Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Micra 2016 dorazí ve dvou verzích. Jedna potěší Evropu, druhá Asii
9.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model pro Starý kontinent dostane moderní modulární komponenty CMF. Micra pro rozvojové země si naopak ponechá postarší, ale levnější platformu V.
Začíná to vypadat, že tým zodpovědný za vývoj Nissanu Micra neví kudy kam. Když totiž v roce 2010 dorazila čtvrtá generace, jednalo se podle japonské automobilky o globální vůz, který měl bez problémů uspokojit potřeby Evropanů, Asiatů i Kanaďanů. Nyní se však ukazuje, že městské mini zřetelně nezvládá sedět na několika židlích najednou, a tak se stalo nevyhnutelné - prodeje na Starém kontinentu klesají opravdu nemalou měrou. A proto Nissan rozhodl, že příští generace dorazí stejně jako první tři v několika verzích, které se budou snažit zalíbit jen vybranému publiku.
V roce 2016 tedy máme očekávat příchod evropské a asijské verze modelu Micra, přičemž ta určená pro místní trhy bude sdílet architekturu s Renaultem Clio. Francouzský hatchback je však aktuálně posazen na platformě B, což by na první pohled mohl být krok zpátky. Stávající provedení japonského mini totiž dostalo platformu V, která je evoluční verzí „béčkových“ komponentů. Zastaralé architektury se ovšem Micra obávat nemusí.
Místo toho dostane nová generace modulární komponenty CMF, které jsou technologicky mnohem propracovanější. Jelikož je používá také Nissan Qashai a dostane je i chystaný Renault Mégane, dá se očekávat, že francouzsko-japonská aliance přijde také se zkrácenou verzí, která by byla určena menším modelům. Tedy zmiňovanému Nissanu Micra a Renaultu Clio.
Asijské provedení si oproti tomu ponechá onu platformu V, která pouze projde větší modernizací. Důvod je ten, že zatímco Evropa (či Evropská unie...) lpí na technických finesách, pro Thajsko a ostatní rozvojové trhy je mnohem důležitější nízká cena. Zdroje z tamního zastoupení Nissanu navíc dodávají, že do „véčka“ již investovali takové finance, že by přechod na CMF nemohl být jakkoliv ospravedlněn.
Ačkoliv tedy aktuálně značná část světových automobilek míří ke globálním modelům, což je krok, který ještě před pěti lety upřednostňoval i Nissan, do budoucna se od japonské značky dočkáme opět designování modelů pro konkrétní trhy. To ale taktéž není nic neobvyklého, neboť podobnou strategii zastává třeba Toyota v rámci evropského a asijského provedení modelu Yaris.
Stávající generace Nissanu Micra měla potěšit celý svět, ale minimálně v Evropě selhala. Nástupce proto opětovně dorazí v několika verzích s ohledem na různé trhy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus