Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek
19.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nissan představil Micru se slibným názvem DIG-S Turbo. Nejde však o žádnou 370Z pro chudší, nýbrž o jakýsi japonský GreenLine.
Místo pořádného auta jsme se tak dočkali dalšího zachránce planety, ale tak už to v této době chodí. Novinka s již dostatečně jasně zmíněným jménem vyniká hlavně svým motorem, který je podle Nissanu „nejčistším” agregátem svého druhu na celém světě. A kupodivu jsme se o něm ihned dozvěděli více.
Jde o tříválec o tříválec s objemem 1,2 litru (Češi se prosím přestanou smát...), který je přeplňován turbodmychadlem. Vyznačuje se na turbomotor vysokým kompresním poměrem 13:1, který mu má dodat vyšší efektivitu spalování. My ale uvedeme i to, že mu nesporně dodá také hrubší chod, který může být v kombinaci s přirozeným neklidem tříválcové koncepce hodně citelný. K vyšší efektivitě motoru krom jeho koncepce přispívá i adekvátně naladěný motor management, pokus o rekuperaci kinetické energie skrze alternátor a obligátní systém start/stop.
Takto disponovaný motor se chlubí výkonem až 98 koní a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 142 Nm. Zrychlení na stovku je neznámou, maximální rychlost jím vybavené Micry ale činí nemalých 180 km/h. To vše jsou hodnoty srovnatelné s atmosféricky plněnou patnáctistovkou, oproti ní ale DIG-S Turbo exceluje v testech normované spotřeby. V základní výbavě s manuální převodovkou dosahuje papírové spotřeby 4,1 litru benzinu na 100 km. Vyšší výbavové stupně zhoršují udávanou spotřebu o 4 %, automatická převodovka CVT pak přibližně o 20 %.
Micra DIG-S Turbo je k vašemu jistě nemalému překvapení další novinkou nadcházejícího ženevského autosalonu. Do prodejů se má dostat během léta, a to ve všech úrovních výbavy, ale jen s pětidvéřovoou karoserií. Zmíněný motor bude k dispozici také v osmdesátikoňovém nepřeplňovaném provedení, jeho podrobnější parametry ale Nissan nezmiňuje.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva