Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Micra 2016 dorazí ve dvou verzích. Jedna potěší Evropu, druhá Asii
9.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model pro Starý kontinent dostane moderní modulární komponenty CMF. Micra pro rozvojové země si naopak ponechá postarší, ale levnější platformu V.
Začíná to vypadat, že tým zodpovědný za vývoj Nissanu Micra neví kudy kam. Když totiž v roce 2010 dorazila čtvrtá generace, jednalo se podle japonské automobilky o globální vůz, který měl bez problémů uspokojit potřeby Evropanů, Asiatů i Kanaďanů. Nyní se však ukazuje, že městské mini zřetelně nezvládá sedět na několika židlích najednou, a tak se stalo nevyhnutelné - prodeje na Starém kontinentu klesají opravdu nemalou měrou. A proto Nissan rozhodl, že příští generace dorazí stejně jako první tři v několika verzích, které se budou snažit zalíbit jen vybranému publiku.
V roce 2016 tedy máme očekávat příchod evropské a asijské verze modelu Micra, přičemž ta určená pro místní trhy bude sdílet architekturu s Renaultem Clio. Francouzský hatchback je však aktuálně posazen na platformě B, což by na první pohled mohl být krok zpátky. Stávající provedení japonského mini totiž dostalo platformu V, která je evoluční verzí „béčkových“ komponentů. Zastaralé architektury se ovšem Micra obávat nemusí.
Místo toho dostane nová generace modulární komponenty CMF, které jsou technologicky mnohem propracovanější. Jelikož je používá také Nissan Qashai a dostane je i chystaný Renault Mégane, dá se očekávat, že francouzsko-japonská aliance přijde také se zkrácenou verzí, která by byla určena menším modelům. Tedy zmiňovanému Nissanu Micra a Renaultu Clio.
Asijské provedení si oproti tomu ponechá onu platformu V, která pouze projde větší modernizací. Důvod je ten, že zatímco Evropa (či Evropská unie...) lpí na technických finesách, pro Thajsko a ostatní rozvojové trhy je mnohem důležitější nízká cena. Zdroje z tamního zastoupení Nissanu navíc dodávají, že do „véčka“ již investovali takové finance, že by přechod na CMF nemohl být jakkoliv ospravedlněn.
Ačkoliv tedy aktuálně značná část světových automobilek míří ke globálním modelům, což je krok, který ještě před pěti lety upřednostňoval i Nissan, do budoucna se od japonské značky dočkáme opět designování modelů pro konkrétní trhy. To ale taktéž není nic neobvyklého, neboť podobnou strategii zastává třeba Toyota v rámci evropského a asijského provedení modelu Yaris.
Stávající generace Nissanu Micra měla potěšit celý svět, ale minimálně v Evropě selhala. Nástupce proto opětovně dorazí v několika verzích s ohledem na různé trhy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 8 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 10 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 11 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
dnes - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 21:34 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin