Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Alfa Romeo Giulietta má dostat pohon zadních kol a více než 300 koní
30.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka má být lepší než konkurence, nikoliv jen dobrá. Z toho důvodu vsadí na zkrácenou platformu Giorgio, s níž spojí výkonné motory.
Ještě v létě se zdálo, že plány Sergia Marchionneho týkající se Alfy Romeo budou po létech konečně naplněny. Nová Giulia QV byla odhalena v den oslav stého výročí automobilky, jak bylo slíbeno, a prokázala, že zajímavý design a působivé výkony mohou jít ruku v ruce. Nicméně v následujících měsících začaly problémy pro Italy typické. Propast mezi slavnostní prezentací a příchodem do prodeje se zvětšovala a zvětšovala, až narostla na 12 měsíců. Podle posledních zpráv by tak verze Quadrifoglio Verde měla být k mání v půlce příštího roku, základní Giulia bude u dealerů na jeho konci. Možná.
Podle Marchionneho může za dané zpoždění pomalý růst čínské ekonomiky, načež se Alfa Romeo má začít soustředit hlavně na americký a evropský trh. S tím souvisí i jisté změny strategie, s jejichž plným zněním by nás značka měla seznámit v lednu. Nicméně neoficiálně se mluví o nové generaci modelu Giulietta, který měl být stejně jako MiTo původně odsouzen k odchodu do důchodu. Italové si ale zjevně svůj původní názor s ohledem na nové okolnosti rozmysleli a tak chystají hatchback, pro který by použil zkrácenou verzi platformy Giorgio.
Nová Giulietta by tak evidentně mohla disponovat pohonem zadních kol, i když oficiálně to Alfa Romeo prozatím nepotvrdila. Šéf designového oddělení osobních vozů Alberto Dillilo pouze naznačil, že „možné to je, tedy technicky“. V takovém případě se ale nejspíše bude jednat o základní varianty, ty výše postavené zřejmě dostanou systém 4x4. Tím se Italové vyrovnají německé konkurenci, po přepřáhnutí BMW řady 1 na platformu UKL, tedy na pohon předních kol, by ovšem byli jediní, kdo by zadokolku nabízel.
Podle Alfy by přitom daný krok nepomohl nové generaci modelu Giulietta pouze ve vzdálení se od konkurence, ale zároveň také k diferenciaci vůči mnohem levnějším modelům Fiatu. Podle vedení FCA byly totiž stávající provedení a Bravo příliš spřízněnými vozy. Ačkoliv tedy současná platforma měla podle dalšího mluvčího značky stále dostatek životního potenciálu, příští Giulietta „musí být lepší než rivalové, nejen pouze dobrá“. Přepřáhnutí na zkrácenou verzi architektury Giorgio je tak logickým tahem.
Je přitom otázkou, zda s pohonem zadních kol bude spřažen 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, který pohání již zmiňovanou Alfu Romeo Giulia QV. V takové chvíli by totiž Giulietta mohla nabídnout více než 500 koní. Jelikož by však v kombinaci s nižší hmotností byl menší hatchback rychlejší než vlajková loď značky, dá se předpokládat, že počítat můžeme spíše s více než třemi stovkami koní. Tím by Italové plně vyrovnali konkurenci v podobě BMW M135i, Fordu Focus RS nebo Volkswagenu Golf R. Pokud by se podívali až někam ke 400 koním, bát by se musely i vozy jako Audi RS3 nebo Mercedes A45 od AMG.
Jestli ovšem na verzi Quadrifoglio Verde dojde také u základního modelu, to prozatím není jisté. Nezbývá tedy nic jiného, než počkat na oficiální lednové vystoupení Sergia Marchionneho, kde by nám veškeré plány měly být objasněny. Jestli ale tentokráte skutečně dojde k jejich naplnění, to nemůžeme zaručit - někteří už Marchionneho připodobňují k Muhammadu Sajíd al-Saháfovi zvanému též Komický Alí. Jeho vystoupení plná optimismu z doby poslední irácké války si možná vybavíte...
Nová Alfa Romeo Giulietta se již ukázala na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus