Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Alpina B5 BiTurbo má 608 koní, stovku za 3,6 s můžete mít i v kombíku
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace modelu B5 BiTurbo je opět k mání jako sedan a kombík. Obě verze přitom pohání V8 s 608 koňmi mířícími na všechna kola.
Na příchod nové generace Alpiny B5 BiTurbo jsme upozorňovali již před několika málo týdny, kdy se na světlo světa vyklubala první upoutávka. Ta se nesla ve sněžném duchu, pročež jsme skoro nepochybovali o přítomnosti systému 4x4. Nyní byla novinka z německého Buchloe představena na ženevském autosalonu, odkud míří rovnou do prodeje. Logicky tedy můžete očekávat plné představení vozu včetně všech potřebných dat. Víme tedy, jak je to s oním pohonem všech kol i jaké jsou ceny.
Nejprve ovšem zmíníme modifikovanou karoserii, která již tradičně kombinuje eleganci se sportovním duchem. Máme tu proto nový čelní a zadní spoiler, s nimiž dorazila i vícepaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají modře lakované brzdové třmeny, které korespondují s barvou karoserie - tedy za předpokladu, že sáhnete po odstínu Alpina Blue, za který je ovšem stejně jako za zelenou Alpina Green třeba připlácet, a to 2 411 Eur (cca 65 500 Kč).
Dále mohou zákazníci sáhnout ještě po grafických polepech, které lze objednávat ve stříbrném nebo zlatém provedení. Mimo to můžete ještě barevně specifikovat nápis „Alpina“ na předním nárazníku, tím nám ovšem venkovní přerod končí. Přesunout se tak můžeme do kabiny, jejíž vzhled je přímo odvislý od fantazie klienta. Standardem se ovšem stává kožené čalounění Nappa, čtyřzónová klimatizace a unikátní volant zdobený modrými či zelenými švy.
Vedle toho je možné počítat s podsvícenými prahovými lištami, speciální plaketkou odkazující na individuální výrobu či kupříkladu dřevěnými dekory. Na výběr jsou různé druhy materiálu, stejně jako lze zvolit povrch s „otevřenými póry“ nebo naopak lesklý a neprůzračný klavírní lak. Jak jsme ovšem řekli, právě zde můžete svým tužbám povolit uzdu, pročež se dá předpokládat, že každá Alpina B5 BiTurbo bude de facto unikátem.
Nyní ale již hurá pod kapotu, kde trůní 4,4litrový osmiválec. Ten byl techniky z Buchloe řádně poladěn, pročež aktuálně produkuje 608 koní a 800 Nm. Přenos výkonu má pak na starosti osmistupňový automat ZF, který je vůbec poprvé v historii modelu B5 spárován s pohonem všech kol. Jde přitom o jedinou volbu, manuál či zadokolku neseženete ani za příplatek.
Tímto krokem Alpina plně reflektuje posun BMW, které v případě nové generace M5, na jejíž odhalení by mělo dojít na podzim ve Frankfurtu, taktéž s ničím jiným než se systémem xDrive nepočítá. Na rozdíl od mnichovské automobilky vám však Alpina umožní volbu v rámci karoserie - nové B5 BiTurbo je totiž stejně jako předchůdce k dispozici ve verzích sedan a kombi.
Méně praktické provedení s navýšeným výkonem zvládá sprint z klidu na stovku za 3,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 330 km/h, zatímco Touring je o desetinu sekundy a pět kilometrů v hodině pomalejší. Stále se ovšem může pochlubit dynamikou supersportů, pročež asi nepřekvapí nemalé ceny - ty startují na sumě 96 891 Eur (2 618 500 Kč).
V případě sedanu budete platit o trochu méně (94 118 Eur/2 543 500 Kč), nicméně finální účet může stejně jako u kombíku navýšit již zmiňovaná příplatková výbava. Do té se přitom kromě laku nastěhoval třeba samosvorný diferenciál (2 773 Eur/75 000 Kč) nebo účinnější brzdy (1 495 Eur/40 500 Kč). Ve všech případech jde přitom o ceny bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.















Takto se nová B5 představila v Ženevě
Alpina B5 BiTurbo bude na rozdíl od BMW M5 nabízena jako sedan i jako kombík. Obě varianty dostanou do vínku 608 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva