Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Alfa Romeo Giulietta má dostat pohon zadních kol a více než 300 koní
30.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka má být lepší než konkurence, nikoliv jen dobrá. Z toho důvodu vsadí na zkrácenou platformu Giorgio, s níž spojí výkonné motory.
Ještě v létě se zdálo, že plány Sergia Marchionneho týkající se Alfy Romeo budou po létech konečně naplněny. Nová Giulia QV byla odhalena v den oslav stého výročí automobilky, jak bylo slíbeno, a prokázala, že zajímavý design a působivé výkony mohou jít ruku v ruce. Nicméně v následujících měsících začaly problémy pro Italy typické. Propast mezi slavnostní prezentací a příchodem do prodeje se zvětšovala a zvětšovala, až narostla na 12 měsíců. Podle posledních zpráv by tak verze Quadrifoglio Verde měla být k mání v půlce příštího roku, základní Giulia bude u dealerů na jeho konci. Možná.
Podle Marchionneho může za dané zpoždění pomalý růst čínské ekonomiky, načež se Alfa Romeo má začít soustředit hlavně na americký a evropský trh. S tím souvisí i jisté změny strategie, s jejichž plným zněním by nás značka měla seznámit v lednu. Nicméně neoficiálně se mluví o nové generaci modelu Giulietta, který měl být stejně jako MiTo původně odsouzen k odchodu do důchodu. Italové si ale zjevně svůj původní názor s ohledem na nové okolnosti rozmysleli a tak chystají hatchback, pro který by použil zkrácenou verzi platformy Giorgio.
Nová Giulietta by tak evidentně mohla disponovat pohonem zadních kol, i když oficiálně to Alfa Romeo prozatím nepotvrdila. Šéf designového oddělení osobních vozů Alberto Dillilo pouze naznačil, že „možné to je, tedy technicky“. V takovém případě se ale nejspíše bude jednat o základní varianty, ty výše postavené zřejmě dostanou systém 4x4. Tím se Italové vyrovnají německé konkurenci, po přepřáhnutí BMW řady 1 na platformu UKL, tedy na pohon předních kol, by ovšem byli jediní, kdo by zadokolku nabízel.
Podle Alfy by přitom daný krok nepomohl nové generaci modelu Giulietta pouze ve vzdálení se od konkurence, ale zároveň také k diferenciaci vůči mnohem levnějším modelům Fiatu. Podle vedení FCA byly totiž stávající provedení a Bravo příliš spřízněnými vozy. Ačkoliv tedy současná platforma měla podle dalšího mluvčího značky stále dostatek životního potenciálu, příští Giulietta „musí být lepší než rivalové, nejen pouze dobrá“. Přepřáhnutí na zkrácenou verzi architektury Giorgio je tak logickým tahem.
Je přitom otázkou, zda s pohonem zadních kol bude spřažen 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, který pohání již zmiňovanou Alfu Romeo Giulia QV. V takové chvíli by totiž Giulietta mohla nabídnout více než 500 koní. Jelikož by však v kombinaci s nižší hmotností byl menší hatchback rychlejší než vlajková loď značky, dá se předpokládat, že počítat můžeme spíše s více než třemi stovkami koní. Tím by Italové plně vyrovnali konkurenci v podobě BMW M135i, Fordu Focus RS nebo Volkswagenu Golf R. Pokud by se podívali až někam ke 400 koním, bát by se musely i vozy jako Audi RS3 nebo Mercedes A45 od AMG.
Jestli ovšem na verzi Quadrifoglio Verde dojde také u základního modelu, to prozatím není jisté. Nezbývá tedy nic jiného, než počkat na oficiální lednové vystoupení Sergia Marchionneho, kde by nám veškeré plány měly být objasněny. Jestli ale tentokráte skutečně dojde k jejich naplnění, to nemůžeme zaručit - někteří už Marchionneho připodobňují k Muhammadu Sajíd al-Saháfovi zvanému též Komický Alí. Jeho vystoupení plná optimismu z doby poslední irácké války si možná vybavíte...



Nová Alfa Romeo Giulietta se již ukázala na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 11 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva