Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note Nismo a Nismo S: „ostré“ verze chtějí ostře hlavně vypadat
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové verze japonského hatchbacku sázejí především na vizuální agresivitu a poladěný podvozek. V motorovém prostoru již změny nehledejte.
Druhá generace Nissanu Note není na trhu žádným nováčkem, na rodném trhu totiž byla představena již v roce 2012. O pár měsíců později dorazila evropská verze, kterou jsme nedávno mohli také otestovat. Verdikt rozhodně nebyl negativní, spíše naopak. To se ovšem jednalo o model osazený 1,5litrovým turbodieselem. Mimo něj je ale japonský hatchback k mání také s benzinovými motory, přičemž nově jej můžete mít i ve verzích Nismo a Nismo S. Ovšem prozatím pouze na domácím trhu, kde bude v prodeji od podzimu.
Aktuálně není jisté, zda z těchto novinek bude profitovat také Evropa. Nissan totiž naznačil, že v nejbližší době by ostré modely neměly dorazit ani do amerických showroomů. Spojené státy jsou přitom pro značku důležitějším trhem než restrikcemi více svázaný Starý kontinent. Je proto dost možné, že oba produkty sportovního oddělení zde spatříme pouze tehdy, když někdo sáhne po individuálním dovozu.
Na druhou stranu však dosud zveřejněné informace naznačují, že nebude třeba ronit krokodýlí slzy. Verze Nismo by totiž i nadále měla být osazena přeplňovaným tříválcem DIG-S o nezměněném výkonu 98 koní, jemuž společnost dělá automat CVT. Note Nismo S pak sice dostane pětistupňový manuál, jeho pohonná jednotka ovšem nebyla specifikována. Použitá převodovka ale naznačuje možné využití motoru 1,6 o výkonu 111 koní.
Zda ovšem tento atmosférický čtyřválec pod kapotou skončí či nikoliv, to je prozatím ve hvězdách. Nissan totiž slibuje plné odhalení až na zmíněný podzim. Zamířit tedy můžeme k bodykitu, který oproti standardu již doznal nemalých změn. Nové jsou tak nárazníky s integrovanými LEDkami, boční prahy i zadní křídlo. Vše přitom zdobí červená linka, která dodává na agresivitě.
Mimo to oba modely dostanou větší litá kola, zadní difuzor s mohutnou chromovou koncovkou výfuku a snížený a přitvrzený podvozek. Uvnitř pak nabídnou sadu hliníkových pedálů, přičemž červený dekor nechybí ani zde - a to na výdeších klimatizace či na sedadlech. Ta jsou přitom u verze Nismo zcela standardní, nahradit je ovšem mohou sportovní sedáky.
Ty jsou základem u Nissanu Note Nismo S, v jeho případě pak můžete za příplatek dostat skořepiny Recaro s integrovanými opěrkami hlavy. Opomenout nesmíme ještě zatmavená okna či vyšší tuhost karoserie, tím ale stávající tisková zpráva končí. Na další detaily tak musíme vyčkat, stejně jako na potvrzení, zda „ostré“ modely nakonec do Evropy dorazí.








Nissan Note Nismo se sice tváří agresivně, pod kapotou to ale taková sláva není. Působivou jízdní dynamiku ale možná nabídne verze Nismo S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 55 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva