Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pulsar dostal motor 1,6 DIG-T, se 190 koňmi je Nismem pro nedočkavé
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dnes již zmíněný kompakt Nissanu dorazil kromě ostrého Nisma také ve verzi 1,6 DIG-T. Se 190 koňmi chce jezdit za šest litrů.
Další představování Nissanu Pulsar, který se světu coby hatchback segmentu C ukázal již před časem, by bylo jen zbytečné plýtvání slovy. Ostatně známe jeho české ceny a už také poměrně dobře víme, co se dá čekat od silnější verze Nismo, respektive nejostřejšího Nisma RS. Uniknout by nám přesto neměl výstavní kousek z Paříže, který přináší další příjemné překvapení.
V segmentu, kde vládne Golf s Focusem, se Nissanu jistě bude hodit kromě prostornější kabiny na zadních sedadlech také širší spektrum motorizací. Zejména v Evropě, kde jsou zákazníci velmi vybíraví a nespokojí se jen tak s něčím. Až do této chvíle byl Pulsar minimálně na našem trhu nabízen pouze s dvojicí motorů, které zastupovala benzinová čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 115 koní (85 kW) a dále naftová patnáctistovka dCi od Renaultu, která s osmi ventily přinesla 110 koní (81 kW), maximální točivý moment 260 Nm a výhradně manuální převodovku. Možnost této volby měli jen zájemci o zážehové provedení, kteří vybírali buď manuální šestikvalt nebo CVT Xtronic s omezeným točivým momentem.
Spotřeba startující u dCi na 3,6 litrech byla sice pěkná, ale silnější jednotka, která by na stovku zrychlovala pod deset sekund zkrátka chyběla. Zejména pak v revíru motorů TSI. V rámci nového modelového roku však Nissan přichystal nápravu a kromě stávajících verzí se rozhodl nabídnout i benzinový turbomotor 1,6 DIG-T. Ten se může v této „ne-nismovské“ konfiguraci pochlubit výkonem 190 koní při 5 600 otáčkách, maximálním točivým momentem 240 Nm (1 600 až 5 200 ot./min) a také emisemi 138 g CO2 na kilometr, které odpovídají normované spotřebě 6 l/100 km. Díky novému EGR a vyhoví motor emisní normě Euro 6.
Kromě toho se Japonci rozhodli silnější Pulsar trochu pozdvihnout nad standardní verze, a tak mu nadělili několik exteriérových a interiérových odlišností. Mezi ně patří například 17palcová dvoubarevná kola ve výbavě Acenta a o palec větší ve vrcholném stupni Tekna. Pro všechny Pulsary s 1,6 DIG-T bude poznávacím znamením také zčásti černá grafika předních světlometů a chromovaná koncovka výfuku na zádi. Uvnitř pak půjde o unikátní dekory palubní desky a bílé prošívání tříramenného koženého volantu a kožených sedadel (v Tekna), navíc dozdobené sportovními pedály.
Cena se zřejmě bude pohybovat výše než u naftového motoru, který v současnosti vychází na našem trhu na 445 tisíc korun s prostřední výbavou Acenta a na 555 tisíc s vrcholným stupňem Tekna. V základním provedení Visia se tento motor neplánuje. Rozhodně se ale bude mezistupeň mezi aktuální nabídkou a verzemi Nismo Pulsaru zatraceně hodit. Chytřejší budeme příští rok, kdy se tato verze dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nissan Pulsar se dočká motoru 1,6 DIG-T naladěného na 190 koní, vytvoří se tak přechodový můstek k verzím od Nisma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 7 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 9 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
před 10 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva