Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová A8 nabere roční zpoždění, Audi ji nechce nabídnout bez autopilota
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka se v showroomech ukáže až v roce 2017. Kromě špičkové techniky dostane do vínku také platformu MLB a revoluční design.
Nová generace vlajkové lodi čtyř kruhů se měla ukázat v produkční podobě na počátku příštího roku a do prodeje zamířit ještě před jeho závěrem. Podle zdrojů zevnitř automobilky však tento časový harmonogram dodržen nebude, neboť Audi premiéru záměrně o pár měsíců odsunulo. Důvodem není nic jiného než autopilot, o kterém jsme se zmiňovali na podzim loňského roku. Tato technologie by měla být jednou z rázných odpovědí značky na Mercedes-Benz třídy S, nicméně ještě potřebuje trochu dopilovat. A proto nová A8 bude v showroomech až někdy v první půli roku 2017.
Z výše zmíněného je tedy patrné, že slavnostní výstavní premiéru produkční verze můžeme očekávat nejdříve na podzim příštího roku v Paříži, případně pak v Los Angeles nebo v lednu 2017 v Detroitu. To ovšem neznamená, že náznak věcí budoucích nebude odhalen již letos. Podle všech prozatímních indicií by totiž koncepční verze mohla debutovat již letos, a to ve Frankfurtu. Hesenskou metropoli si přitom Audi vybralo záměrně, neboť tak bude moci ukrást trochu hvězdné slávy novému BMW řady 7, jež se na autosalonu ukáže jakožto sériový model.
Mnichov ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit na „Vorsprung durch Technik“ a především na ono autonomní řízení. To bude podle šéfa vývoje značky Urlicha Hackenberga sloužit při rychlostech do 65 km/h, přičemž má používat intenzivní komunikaci s centrálními úložišti dat. Z nich si nebude pouze stahovat potřebné informace o silničních podmínkách a dopravě, tyto informace bude na servery zároveň odesílat. Docházet tak bude k jejich neustálé aktualizaci, přičemž systémy se na základě těchto dat budou sami učit.
Podle Audi jsme tedy na počátku jisté automobilové „umělé inteligence“, která by sice při aplikaci na malosériové modely byla příliš drahá, díky rozdrobení nákladů mezi masovou produkci ale postupně dojde ke snížení nákladů na její další vývoj a provoz. Hackenberg proto doufá, že technologie by mohla být zakomponována již do příští generace platformy MQB, pročež by chystaný nový Golf mohl být rovněž schopen autonomního řízení. To by samozřejmě znamenalo naprostou revoluci v rámci mainstreamu, i když asi nikdo aktuálně nečeká autopilot již v sériové výbavě.
Zatím však není nikde psáno, že by se tak skutečně mělo stát, proto se držme věcí ověřených. Ty spočívají v rozsáhlém užití senzorů, radarů a kamer, jež budou neustále monitorovat veškeré okolí nového Audi A8. Počítat přitom máme vpředu s radarem dlouhého dosahu, laserovými skenery a kamerami, zatímco prostor za vozem bude hlídat radar středního dosahu. Na obou bocích pak pro změnu najdeme ultrazvukové senzory.
Kromě revoluční techniky se ovšem novinka čtyř kruhů hodlá pochlubit také zcela novým designovým jazykem, jehož směřování naznačil koncept Prologue. Za vše nese již od původních črtů zodpovědnost nový šéfdesignér Marc Lichte, který byl „pověřen tím, aby přišel s něčím novým, a na něco takového potřebujete odvahu a schopnosti. Je to opravdu těžká práce zregenerovat design, a poté učinit další krok a vyvíjet ho,“ dodává Hackenberg.
Šéf vývoje ovšem naznačuje, že Lichte je ambiciózní a měl by vše zvládnout, přičemž kromě vlajkové lodi souběžně navrhnul také modely A6 a A7. Důvodem byl ten fakt, že Audi chce budoucí generace těchto vozů od sebe daleko více odlišit. To je ostatně jeden z hlavních úkolů Hackenberga, i když sliby jsou věc jedna a realita věc druhá. Jak jsme ale zmínili výše, minimálně náznak věcí budoucích bychom mohli spatřit již na podzim ve Frankfurtu.
Od vzhledu karoserie se tak můžeme opětovně přesunout pod ní, konkrétně k nové generaci platformy MLB. Ta počítá s rozšířeným rozchodem kol, jinak ovšem bude rozměrově shodná se stávajícím provedením. Podélně usazeným motorům bude kralovat přepracovaný dvanáctiválec vyhovující emisním normám Euro 6, kromě něj však dorazí osmiválce (s deaktivací poloviny válců), šestiválce a dokonce čtyřválce.
Kromě toho si můžeme vsadit na příchod plug-in hybridu a spekulace naznačují rovněž, že by se mohla ukázat i plně elektrická verze, která by si vzala na paškál Teslu. Oba tyto modely však budou součástí běžné řady, založení speciální divize, která by konkurovala BMW i, nemá Audi v plánu. Mimo to se značka z Ingolstadtu nechce stát součástí programů sdílení aut, neboť takové vozy se podle šéfa značky Ruperta Stadlera „rychle stanou špinavými a opotřebovanými, pročež neumožní řidiči prožít prémiové zážitky“.
Dále se Audi prozatím nehodlá stát součástí kolotoče Formule 1, což naprosto chápeme, přeci jen seriál je aktuálně v úpadku. Místo toho značka se čtyřmi kruhy sleduje dění v elektrické Formuli E a dodává, že jakmile se s tím související technologie stanou mnohem dostupnějšími a spolehlivějšími, pak je dost možné, že by se čtyři kruhy staly součástí tohoto dění. Tím ale dnešní vskutku obsáhlý report končí.
Evoluční verze konceptu Audi Prologue dostala přídomek Piloted Driving Concept, který naznačuje přítomnost autonomního řízení. Právě kvůli tomu se nová generace A8 opozdí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch