Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři
9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Elektromobil Pivo 3 má nejen legrační jméno, ale také ambice dostat se do výroby. Pochopil snad Nissan, že auta na baterky patří zatím jen do města?
Pozitivní diskriminace elektromobilů patří tam, kam jakákoli jiná forma zvýhodňování na úkor někoho jiného, ale existují místa, kde by se mohla baterkami poháněná auta bez problémů prosadit i bez dotací. Jejich dojezd je značně omezený a doba potřebná pro doplnění energie velmi dlouhá, ale do města to stačí. A proto třeba koncept Pivo 3 dává větší smysl než dnes prodávaný Leaf. Je malý, díky nezávislému ovládání kol obratný a menší balík akumulátorů sice znamená zmenšený dojezd, ale také nižší cenu. Navíc změna v jeho designu oproti předchůdcům by mohla signalizovat záměr Nissanu pustit jej do výroby.
Už první generace studie Pivo z roku 2005 měla za úkol představit koncept automobilu vynikajícího svou mrštností v městském provozu. Tato idea ale nebyla úplně domyšlená. První Pivo byla vlastně otáčecí bublina postavena na konvenčně vypadajícím šasi, která zvyšovala svou obratnost relativně konvenčním natáčením obou náprav.
Pivo 2 z roku 2007 ale zašlo o kus dál a podobně kulatou kabinu konstruktéři tenkrát postavili na podvozek se zcela nezávislým natáčením všech kol a kloubovým naklápěním celých závěsů, takže auto zvládlo zajet do parkovacího boxu kolmo na původní směr jízdy. Poněkud nadbytečná byla akorát robotická hlava, která se snažila s přednastavenými frázemi působit empaticky, ale ve skutečnosti to nakonec působil hodně infantilně.
Aktuální novinka připravená pro nadcházející tokijský autosalon jde ještě dál, až na to, že již nerozvíjí svou kulatost, ale naopak vypadá hodně realisticky. Ve smyslu výše napsaného pak vůbec nevadí, že Pivo 3 dostalo elektrický pohon, jelikož si nenárokuje pohybovat se jinde než v obytných aglomeracích. Vůz s délkou přibližně 3 m (Nissan dosud nezveřejnil přesná technická data) opět využívá natáčení všech kol a díky tomu se dokáže otočit v prostoru kratším než čtyři metry. Ve vozítku je přitom místo pro tři cestující v uspořádání 1+2 se sedadlem řidiče uprostřed a posunutým dopředu - toto schéma podědilo Pivo 3 po svých předchůdcích.
O možné produkci se zatím jen spekuluje a v této podobě se na silnicích asi neobjeví, ale Francois Bancon, náměstek generálního ředitele divize Nissanu připouští, že Pivo 3 bude ve skupině vozidel posuzovaných z hlediska možnosti jejich zařazení do výroby.
Třetí Pivo zatím vypadá nejrealističtěji. Místo otočné kabiny kombinuje klasickou karoserii s nezávislým ovládáním všech kol.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva