Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pulsar dostal motor 1,6 DIG-T, se 190 koňmi je Nismem pro nedočkavé
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dnes již zmíněný kompakt Nissanu dorazil kromě ostrého Nisma také ve verzi 1,6 DIG-T. Se 190 koňmi chce jezdit za šest litrů.
Další představování Nissanu Pulsar, který se světu coby hatchback segmentu C ukázal již před časem, by bylo jen zbytečné plýtvání slovy. Ostatně známe jeho české ceny a už také poměrně dobře víme, co se dá čekat od silnější verze Nismo, respektive nejostřejšího Nisma RS. Uniknout by nám přesto neměl výstavní kousek z Paříže, který přináší další příjemné překvapení.
V segmentu, kde vládne Golf s Focusem, se Nissanu jistě bude hodit kromě prostornější kabiny na zadních sedadlech také širší spektrum motorizací. Zejména v Evropě, kde jsou zákazníci velmi vybíraví a nespokojí se jen tak s něčím. Až do této chvíle byl Pulsar minimálně na našem trhu nabízen pouze s dvojicí motorů, které zastupovala benzinová čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 115 koní (85 kW) a dále naftová patnáctistovka dCi od Renaultu, která s osmi ventily přinesla 110 koní (81 kW), maximální točivý moment 260 Nm a výhradně manuální převodovku. Možnost této volby měli jen zájemci o zážehové provedení, kteří vybírali buď manuální šestikvalt nebo CVT Xtronic s omezeným točivým momentem.
Spotřeba startující u dCi na 3,6 litrech byla sice pěkná, ale silnější jednotka, která by na stovku zrychlovala pod deset sekund zkrátka chyběla. Zejména pak v revíru motorů TSI. V rámci nového modelového roku však Nissan přichystal nápravu a kromě stávajících verzí se rozhodl nabídnout i benzinový turbomotor 1,6 DIG-T. Ten se může v této „ne-nismovské“ konfiguraci pochlubit výkonem 190 koní při 5 600 otáčkách, maximálním točivým momentem 240 Nm (1 600 až 5 200 ot./min) a také emisemi 138 g CO2 na kilometr, které odpovídají normované spotřebě 6 l/100 km. Díky novému EGR a vyhoví motor emisní normě Euro 6.
Kromě toho se Japonci rozhodli silnější Pulsar trochu pozdvihnout nad standardní verze, a tak mu nadělili několik exteriérových a interiérových odlišností. Mezi ně patří například 17palcová dvoubarevná kola ve výbavě Acenta a o palec větší ve vrcholném stupni Tekna. Pro všechny Pulsary s 1,6 DIG-T bude poznávacím znamením také zčásti černá grafika předních světlometů a chromovaná koncovka výfuku na zádi. Uvnitř pak půjde o unikátní dekory palubní desky a bílé prošívání tříramenného koženého volantu a kožených sedadel (v Tekna), navíc dozdobené sportovními pedály.
Cena se zřejmě bude pohybovat výše než u naftového motoru, který v současnosti vychází na našem trhu na 445 tisíc korun s prostřední výbavou Acenta a na 555 tisíc s vrcholným stupňem Tekna. V základním provedení Visia se tento motor neplánuje. Rozhodně se ale bude mezistupeň mezi aktuální nabídkou a verzemi Nismo Pulsaru zatraceně hodit. Chytřejší budeme příští rok, kdy se tato verze dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.







Nissan Pulsar se dočká motoru 1,6 DIG-T naladěného na 190 koní, vytvoří se tak přechodový můstek k verzím od Nisma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11