Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan ZEOD RC dostal tříválec DIG-T R, váží 40 kg a produkuje 400 koní
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní speciál bude profitovat z nového 1,5litrového tříválce, který unesete v náručí. Stíhačce pro Le Mans přesto umožní jet tempem přes 300 km/h.
O Nissanu ZEOD RC jsme se na stránkách Autoforum.cz dosud často nezmiňovali. A když už, pak vlastně víceméně jen v souvislosti s kauzou, v jejímž rámci byla japonská automobilka obviněna z plagiátorství. Tyto přenice ale nechme soudům, my se raději budeme věnovat modernizované pohonné jednotce DIG-T R, kterou značka představila. Z tří válců a 1,5 litru objemu totiž vydolovala 405 koní a 380 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou skromné hodnoty.
Výkon však není jedinou pozitivní stránkou nového agregátu, tou další je neuvěřitelně nízká hmotnost. Tříválec totiž váží pouze 40 kg, díky čemuž prý podle Nissanu nabízí více koní na kilo (10 k/kg) než motor Formule 1. Mimo to je točivý (7 500 ot./min) a velmi kompaktní, neboť na délku měří 400 milimetrů, na šířku 200 mm a na výšku 500 mm. Docela snadno byste jej tak přenesli v náručí z vozu do vozu.
Bohužel, kromě těchto základních informací Nissan příliš dat nezveřejnil. Nový motor totiž ještě čekají rozsáhlé testy, než bude naostro spuštěn během závodu 24 hodin Le Mans. Jízdní dynamiku bychom ovšem mohli odhadnout z předchozích dat - s původním 1,6litrovým přeplňovaným motorem, který modelu ZEOD RC V hybridním módu dával 300 koní, totiž vůz zvládal 300kilometrové tempo.
S vyšším výkonem bychom se tedy měli dočkat i vyšší rychlosti, zvláště když přenos má na starosti sedmistupňová převodovka namísto původní pětistupňové. Jedno kolo tak Nissan má zvládat rychleji než speciály z kategorie LM GTE. Oproti nim však ZEOD RC může daných 13,6 kilometru absolvovat čistě na elektřinu. Jsme tedy zvědavi, na jaké příčce se o červnovém víkendu (14. a 15. června 2014) umístí.






Z tří válců a 1,5litrového objemu nabízí nová pohonná jednotka 405 koní
Samotný Nissan ZEOD RC byl pro změnu modernizován již loni v říjnu, kdy dostal lehce pozměněnou aerodynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry