Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano 2015: nová generace je venku, chce být hezčí i dynamičtější
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská novinka představuje nový design značky. Tomu lze vyseknout poklonu, tak jako opětovné přítomnosti šestiválce pod kapotou.
Po Kie Carnival zde dnes máme již druhou odhalenou novinku nadcházejícího newyorského autosalonu. Zatímco ta korejská ale vystrčila růžky bez přičinění automobilky, v případě Nissanu Murano je již odhalení plně oficiální. A musíme hned zkraje přiznat, že japonská značka se rozhodně nemá zač stydět. Třetí generace crossoveru totiž minimálně po stránce vizuální převyšuje oba své předchůdce o několik tříd. Oproti konceptu Resonance sice došlo k několika „retuším“, ty jsou však spíše ku prospěchu věci, zvláště pak v přední části nazvané V-Motion.
Působivá je ovšem také záď. Máme zde totiž světla ve tvaru bumerangu či výraznější spoiler, který je součástí koncového sloupku. Všechny ostatní s výjimkou toho čelního pak byly zatmaveny, čímž byl vytvořen dojem plovoucí střechy. Opomenout pak nesmíme ani klenuté blatníky, do kterých se s ohledem na velikost vozu nehodí nic jiného než opravdu mohutná litá kola (vůz na fotkách používá dvacítky, standardem jsou ovšem osmnáctky).
Posun k lepšímu lze vysledovat též v kabině. Světlé dřevo totiž v kombinaci s dvoubarevným koženým čalouněním vytváří dojem luxusního motorového člunu, který vás jakoby obklopuje. Sedadla se pak pro změnu nechala inspirovat vesmírným programem NASA, přičemž společnost jim dělá osmipalcový dotykový displej na středové konzoli či sedmipalcový informační na přístrojovém štítu.
Dále můžete sáhnout po audio systému Bose s jedenácti reproduktory, přičemž individuálně jej mohou využívat nejen pasažéři vpředu, ale i ti vzadu. K dispozici je zde totiž i port na USB a sada bezdrátových sluchátek. Souběžně s tím navíc cestující budou profitovat i z většího prostoru pro nohy, neboť s příchodem nového designu dorazily i větší rozměry. Na jejich upřesnění si ale musíme počkat.
Stejně tak nás zajímají fakta o hmotnosti. Nissan totiž uvádí, že nová generace oproti té předchozí shodila přibližně 68 kilogramů. Verze s pohonem předních kol by tak měly startovat někde okolo 1 660 kg, v případě volby systému 4x4 je třeba počítat s přibližně pětašedesáti kily navíc. Jelikož se navíc zlepšila aerodynamika, máme rovněž počítat s 20procentní redukcí spotřeby.
V tomto případě je ovšem řeč pouze o 3,5litrovém šestiválci, který byl z předchozí generace převzat prakticky beze změn. I nadále tak produkuje 264 koní a 326 Nm točivého momentu. Modernizace se ovšem dočkala převodovka CVT Xtronic, která prý nyní lépe reaguje na podněty řidiče. Kromě snížení spotřeby bychom se tedy měli dočkat i lepší dynamiky, i ta ale bude oznámena až v New Yorku.
Zřejmě ještě déle pak budeme čekat na údaje o 2,5litrovém čtyřválcovém turbodieselu, se kterým by nové Murano mělo být k dostání v Evropě. Aktuálně totiž není jisté, kdy se nový crossover Nissanu na Starý kontinent podívá. Zahájení prodeje v Americe ale již oznámeno bylo, přičemž by k němu mělo dojít v závěru tohoto roku.
Ani ceny tedy nejsou údajem, kterým vás můžeme potěšit či zarmoutit. Místo nich tak jen uvedeme, že ve výbavě nebude chybět ani řada bezpečnostních technologií. Třeba detekce objektů před vozem MOD (Moving Object Detection), automatické brzdění či monitoring slepých úhlů.




















Nový Nissan Murano vypadá opravdu působivě. A to zvenčí i zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins