Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Nissan Micra 2010: známe české ceny
9.11.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Japonský Nissan uvedl na český trh již čtvrtou generaci modelu Micra. My vám k němu přinášíme kompletní představení, stejně jako české ceny.
Nová Micra zůstává věrná odkazu pravého městského vozu a a proto disponuje téměř stejnými rozměry jako předchozí model. Celkově je nová Micra přesto o něco málo delší i širší, ale zase poněkud nižší. Využívá novou podvozkovou platformu a vyrábět se bude výhradně v Číně, Thajsku, Indii a Mexiku.
V řeči čísel vypadají rozměry následovně:
Výška: 1 520 mm (-10 mm)
Šířka: 1 665 mm (+5 mm)
Délka: 3 780 mm (+ 61 mm)
Rozvor kol: 2 450 mm (+ 20 mm)
Objem zavazadlového prostoru: 265 - 511 litrů
Klíčovým rysem designu karoserie je zejména její profil, který definujícím charakter modelu Micra. Stejně jako obloukovité ztvárnění bočních oken. Tento tradiční prvek byl v novém voze zachován a navíc zdůrazněn výraznějším zadním spoilerem, integrovaným do střechy. Zcela odlišné je nyní zpracování přední a zadní části vozu.
Ve snaze sladit styl interiéru s vnějším vzhledem, se interiér nese v duchu „propojeného kokonu“. Jedním z příkladů je tvar palubní desky v podobě „dvojité bubliny“, který ladí s oválným tvarem přístrojové kapličky a podobně tvarovaným prostorem palubní schránky před spolujezdcem. Dobře čitelné přístroje jsou umístěny ve třech kulatých ukazatelích. Ovládací prvky vytápění a větrání, audiosystému a další jsou na první pohled logicky umístěny.
Pohon bude zajišťovat jeden z dvojice nových zážehových tříválců se zdvihovým objemem 1,2 litru. Základní verzí je atmosférický motor o výkonu 59 kW (80 k) produkující nízké emise CO2 o hodnotě 115 g/km. Stejně na tom je i druhý zážehový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním s výkonem 72 kW (98 k). Emise CO2 jsou přitom pouhých 95 g/km. Díky dobrým výsledkům nových motorů, nebude nová Micra nabízena se vznětovými motory. Přeplňovaná verze bude v Evropě uvedena na jaře 2011.
Modelová řada je jednoduchá - zahrnuje pouze jednu variantu pětidveřové karosérie, dvěma varianty motoru a dvě možnosti převodovek - buď pětistupňovou manuální nebo kompaktní převodovkou s plynule měnitelným převodem (Continuously Variable Transmission - CVT).
Úrovně výbavy vycházejí z tradičního schématu značky Nissan: základní Visia, následovaná úrovněmi Acenta a Tekna. Všechny modely standardně nabízejí posilovač řízení, klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu a ESP (elektronický stabilizační), který v segmentu městských vozů ještě stále raritou.
Vybavení a modelové řady
Nová Micra, stejně jako její předchozí provedení, je bohatě vybavena již ve standardu a zavádí řadu nových prvků, které mají snížit náročnost ježdění po městě. Micra respektuje tradiční klasifikaci úrovní výbavy Nissanu, od základní verze Visia, přes verzi Acenta, až po nejvyšší verzi Tekna. Všechny modely vozu Micra mají plnou sestavu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti a celá modelová řada má ve standardu systém ESP, šest airbagů, opěrky hlavy na zadních sedadlech a protiblokovací systém brzd.
Standardně je k dispozici také elektrický posilovač řízení s výškově nastavitelným sloupkem řízení, dálkové centrální zamykání, palubní počítač a elektricky ovládaná okna vpředu. Verze Acenta, která se nejspíš bude podávat nejvíce, má navíc automatickou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná dveřní zpětná zrcátka, loketní opěrky vpředu a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Volant a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží. CD přehrávač má možnost připojení vnějšího zdroje a čtyři reproduktory, nabízí také rozhraní Bluetooth.
Verze Tekna navíc obsahuje systém Nissan Connect, plně integrovaný audio a informační systém obsahující satelitní navigaci s dotykovým ovládáním, rozhraní Bluetooth pro připojení mobilního telefonu a přehrávání z odpovídajících zařízení, přípojky pro vnější zdroj zvuku a zařízení USB a systém šesti reproduktorů. Součástí standardní výbavy jsou také automatické světlomety a stěrače, elektricky sklopná zrcátka napojená na volitelný systém inteligentního klíče, což je stále vzácná funkce v segmentu městských vozů - s inteligentním tlačítkem pro nastartování a vypnutí motoru a komplexní maticový displej na přístrojové desce. Kromě informací o spotřebě paliva, dojezdové vzdálenosti, vnější teplotě a podobně jej lze také naprogramovat, aby Micra v příslušném datu popřála svému majiteli vše nejlepší k narozeninám.
Příkladem využití nejmodernějších technologií ve voze Micra, je systém měření parkovacího místa (Parking Slot Measurement - PSM). Je standardem u verze Tekna a volitelně dostupný u verze Acenta. Řidiči pomáhá určit, zda je parkovací místo pro vůz dostatečně velké. Když řidič popojíždí okolo volného místa, stisknutím tlačítka na přístrojové desce aktivuje systém PSM, a poté zapne příslušný ukazatel směru, aby systému napověděl, kterou stranu vozidla má kontrolovat. Je-li rychlost vozu nižší než 25 km/h, senzory prohlédnou místo a prostřednictvím displeje na přístrojové desce oznámí řidiči, zda je místo vhodné či nikoliv. Displej ukáže „OK“, pokud je místo delší než vůz o více než 100 cm, ukáže „Obtížné“, pokud je delší než vůz mezi 60 až 99 cm a „Nedoporučuji“, pokud je místo delší než vůz o méně než 60 cm. Pak už je jen na řidiči, zda se rozhodne parkovat nebo ne. Toleranční meze lze nastavit podle sebedůvěry a dovedností řidiče - začátečník, běžný řidič, expert - přičemž senzory jsou přesné natolik, aby si všimly malých překážek, jako jsou patníky, silniční kužely a podobně. Systém PSM se dodává vždy společně s tradičními senzory pro couvání, které se aktivují při zařazení zpátečky a dávají zvuková i vizuální upozornění.
Z volitelných možností je nejzajímavějším prvkem skleněná střecha pokrývající celou přední polovinu vozu, v podstatě od horní hrany čelního skla až k B-sloupkům a sahající téměř přes celou šířku vozu.
Český ceník Nissanu Micra 2010
Fotogalerie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva