Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan odhalil cenu nových akumulátorů pro Leaf, levné nejsou ani trochu
8.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud budete potřebovat nové baterie pro Leaf, přijdou vás na 4 920 liber. Podle Nissanu to bude ojedinělý případ, ale jen do pěti let nebo 60 tisíc mil stáří.
Britské zastoupení Nissanu světu oznámilo cenu akumulátorů pro Nissan Leaf. Není nač chodit kolem horké kaše: v případě mimozáruční výměny za ně Britové zaplatí 4 920 liber, tedy bezmála 170 tisíc korun. Počítá se s tím, že přitom vrátíte starý balík baterií, za který dostanete tisícovku protiúčtem; plná cena nových akumulátorů tedy dělá 5 920 liber (přes 203 tisíc korun).
Nissan poskytuje na kapacitu baterií záruku pět let či 60 tisíc mil (cca 96 600 km). V jejím rámci by tedy Britové za výměnu baterií neměli zaplatit ani penny. Pokud však akumulátory budou potřebovat výměnu mimo tuto záruku, už bude potřeba se řádně praštit přes kapsu. Nissan při vypuštění Leafu do prodeje hovořil o desetileté životnosti, zárukou ji však nepodkládá ani nyní, po čtyřech letech od zahájení výroby.
„Předpokládáme, že většina majitelů Leafu nikdy nebude potřebovat výměnu baterie. Zatím se měnila jen ve třech případech z 30 tisíc v Evropě prodaných Leafů. V životnost našich bateriích máme velkou důvěru, ale rádi poskytneme jistotu rostoucí komunitě řidičů Nissanu Leaf v Británii a vyvrátíme mýty o ceně baterií,” uvedl Paul O'Neill, manažer elektromobilů britského Nissanu.
Doplňme však, že se v Evropě Leaf prodává od roku 2011, tedy nejstarším vozům ještě nejsou ani čtyři roky. Že takovou dobu akumulátory vydrží, není zas tak velkým překvapením, třebaže první americké Leafy měly před nějakou dobou obrovský problém s arizonským vedrem. Kapacita baterií se tehdy za zhruba rok propadla na méně než polovinu, tamní majitelé byli pak schopni na jedno nabití ujet jen asi 70 km.
Velká Británie se sice se čtyřicetistupňovými vedry potýká jen velmi zřídka, i tak ale ve srovnání s konvenčními automobily není proklamovaná desetiletá, natož pak šestiletá životnost s maximem 60 tisíc kilometrů ani náznakem výhry. Pro spalovací motory vyrobené před deseti i patnácti lety je naprosto výjimečné, aby potřebovaly výměnu sebe samých, natož pak nádrže. Pokud na ni dojde, často je na vině zanedbávaná údržba a za cenu akumulátorů Leafu pořídíte pro vůz této třídy i celý motor nový. Natož pak použitelný ojetý. Použitelné „ojeté” akumulátory nebudou existovat.
Výměnu baterií tedy lze vidět spíše jako nevyhnutelnou, pokud si plánujete elektromobil nechat delší dobu; oproti tomu s generální opravou či výměnou motoru je možno počítat jako s naprosto krajní možností budoucího vývoje. Samozřejmě, pokud se vás netýká známý problém nekvalitních rozvodových řetězů některých motorů VW TSI anebo, zůstaneme-li u Nissanu, motorů dCi, kterým praskal rozvodový řemen. Toto jsou ale stále poměrně ojedinělé případy a výrobci to ve finále řešili v rámci záruky.
Na druhou stranu, na výměnu akumulátorů u svého elektromobilu si můžete dopředu šetřit a pokud jezdíte denně do centra Londýna, jen na tzv. congestion charge, poplatku za vjezd, ušetříte za rok téměř 2 900 liber (99 600 korun). Stejnou částku byste ovšem ušetřili i na motorce, protože ty také congestion charge neplatí, a navíc se na ní snáze propletete provozem.
Pokud nejezdíte do centra Londýna, musíte se připravit jen na další nemalý výdaj navíc. V době, kdy bude třeba akumulátory v Leafu vyměnit, bude cena 170 tisíc Kč blízká ceně zbytku celého vozu. Nevíme tedy, jak chce Nissan tímto krokem „vyvrátit mýty o ceně baterií” - jen podporuje reálné obavy z jejich skutečně vysoké ceny...
Baterie do Nissanu Leaf přijdou v Británii na 169 tisíc korun
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva