Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissany IDx se prý dostanou do výroby, zaměří se opravdu na mladé
1.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci v Tokiu ukázali zajímavé koncepty se zadním pohonem. Dobrou zprávou je, že se dostanou do výroby, tou horší je celkem nezajímavá technika.
Nedávno jsme vám ukázali koncepty dvoudveřových kupé od Nissanu, které jejich tvůrci vystavovali na tokijském výstavišti. Nyní se objevují první informace o tom, že by nemělo zůstat jen u vystavených exponátů a že by se tak měly tyto vozy dostat spolu s velkým množstvím možností individualizací do sériové výroby.
Šéfové Nissanu přiznávají, že už existuje plán na budoucí výrobu kompaktních kupátek, jaké navážou na nedávné koncepty IDx z Tokia. Tam byl k vidění jednak v podobě „lifestylově” orientovaného kusu Freeflow a sportovně laděného Nisma.
Nissan v souvislosti se sériovou výrobou zmiňuje maximálně tříprostorovou karoserii a skromné rozměry. Kasá se však také pohonem zadních kol, s nímž by se novinky zaměřily na mladší klientelu a zároveň mohly reprezentovat něco jako Subaru BRZ a sourozeneckou Toyotu GT-86. Jenomže tady pozor. Konkurencí s motory 1,2 či 1,5 a navíc s převodovkou CVT to asi tak úplně dobře nepůjde.
Zástupci Nissanu přiznali, že design konceptů sice může připomínat běžný Datsun 510, ale úmyslem to rozhodně nebylo. Nové vozy se mají stát lákadlem zejména pro mladé (pro děti digitálního věku) narozené po roce 1990. Přesně ty si značka pozvala do designového studia, aby je prý zapojila do procesu tvorby nových modelů.
Zároveň bylo dbáno na možnosti individualizací, tedy designových přizpůsobení konkrétním požadavků budoucího zákazníka. Sériové produkty se mají kromě toho vyznačovat vyznačovat i lehkou konstrukcí. Jenomže o přímé konkurenty (alespoň u jednoho z nich) Toyoty a Subaru rozhodně nepůjde. Jejich majitele Nissan považuje za starší než by chtěl pro sebe a nazvývá je jako vozy pro ty, na něž dopadla krize středního věku a chuť se ještě pobavit.
Nicméně rodina IDx kromě Freeflow sestává také z menšího a širšího Nisma se sportovnějším interiérem a výfuky s vývodem v bocích vozu. Sériová varianta Nismo by měla být poháněna tradičním benzinovým motorem 1,6 turbo, který známe třeba z modelu Juke. Pro řidiče by mohlo jít o mnohem zajímavější verzi, otázkou je zda bude alespoň ta pro ty náročnější minimálně uspokojivá. Zatím na to moc nesázíme.
Pro tuto chvíli zůstávají oba vozy stále jen koncepty, ale Nissan zvyšuje ochotu soutěžit na trhu neortodoxních výklenků (tržních nik) a jeho zjevné odhodlání zavděčit se mladé věkové skupině, která dává přednost sociálním sítím před automobily, je patrné. Podle našich odhadů by sériové kousky mohly přijít dříve než za čtyři roky.
Nissan produkční podobu modelů IDx zjevně nestaví na roveň Toyoty GT86 a Subaru BRZ, v hledáčku má hlaně zákazníky narozené po roce 1990, které mají raději sociální sítě než auta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 9 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 2 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 6 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva