Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan X-Trail 2014: nástupce Qashqai+2 je venku, prodávat se ale bude až za rok
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nová generace, jež zaskočí také za Qashqai+2, přichází s platformou CMF a elektronickou čtyřkolkou i diferenciálem.
Velmi dlouho nebylo jasné, jaký crossover značky Nissan bude na frankfurtském autosalonu debutovat. Japonská značka totiž měla v záloze hned dva modely, z nichž v úvahu připadal jak nový Qashqai, tak X-Trail. Již od včerejška ovšem tušíme, že vyvoleným je vůz číslo dvě. Při dnešním odhalení jsme tak nečekali žádné překvapení, jedno však přišlo. A ne ovšem zrovna příjemné.
Za danou situací rozhodně nehledejte naši averzi k japonskému modelu, jeho vzhledu či výbavě. Rozčarováni jsme spíše rozměrnou tiskovou zprávou Nissanu, ve které ale není uveden jediný rozměr či pohonná jednotka. Automobilka se místo toho spíše rozepisuje o tom, nakolik je pro ni nový globální model důležitý. Aby také ne, když prodávat se bude ve více než 190 zemích světa (v Americe to bude pod názvem Rogue).
S chybějícími parametry by se ovšem mohlo zdát, že Nissan hodlá nabízet maximálně zajíce v pytli, důvod je ale prostší. Do zahájení prodeje, které má proběhnout až příští rok v červenci (vážně), se ještě mnohé může změnit. Japonci nám tajením údajů o spotřebě i jízdní dynamice trochu ztrpčují život, neboť kromě velké fotogalerie nemáme pomalu co nabídnout. S křišťálovou koulí v ruce se nám ovšem pár faktů dát dohromady podařilo.
Tak tedy, v tiskové zprávě se píše hlavně o tom, že v motorovém prostoru má dojít k downsizingu. Největším objemem na evropských trzích tak bude dvoulitrový turbodiesel, za oceánem možná Nissan opětovně zvolí 2,5litrový benzinový čtyřválec. Tím ale jakákoliv snaha o rozlet skončí, přičemž vyjma základních motorizací dostanou všechny modely automatickou převodovku CVT. Snižování spotřeby a nákladů totiž hraje prim.
Z tohoto důvodu nepřekvapí, že namísto permanentního pohonu všech kol dorazí elektronická čtyřkolka All Mode 4x4i, která nabízí tři režimy. První počítá jen s hnanou přední nápravou, druhý s uzamčením obou a třetí funguje na automatické bázi. Přílišný optimismus na jízdu mimo asfalt vám ale nenabídneme, důraz byl totiž při vývoji kladen hlavně na silniční naladění a lepší ovladatelnost.
Nový X-Trail tak dostal systém Active Trace Control, který na základě senzorů kontroluje rychlost vozu, úhel natočení volantu a pokyny brzdovému nebo naopak plynovému pedálu. Na základě výsledku pak daná technologie zvládá individuálně přibrzďovat jakékoliv kolo a tím redukovat nedotáčivost. Čímž Nissan naznačuje příchod vlastního elektronického diferenciálu.
V interiéru, který je přístupný dveřmi s mnohem širším úhlem otevření (vzadu je to až 80 stupňů, hlavně kvůli dětským autosedačkám), pak evidujeme sedm sedadel. To se ovšem dalo již předem očekávat, neboť X-Trail má zaskočit také za ukončený model Qashqai+2. K mání ale bude i v pětimístné konfiguraci, kdy nabídne dvojitou podlahu zavazadelníku.
Tím nám ale výčet představených novinek končí, přičemž zmínit už můžeme jen novou modulární platformu CMF, která bude kromě X-Trailu v příštích pěti letech podepírat prakticky veškeré modely značky. Doufáme přitom, že jejich představení nebude tak „čísel-prosté“ jako to dnešní.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu























Nový Nissan X-Trail jsme mohli nafotit ze všech úhlů, technické údaje však japonská značka i přesto nezveřejnila
Nový Nissan X-Trail se ve Frankfurtu představil spíše po vizuální stránce. V rámci techniky víme jen o platformě CMF, elektronické čtyřkolce či diferenciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva