Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Normální” levná auta ještě nevymřela, Suzuki začalo prodávat nový Swift jen nepatrně dráž než ten dosavadní
11.1.2024 | Petr Prokopec
Od první chvíle se zdál být nadějí na zachování aspoň dosavadních pořádků. A přes inovovaný vzhled i zcela nový pohon podle všeho nezklame. České ceny zatím neznáme, nový „svišť” by u nás ale mohl startovat jen o 5 tisíc dráž než jeho aktuální provedení.
Na sklonku loňského roku představilo Suzuki čtvrtou generaci svého nadmíru populárního Swiftu. Změny jsou ve srovnání s předchůdcem hlavně kosmetické, vůz totiž i nadále používá platformu Heartect. Neliší se tedy ani rozvor 2 450 milimetrů, v případě dalších rozměrů tu ale již jisté nuance jsou. Japonská automobilka totiž vyrukovala s karoserií, jejíž aerodynamický koeficient se zlepšil o 4,6 procenta. Zajímavé přitom je, že dosaženo toho bylo přes návrat viditelných klik zadních dveří, u předchůdce totiž byly součástí okenního rámu.
Japonci si nicméně nepohráli jen se vzhledem, zlepšen měl být také jízdní komfort, ovladatelnost a odhlučnění kabiny. Ta dále profituje z palubní desky inspirované modelem SX4 S-Cross, stejně jako z přepracovaných dveřních panelů či většího 9palcového displeje multimédií. Po stránce motorické pak minimálně v prvé fázi bude v Evropě k dispozici pouze jediné ústrojí, a sice 1,2litrový tříválec doplněný o mild-hybridní techniku. Na japonském trhu však bude možné pořídit tuto jednotku i v čistě spalovací verzi.
Nový motor produkuje 83 koní, stejně jako 1,2litrový čtyřválec používaný třetí generací. Díky vyšší formě elektrifikace tu ovšem máme navíc ještě 3,1 koně dodávaného 12voltovým mild-hybridním systémem, jenž zároveň 108 Nm točivého momentu spalovacího ústrojí obohacuje o dalších 60 Nm. Pokud motor bude spárován s pětistupňovým manuálem, lze očekávat zrychlení na stovku za 12,5 sekundy a maximálku 165 km/h. Není to sice nic moc, na příměstské auto to ale neurazí. A za jeho cenu to může i nadchnout.
Suzuki odhalilo ceny vozu pro nizozemský trh, kde nový Swift startuje na 21 695 Eurech (cca 533 tisíc Kč). Za takovou částku by u nás byl neprodejný, nizozemské ceny jsou ale dány hlavně tamním krutým zdaněním spalovacích aut. Spíše než samotná suma je pro nás tedy podstatný nárůst oproti stávajícímu provedení, který v Nizozemsku činí jen 200 Eur, tedy necelých 5 tisíc Kč.
U nás byla třetí generace k mání od 369 900 Kč, v případě stejného nárůstu jako v zemi tulipánů by tak bylo možné počítat s nějakými 375 tisíci korunami startovní ceny. Půjde tedy i nadále o jedno z nejlevnějších nových aut na trhu. A zároveň o jediné ve své kategorii, jenž bude možné osadit pohonem všech kol. I se systémem AllGrip by přitom Swift měl startovat pod 450 000 Kč, což platí ostatně i ve chvíli, kdy standardní manuál vyměníte za automatickou převodovku CVT.
Zdá se tedy, že „normální” levná auta ještě nevymřela, jakkoli tak levná jako dříve už asi nebudou. Swift by tak mohl pokračovat v úspěších, které první novodobá generace odstartovala v roce 2004. Od té doby se Swift rozšířil do 169 zemí světa, přičemž jeho největším trhem je Indie. Tam končí pomalu každé třetí vyrobené auto, celkově produkce v říjnu loňského roku dosáhla již 9 milionů exemplářů. A protože konkurence se v podstatě vybila sama, může si novinka vést i lépe než dosud.
Nový Swift je na nizozemském trhu jen o necelých pět tisíc korun dražší než třetí generace. Pokud podobný rozdíl bude platit i u nás, lze počítat se startem na 375 000 Kč. A to zní velmi zajímavě, půjde nadále o jedno z nejlevnějších nových aut v zemi, které přitom nic nepozbylo ze své praktické využitelnosti. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před hodinou - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva