Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Alpina B5 BiTurbo má 608 koní, stovku za 3,6 s můžete mít i v kombíku
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace modelu B5 BiTurbo je opět k mání jako sedan a kombík. Obě verze přitom pohání V8 s 608 koňmi mířícími na všechna kola.
Na příchod nové generace Alpiny B5 BiTurbo jsme upozorňovali již před několika málo týdny, kdy se na světlo světa vyklubala první upoutávka. Ta se nesla ve sněžném duchu, pročež jsme skoro nepochybovali o přítomnosti systému 4x4. Nyní byla novinka z německého Buchloe představena na ženevském autosalonu, odkud míří rovnou do prodeje. Logicky tedy můžete očekávat plné představení vozu včetně všech potřebných dat. Víme tedy, jak je to s oním pohonem všech kol i jaké jsou ceny.
Nejprve ovšem zmíníme modifikovanou karoserii, která již tradičně kombinuje eleganci se sportovním duchem. Máme tu proto nový čelní a zadní spoiler, s nimiž dorazila i vícepaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají modře lakované brzdové třmeny, které korespondují s barvou karoserie - tedy za předpokladu, že sáhnete po odstínu Alpina Blue, za který je ovšem stejně jako za zelenou Alpina Green třeba připlácet, a to 2 411 Eur (cca 65 500 Kč).
Dále mohou zákazníci sáhnout ještě po grafických polepech, které lze objednávat ve stříbrném nebo zlatém provedení. Mimo to můžete ještě barevně specifikovat nápis „Alpina“ na předním nárazníku, tím nám ovšem venkovní přerod končí. Přesunout se tak můžeme do kabiny, jejíž vzhled je přímo odvislý od fantazie klienta. Standardem se ovšem stává kožené čalounění Nappa, čtyřzónová klimatizace a unikátní volant zdobený modrými či zelenými švy.
Vedle toho je možné počítat s podsvícenými prahovými lištami, speciální plaketkou odkazující na individuální výrobu či kupříkladu dřevěnými dekory. Na výběr jsou různé druhy materiálu, stejně jako lze zvolit povrch s „otevřenými póry“ nebo naopak lesklý a neprůzračný klavírní lak. Jak jsme ovšem řekli, právě zde můžete svým tužbám povolit uzdu, pročež se dá předpokládat, že každá Alpina B5 BiTurbo bude de facto unikátem.
Nyní ale již hurá pod kapotu, kde trůní 4,4litrový osmiválec. Ten byl techniky z Buchloe řádně poladěn, pročež aktuálně produkuje 608 koní a 800 Nm. Přenos výkonu má pak na starosti osmistupňový automat ZF, který je vůbec poprvé v historii modelu B5 spárován s pohonem všech kol. Jde přitom o jedinou volbu, manuál či zadokolku neseženete ani za příplatek.
Tímto krokem Alpina plně reflektuje posun BMW, které v případě nové generace M5, na jejíž odhalení by mělo dojít na podzim ve Frankfurtu, taktéž s ničím jiným než se systémem xDrive nepočítá. Na rozdíl od mnichovské automobilky vám však Alpina umožní volbu v rámci karoserie - nové B5 BiTurbo je totiž stejně jako předchůdce k dispozici ve verzích sedan a kombi.
Méně praktické provedení s navýšeným výkonem zvládá sprint z klidu na stovku za 3,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 330 km/h, zatímco Touring je o desetinu sekundy a pět kilometrů v hodině pomalejší. Stále se ovšem může pochlubit dynamikou supersportů, pročež asi nepřekvapí nemalé ceny - ty startují na sumě 96 891 Eur (2 618 500 Kč).
V případě sedanu budete platit o trochu méně (94 118 Eur/2 543 500 Kč), nicméně finální účet může stejně jako u kombíku navýšit již zmiňovaná příplatková výbava. Do té se přitom kromě laku nastěhoval třeba samosvorný diferenciál (2 773 Eur/75 000 Kč) nebo účinnější brzdy (1 495 Eur/40 500 Kč). Ve všech případech jde přitom o ceny bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Takto se nová B5 představila v Ženevě
Alpina B5 BiTurbo bude na rozdíl od BMW M5 nabízena jako sedan i jako kombík. Obě varianty dostanou do vínku 608 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva