Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pathfinder 2012: přerod v SUV završen
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Studie nového Pathfinderu je téměř hotovým sériovým vozem, který dorazí ještě letos ve druhé polovině roku. Řekneme vám o ní vše známé.
První komplexní ochutnávku vnějšího designu nového Pathfinderu máme za sebou, nyní je čas věnovat se podrobnostem o motorech, systému pohonu, výbavě a všem důležitém, co fotky neprozradí. Tedy až na to, že Nissan nic takového nezveřejnil ani v oficiální tiskové zprávě po odhalení detroitském autosalonu. Jde totiž o to, že tento vůz je prozatím veden a prezentován jako koncept a Japonci si prostě podrobnosti ponechali pro sebe.
Automobilka nicméně nezapomněla připomenout, že Pathfinder je s námi již od roku 1986 a za tu dobu našel více než 1,2 milionu offroadu chtivých a po zvýšené pozici za volantem toužících zákazníků. A našla si pár řádků na zmínku o jedné - patrně nejdůležitější - konstrukční změně novinky.
Jak možná víte (anebo případně nevíte), první generace Pathfinderu byl pravověrný offroad postavený na nezávislém žebřinovém rámu s tuhou zadní nápravou a nezávislým předním zavěšením. Následník (1996) ovšem poněkud vyměkl a transformoval na SUV. Dostal samonosnou karoserii, ačkoli zadní náprava zůstala stejná. Což ve výsledku přineslo hlavně problémy, jelikož silentbloky pomocného rámu nebyly s to zvládnout nadměrné zatížení a hromadně odcházely.
Nissan se poučil a třetí, zatím aktuální verzi opět postavil na rám a zavěšení vyřešil šalamounsky. Pickup Navara vycházející ze stejného základu dostal tuhou nápravu, ale Pathfinder pro změnu nezávislé zavěšení všech kol. A tím se dostáváme k detroitské studii, kde je opět vše jinak. Z nové generace se stane běžné SUV, které se podle Nissanu opět vrací k samonosné karoserii a víceprvkovému nezávislému zavěšení.
Automobilka slibuje, že tato změna posádce přinese více prostoru nad hlavami a větší zavazadelník, i když objem převážených kufrů do jisté míry ovlivní také obsazení třetí řady sedadel. K technice se automobilka téměř nevyjadřuje. V jejím textu je pouze zmínka o motoru V6 kombinovaném s převodovkou s plynule měnitelným převodem typu CVT, pohonem všech kol a spotřebou o 25 procent nižší ve srovnání se současným typem 4,0 V6 o výkonu 269 koní. Možná nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že Nissan využije sdílení techniky a použije pohonnou jednotku Infiniti JX35, které má pod kapotou motor 3,5 V6 s výkonem 270 koní při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 336 Nm při 4 400 ot./min.
No, uvidíme. A patrně již brzy. Nissan slíbil, že sériové auto bude v prodeji letos na podzim a to znamená, že produkční vůz se možná představí už v Ženevě.
Ani s fotografiemi se Nissan moc nepřetrhl, všeho všudy zveřejnil čtyři záběry...
...takže ještě jednou připomínáme živé fotky přímo z Detroitu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus