentálně víme, že tento model hodlá sebrat zákazníky BMW X6 a Range Roveru Sport, přičemž vzejde z aktuálního Audi Q7. Ve srovnání s ním však zásadně zredukuje zadní převis a zároveň poklesne o nějakých 50 až 70 milimetrů. Očekávat tedy můžeme striktně sportovní variantu, která se dále od svého praktičtějšího příbuzného bude lišit čelní maskou.
Právě tradiční prvek zvaný Audi Single Frame bude u všech budoucích modelů značky jedním ze stěžejních poznávacích znamení, neboť crossovery a SUV počítají s osmiúhleníkovým provedením, zbytek nabídky pak vsadí na šestiúhelníkové. Q8 by přitom měla dostat nejvýraznější variantu s tlustějšími vertikálními lamelami. Mimo to bude pozměněn i tvar světel.
Příchodem modelu Q8 však obměna luxusního portfolia Audi skončí. Odstartovat pak má již příští rok novou generací A8. Jejím nejvýznamnějším doplňkem se přitom stane plně autonomní funkce Traffic Jam Assist funkční v rychlostech do 60 km/h bez zásahu řidiče - ten dokonce nebude muset ani sledovat vozovku. Skrze mobilní telefon pak bude možné vůz zaparkovat.
Zpět však k autonomnímu řízení, které v případě, že řidič usne či kupříkladu bude mít nějaké zdravotní potíže, vůz dokáže odstavit mimo vozovku, pokud to bude nezbytně nutné. Audi zároveň ve spolupráci s leteckými experty vyvinulo separátní obrazovku, která bude spojena pouze s autopilotem a upozorní jej kupříkladu na nutnost převzetí kontroly.
Další novinkou má být určitá forma umělé inteligence, která se bude učit od řidiče, aby následně mohla předvídat jeho chování. Detaily prozatím zůstávají tajemstvím, nicméně všeobecně se má za to, že systém bude uchovávat v paměti pravidelné cíle vašich cest. Pokud k nim pak napříště zamíříte znovu, bude trasa automaticky zadána do satelitní navigace.
Těmito doplňky, tedy autonomním řízením a umělou inteligencí, budou vybaveny rovněž příští generace modelů A6 a A7. Jako první dorazí druhý zmiňovaný model, jenž máme očekávat na podzim 2017. Ve srovnání se stávajícím provedením by přitom měl být nižší a širší, zkráceny pak budou i převisy vpředu a vzadu. Šéfdesignér značky Marc Lichte pak dodává, že inspirací mu stály závodní jachty.
„Chceme emoce verzí RS dostat již do našich standardních modelů,“ uvedl autor designu celé zmiňované čtveřice. Přitom naznačil, že modely RS kvůli tomu budou ještě extrémnější než nyní. Stejně jako u zmiňovaného Audi Q8 se pak i příští A7 bude lišit hlavně v oblasti čelních světel a zádě, která bude opět výrazně zešikmená a dostane brzdová světla spojená napříč vedoucí podsvícenou lištou.
Tím se dostáváme k nové generaci Audi A6, která by se po designové stránce měla změnit vůbec nejvíce. Nejspíše tedy nedostaneme jen odlišnou masku a světlomety, ale mnohem více unikátních detailů. Celkově by vizáž měla být daleko sportovnější a odkázat má dokonce na legendární Quattro.
Aby tomuto podobenství bylo učiněno zadost, budou přední i zadní blatníky lehce vypouklé a hranatější. Kapota motoru má být výrazněji tvarovaná, zatímco céčkový sloupek se bude zejména u sedanu razantněji svažovat - ve srovnání s Audi A7 však stále bude vzpřímenější. Stejně jako u tohoto modelu se pak také u A6 dočkáme kratších převisů.
Rozvor vozu oproti tomu naroste, stejně jako rozchod kol. Výsledkem všech těchto snah přitom bude nejen sportovnější vizáž, ale také více místa v interiéru a zavazadlovém prostoru, jehož objem naroste nad stávajících 530 l (respektive 565 litrů u verze Avant). Díky adopci nové generace platformy MLB lze pak navíc očekávat snížení hmotnosti.
Kromě více místa se navíc razantně promění také architektura kabiny, kdy v rámci přístrojového štítu lze počítat již standardně s virtuálním kokpitem. Ten doplní dvojice displejů na středové konzoli, jenž řidiči poskytne hmatovou odezvu na dotyk, což zjednoduší ovládání. I z toho důvodu bude počet tlačítek zredukován pouze na šest, jak vyžadují současné zákony.
Také v rámci kabiny se přitom modely A6, A7 a A8 mají výrazněji lišit, neboť posledně zmíněný hodlá zahrát na opravdu luxusní strunu a podle spekulací nabídne dokonce „neviditelné“ výdechy klimatizace. První dvojice ve srovnání s tím bude stylizována konvenčněji, nicméně na podporu sportovního ducha má přijít kupříkladu se středovkou konzolí nakloněnou k řidiči.
Závěrem lze již zmínit paletu motorů, kdy startovat se bude na benzinových a dieselových čtyřválcích. Výše postavené varianty Audi A6 pak dostanou novou generaci třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce, kterou v rámci projektu KoVoMo vyvinula automobilka společně s Porsche. Ve druhém případě jde tedy o jednotku nového modelu Panamera Turbo.
Dále dorazí také čtyřlitrový turbodiesel z Audi SQ7, stejně jako se chystá plejáda benzin-elektrických a diesel-elektrických hybridních ústrojí. Většina z těchto agregátů pak dorazí také pod kapotami modelů A7, A8 a Q7, což znamená, že u všech těchto vozů můžeme očekávat 48voltový elektrický okruh. Tím nám ale poměrně vyčerpávající informace končí.
Nové modely Audi budou inspirovány koncepty Prologue
Příští největší kombi značky ovlivní varianta Prologue Avant...
...zatímco pro Q8 bude částečným předobrazem Prologue Allroad
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva