Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan ZEOD RC dostal tříválec DIG-T R, váží 40 kg a produkuje 400 koní
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní speciál bude profitovat z nového 1,5litrového tříválce, který unesete v náručí. Stíhačce pro Le Mans přesto umožní jet tempem přes 300 km/h.
O Nissanu ZEOD RC jsme se na stránkách Autoforum.cz dosud často nezmiňovali. A když už, pak vlastně víceméně jen v souvislosti s kauzou, v jejímž rámci byla japonská automobilka obviněna z plagiátorství. Tyto přenice ale nechme soudům, my se raději budeme věnovat modernizované pohonné jednotce DIG-T R, kterou značka představila. Z tří válců a 1,5 litru objemu totiž vydolovala 405 koní a 380 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou skromné hodnoty.
Výkon však není jedinou pozitivní stránkou nového agregátu, tou další je neuvěřitelně nízká hmotnost. Tříválec totiž váží pouze 40 kg, díky čemuž prý podle Nissanu nabízí více koní na kilo (10 k/kg) než motor Formule 1. Mimo to je točivý (7 500 ot./min) a velmi kompaktní, neboť na délku měří 400 milimetrů, na šířku 200 mm a na výšku 500 mm. Docela snadno byste jej tak přenesli v náručí z vozu do vozu.
Bohužel, kromě těchto základních informací Nissan příliš dat nezveřejnil. Nový motor totiž ještě čekají rozsáhlé testy, než bude naostro spuštěn během závodu 24 hodin Le Mans. Jízdní dynamiku bychom ovšem mohli odhadnout z předchozích dat - s původním 1,6litrovým přeplňovaným motorem, který modelu ZEOD RC V hybridním módu dával 300 koní, totiž vůz zvládal 300kilometrové tempo.
S vyšším výkonem bychom se tedy měli dočkat i vyšší rychlosti, zvláště když přenos má na starosti sedmistupňová převodovka namísto původní pětistupňové. Jedno kolo tak Nissan má zvládat rychleji než speciály z kategorie LM GTE. Oproti nim však ZEOD RC může daných 13,6 kilometru absolvovat čistě na elektřinu. Jsme tedy zvědavi, na jaké příčce se o červnovém víkendu (14. a 15. června 2014) umístí.
Z tří válců a 1,5litrového objemu nabízí nová pohonná jednotka 405 koní
Samotný Nissan ZEOD RC byl pro změnu modernizován již loni v říjnu, kdy dostal lehce pozměněnou aerodynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus